Wie durft er zijn droom vertellen ?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

19 feb 2006, 00:30

Ze zeggen dat een droom altijd iets over jezelf vertelt en dat alles er in symbolisch is. Maar sommige dromen zijn zo idioot dat ik dat moeilijk kan geloven. Daarom vertel ik jullie de droom die ik 2 nachten geleden had. Als er iemand een fatsoenlijke uitleg voor heeft zal ik dat heel aangenaam vinden, als er iemand anders zijn droom wil vertellen zal ik die geboeid lezen.

Ik droomde dat ik ’s morgens vroeg een telefoontje kreeg van mijn vader. Met een benepen stemmetje zei hij : kom direct naar hier, er is iets ergs gebeurd. Mijn ouders zijn heel oud dus dacht ik dat er iets met mijn moeder was. Ik ging onmiddellijk naar hen toe, maar niet zoals normaal door 5 minuten ver te lopen maar wel door met de bus naar de Rooseveltplaats in Antwerpen te rijden. Want vreemd genoeg woonden mijn ouders daar in een caravan. Ik haastte me uit de bus en zag nog net hoe mijn vader wanhopig naar me keek terwijl hij door 3 politiemannen naar een politiewagen gebracht werd. Iemand vertelde me wat er gebeurd was. Mijn vader had met pijl en boog een politieman doodgeschoten. Ik vroeg me af wat er nu met mijn moeder zou gebeuren en dan werd ik wakker.

Ik vind dit één van de meest idiote dromen uit mijn leven maar ik kan hem niet van me afzetten. Misschien kan ik hem kwijtraken door hem hier even te vertellen.
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

19 feb 2006, 07:46

Toch raar dat er altijd zullen zijn die in het daglicht willen staan. Een forum dat zoveel mogelijkheden biedt wordt nog eens overspoeld met items die wel ergens in passen. Dromen bijvoorbeeld. Duidt dit niet op desinterresse van wat anderen schrijven ? De warboel die sinds het ontstaan van "columns & kolder" werd geschapen maakt het de lezer niet makkelijker. Ik droom wel eens dat er een grote kuis wordt gemaakt in deze topic-fora... al zal het wel bij dromen blijven...

Philo
Lid geworden op: 28 aug 2004, 00:40
Locatie: Net naast de rijke mensen

19 feb 2006, 11:04

Iedereen wil wel eens iets kwijt Telloorlekker en wat dat betreft denk ik dat jij veel meer postings plaatst dan ik. Die vind ik ook niet altijd even interessant, maar ik ga er van uit dat het voor jou belangrijk is dat te schrijven en dat wil ik respecteren ?
Waarom denk je trouwens dat ik desinteresse heb in wat anderen schrijven, Telloorlekkertje ? Wat weet jij van de uurtjes die ik aan mijn PC doorbreng gewoon met het lezen van de teksten van anderen. Zonder daarom iets te posten, daar het niet altijd nodig is, omdat de anderen duidelijk of mooi of interessant genoeg schrijven, zodat hun postings niet altijd commentaar behoeven.
Wat betreft mijn topic. Wat versta jij onder Columns en Kolder ? Columns : dat is een eigen interpretatie geven van een nieuwtje, van een belevenis, van een gevoelen en dit publiceren in een steeds dezelfde vorm gewoonlijk in een steeds even lange (of korte) ‘kolom’, meestal in een tijdschrift of krant. Ik heb in het Forum eigenlijk nog geen echte zich herhalende ‘Column’ gezien. Dan zou het ook geen echt “Forum” meer zijn.
Kolder ? Wat is dat dan voor jou ? Alles kan onder kolder, vind ik, anders moet je mij even uitleggen wat kolder niet is.
Even goeie vrienden, hoor !
ik erken maar éen wet : léven. (H. Marsman)

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

19 feb 2006, 14:05

En dit terwijl TLL alles af weet van pijl en boog! Den duiker! :D

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

19 feb 2006, 17:11

Philo, bedek alles maar onder de mantel der liefde... Je vraag om wat kolder niet is; daar kan ik kort en bondig op antwoorden, en daar hoef ik niet voor onder te duiken, zoals Ed insinueert; hoewel het ook tot het plunje van een boogschutter zou kunnen behoren nl. een malienkolder !
:lol:
Even goeie vrienden hé... ondertussen droom ik verder... :wink: