Boven de tachtig , een andere generatie

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

25 sep 2016, 15:29

Het " establishment " controleerd en misbruikt de politiek dommen , de zgn " democraten " , de " progressieven ofte de linksen want die houden niet van toezicht , wet en orde !
Trump wordt gevreesd omdat hij duidelijk steun krijgt van een deel van de minder progressieven !
De vrees is gegrond want met een olifant , republikein , weet ge maar nooit .

Een ( beperkt ) risico , maar erger dan nog eens democraten kan niet .

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

25 sep 2016, 15:38

spiksin schreef:Het " establishment " controleerd en misbruikt de politiek dommen , de zgn " democraten " , de " progressieven ofte de linksen want die houden niet van toezicht , wet en orde !
Trump wordt gevreesd omdat hij duidelijk steun krijgt van een deel van de minder progressieven !
De vrees is gegrond want met een olifant , republikein , weet ge maar nooit .

Een ( beperkt ) risico , maar erger dan nog eens democraten kan niet .
Dat is tenminste een met argumenten onderbouwde stellingname, geef ons meer van dat. :lol:
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

25 sep 2016, 17:06

Persoonlijk vind ik Hillary even hilarisch als Trump.
De ex-first-lady bleek alleszins ballen aan haar lijf te hebben, want toen ze de uitschuiver van Bill C. met Monika L. vernam, klopte ze met haar koekenpan op zijn toen nog mooie kapsel.
Helaas staat Hillary Rodham (Clinton) tegenwoordig met een synthetische grijns op haar voorgevel, krampachtig vriendelijk te wuiven naar haar fanclub.
Maar de koude kikkerblik verraadt haar ware aard.
Machtsgeil. :twisted:

Trump lijkt dan weer op een boerenkinkel in een iets te nauw geworden maatpak, die een ware karikatuur van zichzelf neerpoot. :x

Maar... zijn roep om meer "law & order" vindt weerklank en niet enkel in de US of A.
Ook in ons afbrokkelende Europa ontsteken heel wat populistische politici de vlam van een nieuwe (h)orde.

Ofte gewoon de geschiedenis... die zich herhaalt :cry:

sw

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

25 sep 2016, 17:22

Als er dan toch weer eens een Amerikaanse president moet worden gekocht, laat het dan eindelijk eens een vrouw zijn. Wie weet wat een andere "kunne" op die hoge post voor de wereld aan beterschap kan meebrengen. Zo lang ze de Thatcheriaanse toer maar niet opgaat ,zou "de vrouw wel eens de functie kunnen maken". Vroeger maakten monniken pijen en maakte de pij wel eens de monnik, zo zou deze vrouw wel eens een betere president kunnen worden dan alle mannen die haar op die weg zijn voorgegaan.
Trump als exponent van de Amerikaanse "cultuur" is een voorbeeld van nivellering naar onder. "The American dream" eindigt niet altijd in een sprookje.
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Fazal

25 sep 2016, 19:53

socrates schreef:zo zou deze vrouw wel eens een betere president kunnen worden dan alle mannen die haar op die weg zijn voorgegaan.
Misschien jawel, maar 't zal dan toch Hillary niet zijn.
Het zou goed kunnen, dat na haar, nooit nog een vrouw die kans krijgt.
Op die manier zou de eerste ook wel eens de laatste kunnen zijn.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

25 sep 2016, 20:01

Fazal schreef:
socrates schreef:zo zou deze vrouw wel eens een betere president kunnen worden dan alle mannen die haar op die weg zijn voorgegaan.
Misschien jawel, maar 't zal dan toch Hillary niet zijn.
Het zou goed kunnen, dat na haar, nooit nog een vrouw die kans krijgt.
Op die manier zou de eerste ook wel eens de laatste kunnen zijn.
Zoals het uniform vaak de leider maakt zo kan de functie van die lastige Hillary, mogelijk toch een geldige president maken. Vaak maakt de functie de man, niet de man de functie; In elk geval is alles beter dan een Trump en meer alternatieven zijn er niet;
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Fazal

26 sep 2016, 11:23

Helaas, maar juist.
Gast

26 sep 2016, 17:25

Dat vind ik nu juist zo erg, er zijn slechts twee kandidaten voor het presidentschap en qua karikatuur zijn die aan elkaar gewaagd. Graag een vrouw ja, maar die Hilary, dat is een man-wijf met een afschuwelijke stem en een afschuwelijk accent.
Wie van de twee het ook wordt, ik verwacht me aan een ramp, en waarom geen jongere mensen, ik vind deze twee echt te oud!

