DE KOLDERBRIGADE ALS SCHADUWKABINET?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

12 okt 2004, 21:23

Als eventuele toekomstige minister van Multiculturele Sportzaken ga ik waarschijnlijk ook Folklore onder mijn bevoegdheden krijgen. Hola Paula, werk aan de winkel. En daar ging het toch om, werk. Ik zal dan maar beginnen om nieuwe jobs te creëren zeker?

Wat gedacht van i.p.v. een fietsende premier, er een heel fietsend departement van te maken, Brommende Tuur op kop. Alleen maar fietsen zal je zeggen, nee hoor, een fietsende fanfare. Nostalgie? Misschien, maar eerst en vooral denk ik aan tewerkstelling. En natuurlijk moet iedereen zich met de fiets naar zijn werk begeven, uiteraard mits een vergoeding, anders komt TLL's departement weer zonder werk te zitten. Uiteraard kies ik het soort en merk van fietsen, hiervoor zal ten gepasten tijde een aanbesteding uitgeschreven worden volgens de regels van de kunst maar dat er gaat gefoefeld worden staat nu al buiten kijf. De instrumenten moeten aan gekocht worden, weeral een aanbesteding, ook weer aan mij het laatste woord natuurlijk(voor één keer kan dat eens). De dames en heren muzikale fietsers moeten natuurlijk ook gekleed worden(naakt zou moeilijk gaan in onze contreiën) En we gaan met één zaalwachtster niet toekomen. Als dit al geen lumineus idee is, ik zal al maar direct wat pluimen op mijn hoed steken, (kippenkwekers ook weer tevreden) ten teken van mijn rang. Aan de pluimen zal men dan rang en stand kunnen herkennen, het moeten niet altijd Stars and Stripes zijn. Maar om de Amerikanen terug wat gunstiger te stemmen gaan we dit nummer wel opnemen in ons repertorium. Voila sie, opnames, Radio, TV, Platen en alles ook nog eens exclusief op ons eigenste Seniorennet. De ideeën rollen er hier zomaar uit. We hebben ook lokalen nodig om ons eerst theoretisch te scholen en hier treed ik TLL bij, Hertoginnedal valt uit de boot(als het er in zit tenminste) CC in Dilbeek ook niet vanwege eerdere oorvijgen door ondergetekende daar reeds geïncasseerd en TLL die bang is daar de gevangenis te moeten schilderen. Voor onze praktische oefeningen kunnen we natuurlijk niet zomaar ergens op de openbare weg, die laten we aan onze andere bewindsvoerders. Nee we sluiten gewoon Zaventem en gaan daar oefenen, de buurt is van hinderlijke vliegtuigen af en krijgt er (hopelijk) aangenaam spektakel voor in de plaats. Wat ik er niet bijzeg is dat ik mettertijd ook heuse nachtoefeningen voorzie.

Ons eerste publieke optreden vraag je, in Zeebrugge tijdens de jaarlijkse vlootparade, daar gaan we de show stelen en al die andere buitenlandse bands ééns groen van jalousie laten zien(de muziekkapel van de Zeemacht ziet wel groen als ze op een boot moeten)
Andere suggesties, altijd welkom hoor, ik werk de ideeën wel uit, in verband met die pluimen weet je wel.
.
Tuur gaat nog wat verder brommen.

Brombeer

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

12 okt 2004, 22:11

Neem mij niet kwalijk mensen, maar dit is eigenlijk geen job voor een rustig man als ik. Na die aankondiging van Ed kreeg ik de ene telefoon na de andere en ik heb zoals Will Tura destijds mijn nummer doen veranderen. Mensen zijn echter uitermate creatief dus zat ik ook met 16.475 mails in mijn postvak, en elk van die schrijvers achtte zichzelf uitermate bekwaam om één of andere job binnen te rijven.

Ik verzuip ook in de telegrammen, faxen en mails met gelukwensen met onze aanstelling en ik ben al twee dagen bezig met die te beantwoorden. Tussentijds kon ik niet anders dan een vluchtige blik werpen op het begrotingswerk zoals het door de echte regering was voorbereid, gelukkig had ik nog juist de tijd om op Canvas dat stukje op te pikken over de heer Bush, die "geoord" zou zijn geweest tijdens zijn groot debat op TV. Dat bracht mij op het idee om hetzelfde te doen met de heer GV, zodat het parlement voor één keer toch eens iets zinnigs te horen kreeg. Wat vonden jullie van die verontschuldigingen voor hun slecht regeerwerk die ik hem liet aanbieden aan de bevolking? Ik weet dat die begroting rammelt, maar we hebben tenslotte nog altijd de mogelijkheid om bij te sturen, eens dat wij op kruissnelheid zitten.

Enkele van die mails wil ik jullie nu toch niet onthouden. De eerste die binnenliep kwam van iemand die zich voorstelde als een nog flukse jonge seniorendame uit het Pajottenland, die mij liet weten dat de post van Gezondheid, Voedsel en daarmee samenhangende Veiligheid wel iets voor haar zou zijn, mits uiteraard een (niet te) bescheiden vergoeding, liefst belastingvrij. Welkom Mira in onze regering.

De volgende was Zandmannetje, die mij in een soort dreigmail liet weten dat hij absoluut Openbare Werken wilde hebben (hij bracht deze mail onmiddellijk hier in de media omdat ik 5 minuten later nog niet had ingestemd) zodat hij eindelijk zijn eigen privémuur zou kunnen realiseren, wel zoals TLL al schreef: toegestaan (en laat mij nu aub verder werken!). Omdat hij toch in Antwerpen vastzit en vanuit zijn luie zetel alle verkeersproblemen kan aanschouwen en mijmeren over een oplossing krijgt hij de post van Verkeer en Mobiliteit erbij, misschien kan hij boven op zijn muur een nieuwe snelweg voorzien!

Om de nodige documenten tot bij hem en terug te krijgen stel ik jullie voor om die beruchte pakjesdienst in te schakelen en hen dat lucratief contract te gunnen, op voorwaarde dat ze blijven waar ze zijn en dat ze 's nachts geen lawaai meer maken. Een andere mogelijkheid om dat probleem op te lossen zou natuurlijk zijn een meer drastische wijziging van het winteruur, dat binnenkort toch terug in voege gaat. Op die manier kunnen ze gewoon blijven voortdoen en als we de klok genoeg verdraaien zullen het geen nachtvluchten meer zijn maar dagvluchten.

Ook Europa reageerde bij monde van de heren P en B, vorig en toekomstig voorzitter van de Commissie, en ze herinnerden mij aan een enquête waaruit de wensen bleken van de euroburgers met de volgorde van belangrijkheid die zij daaraan hechten. Ik citeer enkel de 5 belangrijkste: werkloosheid, vrede en veiligheid, armoede en sociale uitsluiting, georganiseerde misdaad en drugshandel, milieu ... maar ik kreeg de indruk dat de burgers langs geen kanten meer content zijn!

Onze ploeg krijgt stilaan vorm, als ons manusje-van-alles nu eens enkele medewerkers zou willen voorzien zowel voor mij als voor de andere ministers, dan moet ik alles al niet meer zelf typen. Misschien kan hij tegelijkertijd ook eens denken aan een locatie waar wij ons regeringswerk zouden kunnen in de praktijk brengen, want mijn vrouw gaat niet akkoord dat ik nog verder onze living gebruik. De helft van mijn regeringsdocumenten is al naar het containerpark als oud papier!

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

12 okt 2004, 23:05

Ik kan typen met mijn tien vingers. Privé-mailtjes versturen gaat ook heel goed. Chatten doe ik als de besten, en sms'jes zend ik bij de vleet.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

12 okt 2004, 23:09

Zo kan ik er ook één gebruiken, maar moet wel inwonend zijn. :lol:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

12 okt 2004, 23:14

Om de afwas te doen? En koffie te maken.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

12 okt 2004, 23:16

Hela hola Paula, dat is iets voor de generallissima. :lol:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

12 okt 2004, 23:19

Dan zeg ik: top.
Ik dacht al, zoals die film-secretaresjes om de koffie te maken en de pralines te presenteren.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

12 okt 2004, 23:22

Nee hoor, je bent aangenomen als Public Relation, goed geschreven al zeg ik het zelf.

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

13 okt 2004, 00:05

Ik heb dus al één medewerkster in dienst genomen(een beetje vrouwvriendelijk blijven) al moet er eerst nog geformatteerd en gedefragmenteerd worden volgens ZMj, al weet ik begot in de verste verte niet wat dit wil zeggen.
Misschien kom ik hier in de loop van onze legislatuur wel achter, dan hou ik er toch ook nog iets aan over, want ik vrees dat er aan eurokes niet veel meer zal overblijven, gezien Zmjes eisen. Ge moet maar durven. En het is eréén die het met tien vingers doet(typen, hela) ik doe het met twee vingers dat typen, dus ze werkt voor vijf. Nee niet tot vijf,voor vijf.
Ik breng de rekening wel binnen bij TLL, betaal haar voor twee en de rest in de zwarte kous, en als we dan vallen zoals het een goede regering past hebben we toch nog een appeltje voor de dorst, alhoewel ik daar wat beters voor weet, voor die dorst. Uiteraard moet ze ook in het nieuw gestoken worden, heeft ze een nieuw mobieltje nodig en een laptop(kan ze er een lap op geven) dat ze hier privé mailtjes gaat sturen nemen we er maar bij.

Zodus TLL, schiet maar in je leer, van leer trekken doe je later maar, dienen bruine van jou zet die maar aan het werk, of hij het nu kan trekken of niet, niets van aantrekken. Als ZMj eisen mag stellen ik ook. Mijn personeel mag niets te kort komen, ik ook niet trouwens.

Zo, Tuur gaat nu Multicultureel en Sportief brommen, morgen vroeg ben ik weer paraat en ik hoop van mijn personeel hetzelfde natuurlijk.

Brombeer

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

13 okt 2004, 08:14

TLL, ik ben er weer hoor, goed uitgebromd, de generallissima aan de deur gezet en nu heb ik dus het kot alleen. Kan ik mijn fantasie bot vieren, niet zo bot als jouw pijlen natuurlijk want daar heb ik destijds al een punt aan gezogen. Je ziet, ik ben er niet ene die alleen maar's nachts werkt, nee ik werk overdag, 's nachts zit ik meestal op de O.S. in Planckendaal. Wat ik daar dan doe, spellekes spelen natuurlijk.

Maar ik ben natuurlijk niet zo vroeg uit mijn bakske met stro gekomen om wat te zitten zaniken, nee, je voelt hem al wel komen zeker, nieuwe eisen, die bruine van jou moet leeg voor het te laat is. Uit ondervinding weet ik dat ZMj het ook niet zal opgeven. Dus moet ik maar proberen hem voor te zijn.

Het gaat dus over mijn P.R. Die moest dus in het nieuw gestoken worden, een hele kleerkast vol eist ze en daar we nog geen kleerkast bezitten stel ik voor haar een hele slaapkamer te geven, kan ze al eens blijven overnachten moest ze na noest gepresteerde overuren haar laatste trein richting Noorderkempen missen. Daarvoor diende dan ook uiteraard haar gesofistikeerd mobieltje. Het thuisfront moet ook verwittigd worden wanneer de patatjes mogen op gezet worden en dat het wel eens later zou kunnen worden.

Nog zo'n bescheiden eis, vermits ze beeldig voor den dag moet komen, en ja waarom ook niet de nacht, stel ik voor om een kapper in dienst te nemen(diene van Samson en Gert misschien) en dan maar ineens een heus kapsalon te installeren, zo zetten we ZMj ook wat aan het werk. Want ze gaat waarschijnlijk regelmatig van kleur en stijl willen veranderen. Ik ben het daar volledig mee eens, ik zou niet willen dat men denkt dat mijn kabinet bevolkt wordt met domme blondjes. Dat heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen, je ziet moeilijker dat er nog stro achter hun oren zit. Ik later toch zou maar uitgescholden worden voor bleiter. Zie je me daar al rodlopen met de naam Tuur den Brombleiter? Nee hoor. Dus zet je bruine maar aan het werk, daar dient hij trouwens voor.

Dit gezegd en geschreven(getoetst) zijnde ben ik nu toe aan een bakske of twee straffe maar daar ik hier voorlopig nog zelf moet voor zorgen weet je al wat mijn volgende eis zal zijn. Ik zal je die dan ook ten gepasten tijde voorleggen, misschien duiken er hiervoor vrijwilligers op en tegen dan zal ik nog wel met het één en ander op de proppen komen(die proppen dienen niet om mee te schieten)

Brombeer

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

13 okt 2004, 09:13

Die nieuwe voor mobiliteit heeft al goed werk geleverd. Er kwam evenwel nog geluid aan te pas, al was het een fietsbel; dus 's nachts vliegen is al geelimineerd. Even een praatje geslagen bij het overhandigen van het pakje (zonder postzegel) door die koereur (of koerier)... Hij zij me dat hij rechtsom gemaakt had bij het doorkomen van de Scheldestad, moet er toch op een van de kaaien iets misgelopen zijn. Een gebogen kaaimuur kon ook dienst doen als scaterramp om bochten af te snijden. Daardoor werd zijn snelheid opgedreven en belandde het pakje -met 'breekbaar'- bijna in het Schijn. Zandman doet zijn werk al alle eer aan, hij wringt zich -samen met die keringsmuur- al in alle bochten.
Dat pakje ja... even omdraaien... afzender : onleesbaar, maar afgestempeld in Galmaarden. Huh ? Breekbaar... ?
Vlug openmaken, ik zit nu toch al aan de koffie. Tussen mes en vork en het papierdeeg kan dat er nog wel bij.
Wat een opluchting, het riekt verdraaid naar bladerdeeg met gestremde melk.... een mattetaart !... en er zat een naamloos briefje bij. Daar de inhoud hiervan aan mijn persoonlijke privacy werd gezonden, deel ik dit ook niet -samen met de inhoud- aan anderen voor. Sorry... Maar denk vooral niet dat ik me nu laat intimideren; het pakketje was niet bedoeld om te flemen, om mijn kas te ledigen, mijn kas op te wreten. Dag Gerard, nog met géén bergen bijeen kunnen ze mij om de tuin leiden. Ik heb nu wel door dat mauwvegen enkel voor boerkes is; je moet tenslotte je snot ergens kwijt hé...
Op dat briefje, mag ik even uit de biecht klappen, stond iets van 'begroting' en met een getalleke dat mij lichtelijk deed duizelen. 'k Ben véél gewoon, maar dit was uitzonderlijk. Mijn kas is niet leeg, ze is overvol, ze puilt uit !!! De bestaande regering heeft ons -het schaduwkabinet- om de tuin geleid. Diene kippekweker uit Vilvoorde heeft een en ander over het hoofd gezien destijds. Best mogelijk dat ie toen bij de slachter zijn nek introk toen het hackbijl er rakelings over scheerde. Hij heeft toen iets te veel bespaard en daar plukken wij nu de vruchten van. Ik weet echter niet, en dat stond er niet bij, wie die centjes achterover geslagen dan wel in bewaring heeft genomen. En nee ZMj... het is wel iets meer dan je streekgenoten mankeren op die ziekenhuisrekening; bij ons in het omgekeerde geval. Je hoeft je niet uit te sloven, wij kunnen -als schaduwkabinet- je rustig 22,5 milj. Eurokes lenen tegen een gunstig tarief, zoveel is nu wel duidelijk. Als jij het klaart dat ze dat vergeten, mag je rustig je gage van 6.500 euro verveelvoudigen als 13e maand. De overige moet je voorlopig nog achter je kiezen houden. Je mag je streekgenoten ook bedanken voor de aanbieding. Die werd me vanmorgen doorgefaxt: we kunnen ons nestelen in een van de ondergrondse stationnekes van de Antwerpse metro. Daar heeft men geen last van "schaduwen" zoals dit vermeld stond in die fax. Die mannen in zwarte jassen vallen daar minder op.
Geef toe, mijne heren collega's... 't is niet mis hé. Even nagerekend en nog eens herteld kom ik tot de vaststelling dat de vorige begroting door het reguliere kabinet tomeloos vol fouten steekt, het ocmw van Antwerpen evenwaardig. Ons patrimonium is hierin al verrekend als zijnde "verkocht", maar het moet grotendeels nog aan de man gebracht worden. Dus hebben we nog een redelijk groot batig saldo !
Ik ga dus nog niet met getallekes gooien, want er zouden -zelfs in onze rangen- subversive elementen zitten die hier mateloos misbruik van zouden kunnen maken...
U weze dus gewaarschuwd !
TLL

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

13 okt 2004, 11:11

Eerst twijfelde ik, maar uiteindelijk zal ik het toch maar doen en om het in de huidige gebruikelijke taal te zeggen, ik ga me "outen". Hier en nu. Begin nu niet te fantaseren over dat outen hé zeg, hela, hola, mijn geaardheid is evenredig mijn naam hoor!

