CUPIDO schiet zijn pijlen af

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

STONE.
Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Locatie: Vieux Bois

12 feb 2006, 14:02

Zoals ik Sinterklaas associeer met " speelgoed", zo associeer ik Valentijnsdag met " zwangere vrouwen "...
Ik kan het zelf niet begrijpen. Overal zie ik grote rode harten hangen, engeltjes zonder sexe, die- zoals aboriginals- nog met pijl en boog jagen...geen enkele associatie met Irian Jaya- West Papua- waar ze tenminste nog met peniskokers rondlopen en de vrouwen de biggetjes zogen...Nee, hier dineetjes bij kaarslicht voor een sfeervolle tête à tête- verwenningskuren à la Spa- een city trip dichtbij huis of ver weg... naar Saint-Amour...

Gedichten , optredens, kaarsen , the new hipes, ... het is toch niet meer de 14de van" de tijd van toen ".
Of toch ? Jawel, als er sneeuw in de lucht zit, nachtelijke vorst, het knusse haardvuur, de PC die- " God zij gezegend " eens af staat- en ik eens rustig TV kan kijken ... zie ik in het " saaie weerbericht van deze februari-tijd" alleen maar " zwangere vrouwen " ...

Heeft Cupido dan toch nog pijlen op zijn boog ?
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

12 feb 2006, 19:59

Als gildebroeder én schutter heb ik meer pijlen dan Cupido in z'n holster heeft zitten... en toch schiet enkel op de staande wip de pluimkes af. Enkel als ik de hoofdvogel neerhaal is het feest--- voor de anderen. Die halfnaakte stenen boskabouter met z'n speeltuig kan me nog veel leren.
Mocht ik zijn pijltje even lenen, zou de tegenpartij i.p.v. kriebels in de buik wat anders ervaren en eindigt die romance op een ziekenhuisbed... :wink:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

12 feb 2006, 23:28

't Is nog zo'n schoon engelke, dien Cupido.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse
Gast

13 feb 2006, 00:39

Tillie schreef:'t Is nog zo'n schoon engelke, dien Cupido.
Maar dat schoon engelke heeft toch al zoveel pijlen verkeerd geschoten...
Ja, Cupido wordt oud. In 1958, op den Expo, kon hij nog juist richten... Vlak in de roos en zonder al die Valentijnse zever daarbij...
Slaapwel, 'k ga naast een Cupidoprooi liggen, warm en knusjes. De pijl ligt nog steeds onder 't bed. Als Cupido mag schieten, mag ik zijn trofee houden... :) :D

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

13 feb 2006, 00:51

Cupido, vergeef me dat ik je vroeger soms Stupido noemde :oops:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

15 feb 2006, 00:55

De prooi scherpt zijn klauwen. :lol:
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse