Kolder - Losse flodders

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

18 aug 2004, 11:21

Eerst en vooral,ik ben geen uitvinder,een uitmijnduimzuiger,dat zou kunnen.Een uitgever dat ben ik wel al moet ik er direct aan toevoegen dat mijn gade hier meer haar gading in vind en waarom ik voorlopig niet meer te vinden ben waar ik hoor is heel simpel te wijten aan het feit dat er meer lezers zijn dan reagerenden.En bijn deze laatste categorie die dus in de meerderheid is reken ik dan ook de generaal die mede dank zij mijn hulp haar bril teruggevonden heeft.Daardoor heeft ze natuurlijk het nest ontdekt waarin ik verzeild geraakt was met alle gevolgen vandien,een van die gevolgen was dat ik den boom in kon.En dat werd natuurlijk weer niet vriendelijk gevraagd,nee een kort en krachtig bevel.Brombeer den boom in .En probeer maar eens een ei te leggen van in een boom,eerst nog zien dat je er niet uitvalt.En in al mijn euforie ben ik me vergeten vast te houden aan de takken van de bomen,en boem pats uit de boom gevallen.

Waarom zo euforisch?Wel gisteravond heeft de toekomstige opvolger van de baron,en dit na al die bronzen medailles die straks in de Marollen moeten rondgevoerd worden in een open wagen met chauffeur(samen met een eventuele toekomstige pijlenkoning)toch wel zijn eerste koers gewonnen zeker.Nee,een gouden medaille heeft hij er niet voor gekregen,wel nen dikke kus van zijn vriendinnetje(tiens die is er ook rap bij)en ik stond daar maar te gapen.Nochtans had ik heel hard gebromd,ik denk zelfs dat hij zonder mijn gebrom nooit aan die kus zou geraakt zijn maar de generaal heeft me al verwiitigd dat ik best niet te veel denk,dat wordt wel voor mij gedaan.Misschien hiermede een nieuwe uitdrukking in het leven roepend(om ze niet te moeten uit vinden)ipv.Ik wordt geleefd,Ik wordt gedacht.

Maar laat ik nu niet te ver afdwalen, ik ben dus uit de generaal haar boom gevallen en daar ik het noorden een beetje kwijt ben kan ik voorlopig het koldernest niet meer terug vinden om mijn ei te leggen.En als ik het dan al zou terugvinden ligt daar misschien een vreemd ei in want ik heb gisteravond een koekoek horen roepen en die staan toch bekend om het leggen van eieren in vreemde nesten.

Dus voorlopig zou ik hier een beetje willen komen flodderen en wat minder uit de biecht klappen en om de generaal dan wat gunstiger te stemmen,ga ik haar nog eens flodderke noemen,dat deed ik 35 jaar geleden ook al en toen had ik daar succes mee.Maar van mij geen liefdesverhalen,die durf ik hier niet kwijt,vanwege de blaaskes die ik floddertje 35 jaar geleden al wijsmaakte.Ik zou zo zeggen,mensen flodder ze en straks allemaal present in de Marollen,en wordt dit een succes kunnen we dit initiatief herhalen in het Antwerpse schipperskwartier(zie mijn verleden als zoetwatermatroos)

Een geflodderde
Brombeer
Gast

19 aug 2004, 15:54

:cry:
Laatst gewijzigd door Gast op 26 feb 2005, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

19 aug 2004, 18:04

Ofwel spelen jullie "combine" ofwel hebben jullie ergens een haantje voor, maar voor mij is het "genoeg" geweest. Al die hervormingen hier zijn niet bevorderlijk voor mijn grijze cellen. Het lijkt er meer op dat "routine" voor sommigen een vies woord is, nochthans... routine in sex -ook voor ouderlingen als wij- is bevorderlijk tégen geslachts- en andere ziektes. Evenwel één ziekte lijkt dementie te bevorderen. Onaangekondigd vertrouwde topics elders plaatsen bv.

Dat er zijn die surfen belangrijker vinden dan kontakten met soortgenoten, tot daar aan toe... maar in seniorennet tart elke verbeelding de andere... Ik kon niet meer volgen, en als het zo doorgaat verdwijnt ook deze van dit forum. Maar men zal daarom niet treuren; ik weet wel dat mijn kritieken niet naar "waardigheid" geslikt worden.

Seniorennet heeft me al eens "iets" geflikt, en dat vergeet men niet zomaar. En nu dit weer, eigengereidheid van "God en klein Peerke" maken het voor de gebruiker van een vertrouwde topic wel bijzonder moeilijk. Je moet zowaar een puzzelaar zijn wil je er nog aan uit kunnen.

Naar ik van andere media heb begrepen is er een alternatief... een dezer dagen -en als ik tijd over heb- ga ik ernaar opzoek. Benieuwd of jullie me hier dan nog zullen terugzien...

Doe diegene met z'n "betere ideeën" dan maar de groeten van mij...

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

19 aug 2004, 18:19

Indien je nu denkt dat zandmannetje een slag van de molen heeft gekregen, ben je kort bij de waarheid.
Die slag heeft hij al een tijdje geleden opgelopen, maar het schijnbare geraaskal hier beneden heeft een andere oorzaak. Zandmannetje tikt, typt, tokkelt of ramt namelijk niet meer op zijn toetsenbord, maar gebruikt spraaktechnologie om onderhavig artikel op schrift te zetten. En vermits hij dat doet zonder verbeteringen aan te brengen, kan het iets of wat hectisch overkomen…
Hier gaan we dan:

Om dit bericht in te voeren gebruik ik dus geen toetsenbord, maar wel spraaktechnologie, niet die van leer een oud en House een maar de Philips spraaktechnologie. Andere regel. Andere regel. Andere alinea. Verdorie neem nu een andere alinea Bij een bezoek aan een computer beurs verleden jaar heb ik deze technologie op de kop getikt aan halve prijs. Andere alinea. Andere regel. hoe langer je trainingstekst in spreekt hoe beter aan het programma werkt. Een mooie Iran is dat je niet alleen teksten kunt dicteren maar ook opdrachten aan de computer geven. En in die in juli er nu geen jota meer van snap dan is dat heel spijtig zolang ik zelf het maar begrijpen. We zullen het is hier voorlopig maar bijhouden, volgens het geen ik hier op mijn scherm zie verschijnen houdt het zo'n beetje het midden tussen Vlaams en Marokkaans, hoewel ik als voertaal alleen het Vlaams en in gevoerd. Andere alinea. Dat vertikt hij iedere keer!

Opnieuw toetsenbord, indien je reeds in mijn vuilbak aan het snuffelen was, dan was je enkele dagen te vroeg!
Niet slecht hé anders, voor een eerste keer?
Leer een oud en House een moest natuurlijk zijn Lernaut en Hauspie, maar wie maakt nu graag reclame voor de concurrentie?
Een mooie Iran was bedoeld als: het mooie hieraan
En in die in Juli… Moest zijn :Indien jullie er nu geen jota meer van snappen dan is dat heel spijtig zolang ik zelf het maar begrijp.
Punt en komma zijn geen problemen, maar "andere alinea" lapt hij steevast aan zijn laars.
Nog een uurtje trainingsteksten inspreken en het gaat nog beter, en hij zou ook zeer graag hebben dat ik zijn fouten verbeter, dan maakt hij dezelfde geen tweede keer, heeft hij beloofd!
Moeilijk is wel, dat je niet rustig kan nadenken, neen je moet op voorhand wel juist weten wat je gaat zeggen, en de kannibaal met zijn bronzen zoon zal aan Freespeech van Philips al helemaal niets hebben, kwestie van zijn gekende heu...
Dat komt namelijk ook op de tekst!
Niet alleen heb je een dicteermodus, en je raadt het juist, dit is om tekst in te voeren in elk willekeurig tekstprogramma, je hebt ook een opdrachtmodus, en daarmee open (of sluit) je ieder willekeurig progje, of sluit je de computer af!
Wat ga ik binnenkort een prinsenleven leiden...
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

19 aug 2004, 20:22

Dat zou de oplossing zijn,spraaktechnologie,ik laat dat ding hier heel de dag oaan staan en 's avonds heb ik maar te lezen wat de generaal hier allemaal heeft staan(of zitten)brallen,alleen zal ik misschien weer een nieuwe taal moeten leren.En zou mijn harde schijf niet te rap vol staan,of is dat een vraag voor een ander topic?

Maar naar ik uit Zandmannetjes betoog meen te begrijpen,gehoorzaamt dat ding al zo goed als twee die niet gehoorzamen.Nee,laat dan maar,ik moet nu al alles 100 keer zeggen en dan verstaan ze me nog niet,of zou ik misschien koeterwaals brabbelen?

En aan Ed zou ik de raad willen geven een beetje voorzichtiger te zijn.Ik denk dat zijn allerliefste in zijn mails snuffelt terwijl hij om een multi cultureel broodje is.De eerste maal vroeg ze het hem vriendelijk en nu commandeerd ze al,die heeft waarschijnlijk gelezen dat dit bij mij ook het geval is en zoiets werkt natuurlijk aanstekelijk.

En dat van die ros,Ed dat heb ik zo niet gezegd,en nu heb ik geluk dat ik al kan kopiëren en plakken,anders moest ik het nog eens schrijven en nu ga ik dus plakken(niet blijven plakken)
Oei Kwezel,dit kan ik niet laten hoor,ik vraag op voorhand vergiffenis maar ben jij dan een rosse(neenee,geen ros)of een koperkleurige?En in bevestiggend geval is het echt of namaak.dat is durven he,ik hoop maar dat ik hier geen spijt van ga krijgen want mijn eerste lief was ook een rosse en die heeft me dat wel kwalijk genomen(dat ik vroeg of het echt of nep was).
Zie je dat ik kan plakken,maar geen nood,de kans op een nieuwe rechtszaak is bestaande, dus ook een werkstraf en daar ik net als jij een broertje dood heb aan werken(nochtans al mijn broers leven nog,mijn zussen ook,'k heb er van elk vijf)ben ik bererid om samen met jou in ZZB een liedje te gaan zingen.Jij kweelt voor twee,ik sla de maat en voor de rest doe ik alsof,nog een van mijn specialiteiten en nu citeerde ik Octaaf De Bolle.Dat heb ik me eigen gemaaktdoen alsof,niet citeren) na 32 jaar terreur van de generaal.

En om de kosten van de verplaatsing te drukken(niet afdrukken)moet 't stropke ons maar een lift geven met zijn ballon als hij HM Kwezel haar stoelen gaat ophalen.

Nog een fijne avond van een toch wel stilletjesaan bang wordende

Brombeer

T'Stropke
Lid geworden op: 26 jul 2004, 08:52
Locatie: Gent

19 aug 2004, 20:33

Nogmaals TLL ik vind “hervormingen” zelf op mijn hoge leeftijd geen vies woord, "verandering van spijs doet eten” en wat betreft de door jou veronderstelde "combine" lijkt mij eerder een idee fixe van u te zijn. Ik heb persoonlijk niets tegen conservatieve mensen, en routine is voor mij ook geen vies woord, hoewel mocht je dat vragen aan deze mensen die aan de lopende band werken ze er wel een ander idee over het woord "Routine" zouden hebben! Nog een kleine opmerking vermits u ons aanspreekt met jullie neem ik niettegenstaande ik hier vrij nieuw ben, mezelf tot diegene die u aanspreekt, er is hier al eerder vermeld om regelmatig je privé mail te raadplegen! Nu zijn er volgens mij twee mogelijkheden, ofwel deed je dat niet, wat dan jammer is voor jou, want dan had je geweten waarover het ging, ofwel deed je dat wel en hield je vast aan je principes, wat ik dan eerder beschouw als een gebrek aan flexibiliteit, maar wat uiteraard je goed recht is, maar laat het dan aub achterwege ons te beschuldigen dat we ofwel een combine tegen jou persoontje zouden hebben, of ergens een (haantje?) Voor op u zouden hebben, ik vind het doodjammer voor u dat door het onaangekondigd verplaatsen van sommige topics deze tot dementie bij jou zou veroorzaken, dat vind ik echt zielig om zo te reageren .Plaats deze post van mij, dan ook maar onder de noemer "Kolder" ik zal nog wel lezen wat je hier nog eventueel wilt neer schrijven, maar er nog op reageren "nee bedankt" het ga je goed op zoek naar andere media, jammer dat je op deze kleine manier blijkbaar afscheid en afstand neemt van een van de betere sites op het net .
Ga voor de aardigheid eens kijken op enkelle nederlandse forums, de elememaintaire vormen van beleefdheid kennen ze daar niet eens meer, ik kan het weten! Ivm met mijn gedichten.
'Als ik een zaak niet begrijp, is dat geen reden om te zeggen dat zij verkeerd is; het is veeleer een bewijs van mijn onwetendheid.'
- Cicero