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 sep 2016, 17:36

Lang geleden, toen de dieren nog spraken, werd zelfs in Limburg ouderdom gezien als een bron van wijsheid. Ouderen werden met respect behandeld, waarom zou leeftijd nu een handicap moeten zijn ? Voetbaltrainers zijn toch ook ouder dan de spelers die zij trainen, zij moeten zelf toch niet spelen ? Een president moet zich weten te omringen met bekwame mensen. Reagan die in bepaalde kringen als een van de beste presidenten wordt beschouwd, liet zich via zijn Nancy leiden door de astrologie ! Als tweederangsacteur was zijn laatste rol meteen zijn beste, maar ook daarin heeft een vrouw, Nancy, een zeer belangrijke rol gespeeld.
Laat het middel nooit het doel vervangen !
Gast

26 sep 2016, 18:42

Socrates

Ik heb toch niet geschreven dat je ouderen bij het groot vuil moet zetten.
Ik vind noch Trump, noch Clinton sympathiek, en wijsheid, dat straalt geen van beiden uit.
Ik hou echt mijn hart vast....

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

26 sep 2016, 21:52

*leah* schreef:Socrates

Ik heb toch niet geschreven dat je ouderen bij het groot vuil moet zetten.
Ik vind noch Trump, noch Clinton sympathiek, en wijsheid, dat straalt geen van beiden uit.
Ik hou echt mijn hart vast....
Of wij of wie dan ook de presidentskandidaat niet sympathiek vinden zal hen toch worst wezen. Als geen van beiden als persoonlijkheid in de gratie valt, dan is het beleid dat zij voorstaan des te belangrijker; Als er maar keuze is tussen twee negatieven, dan kies je toch voor de minst negatieve ? Vindt jij dan dat bv. Obama of Poetin of Hollande of Berlusconi, of Merkel of Junker of Orban of...(*) wel wijsheid uitstralen, of vindt je een van die politici sympathiek ?
(*) in sommige landen heeft de president slechts een protocolaire functie.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

29 sep 2016, 18:10

socrates schreef: Vindt jij dan dat bv. Obama of Poetin of Hollande of Berlusconi, of Merkel of Junker of Orban of...(*) wel wijsheid uitstralen, of vindt je een van die politici sympathiek ?
(*) in sommige landen heeft de president slechts een protocolaire functie.
Hun wijsheid dient uit te stralen met de gulheid waarmee je ze hun inkomsten verdelen . Zonder te verkwisten hun eigen kapitaal met andere minderbegoeden delen bv. maakt een wereld van verschil !

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

10 okt 2016, 11:27

Zit met een probleem dat ik een verzonden bericht ( dat belangrijk is voor mij) heb verwijdert ( zit nu op verwijderen) , wil het terug naar verzonden berichten , hoe moet dit gebeuren ?
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

10 okt 2016, 22:22

katana schreef:Zit met een probleem dat ik een verzonden bericht ( dat belangrijk is voor mij) heb verwijdert ( zit nu op verwijderen) , wil het terug naar verzonden berichten , hoe moet dit gebeuren ?
Is het een mail bericht of een bericht op het Forum ? Als het een bericht is op Sennet kan misschien de webmaster daar nog wat aan doen. Zelf kan je een verwijderd bericht niet terug halen, dat zit niet in je eigen prullenbak, en ook niet op je harde schijf. denk ik.
Laat het middel nooit het doel vervangen !