Wat ik ga bekennen is dat ik "de vrouw achter man X" ben en die X daar verklap ik niet de echte naam van; de reden waarom die verklap ik evenmin. Of later misschien toch een beetje. Omdat de X van mijn pc-klavier nogal eens durft tegensputteren zal ik mijn halve bed dan maar Juul noemen. Over dat halve bed zal ik het ook nog wel hebben maar daar hoef je op voorhand evenmin over te gaan fantaseren want dan zal je op je voyeuristische honger blijven zitten.

Wel, mijne Juul is vroeger nog minister geweest, niet dat hij echt politieke ambities koesterde, laat staan de bekwaamheden bezat, neen, het was allemaal begonnen door een weddenschap tussen pot en pint na de hoogmis. Later zou trouwens blijken dat die bekwaamheden ook niet echt nodig waren. Nu moet ik wel zeggen dat hij van goeden huize was, gekende veeboeren sedert verschillende generaties en door dat vee hadden ze goed geboerd, heel goed zelfs. Misschien heeft hij daar bepaalde lepe truken aan overgehouden die hem bij die functie van minister meer dan ééns van pas kwamen.

Tussen die potten en pinten, kwam er sprake van de komende gemeentelijke verkiezingen. Een goede vriend van Juul, een rentenierende biersteker en hevige politieker, vooral hevig in zijn uitleg over politiek, was nog op zoek naar kandidaten om zijn kieslijst te vervolledigen. Mijne Juul voelde zich niet echt aangesproken maar toen hij werd uitgedaagd door een paar van die andere medepintenaars, zo van "Juul dat durf je niet... Juul zedde misschien bang van je Mira....Wedden voor... dat je niet durft".... Je hebt het al geraden, mijne Juul op die lijst en nog verkozen op de koop toe. Zo is het dus allemaal begonnen en Juul had de smaak te pakken, van lokale dorpspolitiek uiteindelijk een paar jaar later tot minister. Nu al een tijdje minister op rust, Juul is ook niet meer van de jongsten en daarbij, tussen die huidige ambitieuze ik-weet-alles-beter-blazers zou hij zich toch niet meer op zijn gemak voelen.

Nu had mijne Juul ook wel gelezen hoe ik bij deze kolderbrigade terecht kwam en toen hij de eerste berichten las over het Schaduwkabinet was hij nog meer geïnteresseerd natuurlijk. Mirazoetje, zei hij, schaduwminister dat zou nog iets voor jou zijn zie, dan kan je zelf eens met eigen ogen zien hoe het er in dat politiek pretpark aan toegaat. Mijn tegenargumenten als "geen verstand genoeg van politiek.... te eerlijk.... niet genoeg lepe truken...." wuifde hij direct weg door te zeggen dat, wat het eerste betreft, ik mij geen zorgen hoefde te maken wegens niet echt nodig en dat ik voor de rest de anderen maar een beetje in het oog moest houden, dat ik snel zou doorhebben waar de echte ministers de mosterd halen. Daarbij, zei hij, het Schaduwkabinet zal meer dan de handen vol hebben want er moet in ons landje meer dan één zere plek behandeld worden. Waarom je niet bezig houden met Voedselcontrole of zo, zei Juul, daar weet je wel één en ander over. 't Is goed schatje, zei ik, maar dan ga ik mijn rolletje wel spelen zoals de echte, met alles erop en eraan, modieuze pakjes, een chique auto, een limietloze visa-kaart, andere verwennerijen en, vooral, een dikke wedde.

Ik zal nu wel zien wat TLL erover denkt, eerst afwachten of hij akkoord gaat met mijn eisen, zoniet begin ik er niet aan.

