Nieuwe stijl van solliciteren...

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

13 aug 2006, 15:14

Eerst het handboek van Maria Rosseels ter hand nemen Zandmannetje. "De dood van een non" is misschien een oplossing... :lol:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

15 aug 2006, 10:26

TLL, eigenlijk bedoelde ik ka-nonnen.
Dat zijn heel gevaarlijke nonnen. Dank zij de inbreng van Ka.
Zijn de meisjes van Ka3 dan insgelijks gevaarlijk?
Kinderlijk wel, maar gevaarlijk?
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

15 aug 2006, 11:28

K-3 is nog niks vergeleken met K-4!

Afbeelding

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

15 aug 2006, 15:38

Allez Ka-D; kinderen zijn het gevaarlijkst als ze aan 't fantaseren raken. Er zijn er al verschillenden voor maanden op droog zaad gezet omwille van hun verzinsels... Van het moment dat zij erachter komen waarom volwassenen hen als ongenaakbaar beschouwen, kun je vanalles verwachten. Je zou voor minder K-dull worden... :wink:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

15 aug 2006, 15:58

:lol: :lol: :lol:
Gast

15 aug 2006, 20:00

Die met dat blauw aan haar lijf, die heeft fietsbenen! :lol:

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

16 aug 2006, 14:08

Hoe komt Kwezel tot die gevolgtrekking?” vroeg ik mezelf af
“dat die blauwe non uit Ed’s harem fietsbenen heeft”
Bij nadere bestudering van de afbeelding blijkt dat zuster Blue een duidelijk wittere rand op het hogere gedeelte van haar gebruinde billen heeft, wat erop kan duiden dat ze met een koersbroek om de lenden in het zonnetje heeft gereden. Je ziet Kwezeltje, ik ben met een helder hoofd wakker geworden vandaag!!!

De duivel mag me overigens halen als ikzelf nog weet wat kanonnen te maken hebben met het onderwerp van deze topic. Maar laat de Japanners naar dezelfde duivel lopen met hun moderne sollicitatietechnieken, ik zal eens uit de doeken doen hoe het er vroeger aan toe ging.
Het is zandmannetje zelf overkomen enige tijd geleden, (pakweg zo’n veertig jaar,) ik klets dus niet zomaar wat uit mijn nek.
En zoals de oude getrouwen onder ons wel zullen weten, ik verwaarloos nooit het opvoedkundig aspect, je kan telkens nog wat bijleren als je een bericht van zandmannetje leest.
Het opvoedkundig aspect zal er deze maal uit bestaan dat ik een stukje geschiedenis laat herleven, en tevens een stukje aardrijkskunde,wanneer ik nu even als routeplanner fungeer.
Komende van het centrum van Antwerpen, en zich noordwaarts begevende, maakt men gebruik van de Noorderlaan, heel toepasselijke naam overigens. Het heeft mij alleen steeds verwonderd dat er aan de andere kant van de stad geen Zuiderlaan is, om de zaak in evenwicht te houden, als het ware...
Bij het passeren van de Groenendaalllaan bemerkt de wakkere automobilist, (we nemen voetstoots aan dat de rit per auto gemaakt wordt omdat het à pièdi wat veel tijd in beslag neemt,) het cinemacomplex van Metropolis.
En eventjes verder bemerkt diezelfde wakkere persoon, indien zijn auto het onderweg niet reeds begeven heeft, aan de linkerkant de reusachtige gebouwen waar nu “De Lijn” een onderkomen gevonden heeft.
Aan zijn rechterzijde ziet hij vreemdsoortige hoge paalwoningen, waarschijnlijk nog een overblijfsel uit het lemen tijdperk.
Maar het gaat voornamelijk over de linkerzijde, deze gebouwen herbergden vroeger Plant 1 van General Motors. Onze automobilist bevind zich nu op de wijk Luchtbal. Een rare naam voor een wijk toch?
Naar het schijnt is er eens, heel lang geleden, toen de hele wijk nog braakliggend gebied was, een luchtballon onzacht naar beneden gekomen, de lon heeft men gemakkelijkheidshalve achteraan weggelaten en men had een originele naam voor het toekomstige nieuwe woongebied.
Het volgende wordt spijtig genoeg een beetje ingewikkeld vrees ik zo.
Want vermits in die tijd plant2 van GM nog niet eens bestond, kan ik ook niet van plant1 spreken.
Overigens weet ik niet zoveel van planten af. Aan sommigen groeien bloemen en aan andere niet.
Sommigen moet je veel water geven en anderen hoeven slechts een beetje. De plantjes die mijn eega had gekocht enkele maanden geleden hebben overigens allemaal de geest gegeven tijdens de voorbije hitteperiode, toen we onze woonst voor enkele tijd dienden te verlaten. Nochtans had ik haar ervoor gewaarschuwd
“Ge gaat die weer laten verpieteren hé, zoals al die vorige plantjes die we al hebben gehad”
En het heeft niet eens lang geduurd vooraleer mijn voorspelling is uitgekomen. Mijn naam zou al evengoed Nostramadus kunnen wezen ipv. zandmannetje! Eens kijken of die naam al geregistreerd is...
Ik zal straks wel verder gaan, het wordt anders weer veel te lang, heb ikzelf reeds in de smiezen!
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

17 aug 2006, 01:12

Zeg, zandmannetje,

"Kwezel", "mooie bruine afgerande en goed getrainde billen" Een Merckxin" als het ware. Zou ik nu toch de wet van Murphy zijn tegengekomen? Zou ik in, al mijn onnozelheid, dan toch de change hebben gehad, om op het internet juist die éne foto te vinden van een Limburgse schone die haar foto voor veel, héél veel geld heeft verkocht aan Google en dit, via de manager van prins Laurent?

Het is zou té mooi zijn, om waar te zijn! Maar neen! Nergens vind ik op die nonnenafbeelding enig restant van gips als gevolg van té vlug te rijden...zonder stoppen en dan Boem,patat! Kwezel zal het niet zijn want, ik weet nu niet hoe dat komt, maar ik denk dat blauw haar niet goed staat,....... als ze zit.

Wanneer ze nog eens in mijn pajotse geburen,met haar stalen ros, de wegen komt onveilig maken- en ze rijdt mij niet van mijn sokken-, dan zal ik met mijn sony-toverbaksken op de loer liggen. Dan publiceer ik hier op senNet een foto van hààr gebruinde billen, mét rand! De rest zullen jullie lekker niet zien! Beroepsgeheim, weet je? :D

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

17 aug 2006, 08:32

Seg Ed, waarom zou jij met dat in plastieken omhulsel verpakt lenzenstel benutten om haar te verschalken ? Vraag het toch gewoon in dit forum, er zijn beslist wel K-d's die een beeltenis van haar in hun poeziealbummetje hebben steken. Vedetten delen toch gehandtekende foto's uit hé... en Kwezel is kwistig geweest met die dingen; ik heb er hier wel een hele collectie van... :lol:

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

17 aug 2006, 16:23

Ik keek naar die blauwe fietsnon en ik zag direct dat het onmogelijk Kwezel kon zijn, die is ongetwijfeld veel knapper dan dat. Ik zeg hier bewust wel degelijk 'dat' wat niet getuigt van veel respect voor een mens, dat weet ik ook wel, maar als je er uit ziet zoals die mislukte non in blauwe kleren, dan kan ik niets anders meer bedenken.

ED., ik wist het veel te laat, pas na de feiten als het ware zag ik licht in de duisternis en dan nog omdat Kwezel zelf mij op de hoogte bracht van de tocht die zij door het Pajottenland heeft ondernomen of had ondernomen. Daar passen drie opmerkingen bij:

- normaal ben ik op de hoogte, ik ben zelfs dikwijls op de hoogte omdat ik nu eenmaal woon op een hoogte, 57 meter boven de gemeente, gemeten aan de voet van de kerk, of anders gezegd, ik woon hier op dezelfde hoogte als de torenspits;

- als zoiets onbenulligs als de ronde van Frankrijk passeert in Leerbeek, dan weten wij dat twee jaar op voorhand, met datum, plaats en biermerken die te verkrijgen zijn, maar als Kwezel komt dan worden wij dom gehouden;

- ook ik zou mijn kodakske klaar gehouden hebben bij de doortocht, allé, eigenlijk moet ik zeggen mijn HP'ke om ons aller Kwezel vast te leggen op de gevoelige plaat, of moet ik nu zeggen op de gevoelige computer?

Maar er is nog hoop, ze komt naar de kust en ze gaat daar ook fietsen, ik zal daar dus voortdurend rondsluipen met mijn HP'ke in aanslag en alle zongebruinde billen vastleggen op de gevoelige plaat of op de gevoelige computer.
Gast

17 aug 2006, 20:18

Inderdaad, Kwezel gaat de kust onveilig maken van Oostende tot De Panne.

Maar vooraleer ze daar gaat uitrusten met haar regenjas onder de armen, gaat ze nog naar St-Truiden.

Dus allen op post om te supporteren in de Fruitstreek en blijf vandorie van jullie bellen en toeters af. Dan moet ik iedere keer achterom kijken en zo val ik binnen de kortste keren weer in iemand zijn haag.

Die blauwe non, die voldoet misschien aan de kleur van haar benen maar niet aan de rest.

Ik hou het liever bij mijn kaki-uitrusting afgewisseld met een zwarte broek. De rode bandana wissel ik af met een zwarte zorrodoek.

Maar wie het aankan mag zeker mij vergezellen om de 90 kilometer te proberen uit te fietsen.


De terrasjes zullen we eer aandoen en iedereen wordt in de groep bij elkaar gehouden, niemand gaat verloren of haakt af. Wel goed dan voor een 40 km ongeveer met de gewone stadsfiets???
Laatst gewijzigd door Gast op 26 okt 2009, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

19 aug 2006, 19:18

zandmannetje schreef:Indien het ijs aan de poolkappen met hetzelfde schrikbarende tempo blijft smelten, zullen we onderhand blij zijn dat we op de Mont Blanc kunnen klimmen.
Ten dien einde heb ik al eens poolshoogte (!!??) gaan nemen ter plekke, kweste van een comfortabele grot te vinden en daar een eigendomsrecht op te verwerven, maar spijtig genoeg zijn het allemaal ijsgrotten. Zullen dus nog eerder gesmolten zijn dan het ijs in Groenland.
Inmiddels heb ik tijd genoeg gehad om nog een vraag te verzinnen, iets wat jullie maar niet schijnt te lukken?

Nog maar pas heb ik kont gedaan over mijn tante nonneke, in een andere topic. Maar er zijn ook nonnen die niet te vertrouwen zijn! Je weet wel welke zeker?
Zandmannetje, ik snap niet waarom ge de hoogte van de pool gaat nemen op de Mont Blanc??Ge neemt toch ook de hoogte van de Mont Blanc niet aan de pool??
BTW: ka-nonnen zijn gevaarlijk..

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

20 aug 2006, 23:23

Laat me nu uit de doeken doen wat veertig jaar geleden gebeurde.
General Motors verkocht toentertijd auto’s zoals zoete broodjes, en vermits de fabriek reeds op volle capaciteit draaide moest er uitgebreid worden. Veel noordelijker ging een gloednieuwe fabriek gebouwd worden. En GM moest uiteraard veel nieuw personeel aanwerven om die fabriek te bemannen.
Ze hadden reeds geprobeerd zo’n fabriek op te starten zonder personeel, maar tot hun verbazing rolde daar geen enkele wagen van de band, vandaar dat ze deze maal naarstig op zoek gingen naar bekwame mensen.
Zandmannetje was in die tijd werkzaam bij hun grote concurrent Ford, en zag zijn kans schoon om zijn levensstandaard wat op te krikken. Want ze hadden natuurlijk ook bazen nodig, en je mocht zelf het salaris opgeven dat je wou verdienen!
En baas spelen is iets dat zandmannetje altijd graag gedaan heeft, hij wist ook wat de bazen op Ford verdienden, en op het sollicitatieformulier had hij daar nog een schepje bovenop gedaan.
Wonder boven wonder scheen men daar bij GM volledig mee akkoord, want het bericht dat ik verwacht werd voor een sollicitatiegesprek, op diezelfde dag nog, bereikte me via een telefoontje van mijn eega.
Ik verzon een aannemelijke smoes om mijn job te verlaten op Ford, en met knikkende knieën en een droge mond toog ik GMwaarts.
“Zou ik mezelf niet beter eerst een beetje moed indrinken?”
Ja, je zal daar aankomen en een bierlucht verspreiden zeker! Kan je net zogoed niet gaan.
Een tussenoplossing is enkele jenevertjes naar binnen werken, dat verspreid geen geur, en het is zo mogelijk nog beter om het zelfvertrouwen op te vijzelen. Ik had toch nog een half uur de tijd, anders stond ik toch maar van de zenuwen de muur op te lopen.
Na een drietal stuks had ik niet alleen aan zelfvertrouwen gewonnen, ook mijn zelfbewustzijn stond op het zenith... Want in de grond van de zaak mochten ze daar bij GM wel meer dan alleen maar een beetje blij zijn zeker, dat zo’n fantastische kracht hun gelederen zou komen versterken!
Met vast tred betrad ik de interviewruimte, alwaar ik opgewacht werd door twee heren, keurig in een maatpak gestoken, compleet met witte hemd en das, mooi glimmende schoenen van krokodillenleder...
Met slechts mijn doodgewone plunje aan, waarmee ik telkens werkwaarts toog, diende ik reeds de neiging te bedwingen om onder het vloerkleed te kruipen. Bij ontstentenis van dit laatste voorwerp, vermande ik mij echter. De uitwerking van de borreltjes kwam mij trouwens goed ter hulp nu, om mij van mijn beste kant te laten zien. Dit is de voorkant, zo ongeveer 10graden naar de linkerkant gedraaid. Zo ben ik het meest fotogeniek, heb ik ondervonden.
Hoewel ik er ook niet slecht uitzie langs de andere hoek bekeken, maar dan liefst 18° uit het center gedraaid. Raar hé, hoe zou dat eigenlijk komen?
Sommige mensen beweren dat ik uit die hoek bekeken precies de zoon van Einstein ben, maar dat vat ik niet eens op als een compliment. Ik bedoel maar, wie was Einstein nu in vergelijking met zandmannetje?
Eigenlijk moest ik zelfs de neiging bedwingen om die kerels niet joviaal op de schouders te kloppen en te informeren hoe het met hun huwelijksleven ging, maar besefte dat dit misschien wel een beetje TE familiaar zou overkomen.
Die twee maatpakken probeerden mij in de luren te leggen met allerlei strikvragen te stellen.
“Waarom denkt u eigenlijk dat de arbeiders naar uw bevelen zullen luisteren?”
“Dat is nogal wiedes, omdat ik de directie vertegenwoordig natuurlijk!”
“En omdat ik anders op hun bakkes klop” dacht ik er alleen maar bij.
Zonder merkbare overgang, begon één van de maatpakken verder te gaan in de taal van Shakespierre.
Haha, dan had hij die morgen veel vroeger moeten opstaan, want die taal spreek ik bijna evengoed als mijn moedertaal. Dat kwam zo, tijdens wereldoorlog II...,
Ja, over de oorlog een andere keer, ’t is al tamelijk laat nu...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