Mira

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

13 okt 2004, 11:44

Alléz mannekes... hoe zit het met jullie begroting ? Ik ga limiten stellen, of jullie de levieten lezen, als het nog lang duurt...
Ik heb hier -voorlopig- een kleine reserve aangelegd om jullie werkingskosten te dekken; let wel, het is nog geen wedde, loon, gage of ereloon. Je moet met iets beginnen hé... Ikzelf, je nederige tellerkast, hou me nog gehuld in battle-dress. Die liggen hier toch te verkommeren sinds de teloorgang van het vrijwilligerskorps van landsverdediging. Kost nix, dus ik ben de zuinigste (voorlopig)... met de kas gaan lopen kan ik achteraf nog altijd... :lol:
Brombeer... 6500 Euro (Spocul heeft niet veel nodig, bekers zijn er nog niet )
ED ... 6500 Euro (de intro is nog niet afgewerkt, de afrekening nog niet toegekomen)
Hermano ... 6500 Euro (suggesties betaal je niet, daarmee reken je af !)
Karmen ... 6,5 Euro (meer geef ik niet aan 'zit'-penningen en hare maat van Bizet was er toch niet bij)
Kwezel ... 6500 Euro (niets ter zake doende epistels is bladverspilling, voor dit bedrag moet ze nog veel papier vuilmaken -trouwens haar 'voor echt'-verklaring ontbreekt...)
Mira ... 6500 Euro (de griepepidemie is nog maar in opgang, en voor dit bedrag wordt het spuitje al wel vergoed)
Telloorlekker ... 6500 Euro (ik stel me met weinig tevreden, voorlopig )
Tillie ... 6500 Euro (koffiezetten kost iets meer moeite, de suiker als toetje ontbreekt echter...)
Zandmannetje ... 19.500 Euro (ja, als je maar lang genoeg zaagt, krijg je iets meer, maar daarna moet het 'gezaag' gedaan zijn; je krijgt dan niets voor je 'vaderdag' )

Zo, mijn eerste verantwoorde uitgaven zijn de deur uit.
Klachten omtrent dezes zich richten tot de onbudsman of het ocmw... (voorlopig)
TLL

hermano
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:11
Locatie: Aangespoelde

13 okt 2004, 12:01

Collegae ministers,
Hebben jullie nu nog niet door van waar TLL met dat zogezegde "overschot" komt? Al jaren betaalde ik trouw mijn Kijk- en Lijstergeld en mijn kabelaansluiting, omdat er daarna toch niet veel geld meer overbleef om iets anders te doen, keek ik al die tijd (regelmatig) naar het nieuws van het NIR, van de BRT, van de BRTN en van de VRT. Massa's begrotingen en begrotingscontroles heb ik voor mijn ogen zien passeren in mijn eigen salon en telkens gingen die vergaderingen door in kastelen of luxueuze verblijven à la Lambermont of Hertoginnedal. Telkens opnieuw hoorde ik dat de ministers nog op zoek waren naar zoveel miljarden, tegenwoordig naar zoveel miljoenen, en telkens opnieuw slaagden ze er in om die te vinden.

Voor mij was het overduidelijk: ze waren dit keer op een verkeerde plaats in vergadering. Ik dus met enkele kameraden, met pikhouwelen, schoppen, breekijzers, hamers en twee bakken bier op weg naar Hertoginnedal, recht naar de kelders en inderdaad, wat ik vermoedde bleek juist. Het liep zoals bij de echten: overdag vonden we niets, maar toen de nacht was gevallen na een uitputtende "vergadering" boorden we daar bij wijze van spreken een onuitputtelijke bron aan waar de miljoenen euro's zo maar naar de oppervlakte werden geperst. Als beloning mochten mijn kameraden hun stationwagen vol laden en de rest werd per vrachtwagen richting schatkist afgevoerd. Nu kunnen we echt beginnen.

Ed, ik vraag een locatie en medewerkers en de enige die zich tot nog toe kandidaat stelt laat je inpikken door Brombeer. Hoe zit dat met de hiërarchie zeg, heeft een eerste minister dan geen streepje voor? Haar referenties zijn dan nog niet mis, ze kan met tien vingers typen en ze kan koffie zetten, wel dat kan ik ook dus misschien kan zij het ook nog tot minister brengen.

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

13 okt 2004, 13:26

Ho maar, kandidaat eerste minister, niet onder mijn duiven schieten hoor, er op ook niet, duiven dienen gemolken te worden, net zoals onze onderdanen.
Ik ben niet zinnens mijn personeel zomaar af te staan, ik was er als de kippen(met haan, nee niet Dehaene) bij om ze in te lijven, of binnen te rijven, dat mag ook.

Natuurlijk houd ik het maar wijselijk bij bekvechterij, op een lijfelijk gevecht laat ik het niet aankomen gezien je status, letterlijk en figuurlijk dan.

Brombeer