21 aug 2006, 12:05

Met een gewone stadsfiets de Maaskant verkennen? Over welke kant gaat het dan. Alhoewel, gaan? Op de fiets zitten ken ik wel, er mee rijden ook. Gaan doe ik als het bergop gaat. Het woord zegt het zelf. Maar nu weet ik nog niet welke Maaskant wordt bedoeld. De Linker of de Rechterkant. Belangrijk, want ik heb wel eens horen vertellen dat linker, flinker is en rechter, slechter.
Misschien wil dat alleen maar zeggen dat je aan de linkerkant flink op de pedalen moet gaan staan om die Hermano'se Hoogte te bereiken. Of misschien is het een aanduiding dat er langs die kant altijd windop, tegen de wind in, moet worden gereden. Dan moet je op dit forum oppassen. Want soms waait het zo hard dat er storm van komt. En dan zou het wel eens kunnen dat je van de kant in de gracht, in dit geval de Maas, geblazen wordt. Terwijl het eigenlijk de anderen zijn die zouden moeten afkoelen.
En die rechter, slechter kant? Eigenlijk spreekt dat voor zich. De rechterkant is slechter dan de linker, punt. De weg waarlangs het doel moet worden bereikt zal niet zo goed geplaveid zijn. Misschien al een keer te veel beloften gedaan?
Maar natuurlijk, nu bedenk ik mij. De rechterkant dat is natuurlijk Nederland.
Volgens mij gaat het gewoon over de kwaliteit van de terrasjes. Want in Holland zijn wel heel mooie fietspaden maar het aanbod voor de hongerige dorstige fietsfanaat is beslist slechter dan in België.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Alterego1
Lid geworden op: 20 jan 2006, 14:05
Locatie: Antwerpen

21 aug 2006, 12:21

Die Amerikanen toch........

Gisteren kuierde ik door de Antwerpse binnenstad,
't liep er vol Amerikaanse toeristen,en 'k kwam
met enkele ervan in gesprek.
't Was een geanimeerd gesprek,maar 'k denk dat
ze merkten dat ik niet alles evengoed begreep,
'k zag het aan hun manier van doen.
Op mijn vraag "Where are you from",kreeg ik diverse
antwoorden;
de ene zei; "I' m from Wisconsin"
maar omdat hij zich daarbij tot zijn vrouw richtte,
dacht ik dat hij bedoelde "Wiske aan Sien" maar dat
bleek niet juist te zijn,waarop een andere zei;
"Milwaukee" wat ik dan begreep als "Miel wou Kee"!
Ook weer niet juist zag ik al direct!Verdorie toch
niet zo makkelijk hé,dat Amerikaans.En zeggen dat
de kleine kinderen dat daar op hun 3 jaar allemaal
al wel kennen,die zijn nogal een stukje slimmer dan!
Enfin,nog een poging gewaagd,een derde zei plots
"Massachussets",waarop ik heel bereidwillig de weg
wees naar de Shoe Post,met de mededeling dat ze
daar "massa's shoe sets" hebben!
Toen daarop een vierde sprak over "Missisippi" heb
ik maar wijselijk besloten daarop niet te replikeren!
Die Miss zou toch in 't water gevallen zijn!

Alterego 1
To be or not to be,that's the question
Niemands meester,niemands knecht