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

19 aug 2004, 22:20

Telloorlekker dat heb je mis. Zelfs voor de sex raden ze ons, senioren aan al eens iets nieuws uit te proberen. Kwestie van de klad er niet in te laten komen
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

19 aug 2004, 22:27

Oei,het wordt hier gevaarlijk,ik zal de generaal haar bril maar terug afpakken,ze moest zo eens rare gedachten krijgen,'k moet er niet aan denken.Ik ben dan wel kirrewiet maar mijn leven nog niet beu.

Brombeer

zandmannetje
Lid geworden op: 02 feb 2003, 23:15
Locatie: Het land met meer ministers dan inwoners

20 aug 2004, 10:26

Beste lezer A.
Reeds in deel I heb ik erop gezinspeeld dat je met onze kolder te lezen slimmer kon worden, nog iets kon bijleren.
In antwoord op jouw vraag, wat Kwezel tegen zandmannetje zegt over die bokkerijders is inderdaad historisch juist!
Verdere info daaromtrent kan je vinden op volgende site, waar ikzelf mijn inlichting heb gevonden. Aan de linkerzijde op de kadertjes klikken geeft nog veel meer geschiedenis...
http://bokkerijders.shadowtime.net/menu.html
Ik antwoord op deze wijze, ipv. met een pm. misschien hebben nog andere eventueel geïnteresseerde lezers hier iets aan.
Zo, dat was het dan.
Heb nog een goed leven en we zien mekaar misschien weer in de hel.
Tot zolang dan zal zandmannetje jou wel in slaap lullen !

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

20 aug 2004, 11:18

Ja maar Brombeer ik stel me toch vragen hoor. Ben je nu de griekse liefde toegedaan of niet.
regelmatig lees ik over de generaal. Dat duidt toch op het mannelijk geslacht. Of ken ik niets van Nederlands? Ben ik ouderwets?
Maar dan doe je me weer twijfelen: "haar bril" en "ze". Dat lijkt me meer te duiden op een vrouw.
Of woon je in een commune misschien.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

20 aug 2004, 11:52

Tillie

Ik was juist bezig de soepgroenten te kuisen,weer zo een van die opdrachten van.......Het spijt me natuurlijk dat ik je doe twijfelen maar als je echt wil weten wat mijn stijl is,Grieks Romeins zegt me wel iets.En aan je Nederlands mankeert volgens mij niets, ik denk eerder dat het aan mij ligt.Hoe zit dat nu?Wel in een van onze vorige avonturen verscheen er opeens ene Wan Tang,heb ik daar problemen mee gehad zeg want ik vergeleek die teveel met mijn tang,Wan is van adel en de mijne niet.Nu om verdere problemen te vermijden dierf ik dat lelijk woord niet meer gebruiken en daar ik nog in het leger geweest ben waar het verboden is van te denken,het leger denkt in Uw plaats(en vermits er alenkele jaren vrouwelijke officieren rondlopen in het leger),ben ik op het idee van de generaal gekomen,temeer daar ik hier ook niet mag denken,dat wordt hier ook in mijn plaats gedaan,thuis ben ik de laagste in rang.

En nu zitten we natuurlijk met een immens probleem,wat is het goede Nederlands voor een vrouwelijke generaal?Iemand suggestie's?Dan kan ik gelijk nieuwe naamkaartjes en briefpapier met hoofding laten maken.

En dan nu maar als een goed soldaat trouw de bevelen opvolgen en de soep opzetten.

Een hoe langer hoe meer kirrewietere

Brombeer

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

20 aug 2004, 15:05

Als ik nu eens niet zo impulsief was,'k zou veel minder werk hebben en ook veel minder last met het vrouwvolk.Ik moet mijn betoog van daarstraks herzien.Niet dat mijn Nederlands nu ineens wel goed zou zijn,dat blijft zoals het was,maar mijn geschiedenis,maar dat kreeg ik destijds van een zatte meester,dus dat is nog slechter.Toen Tillie me daarstraks vroeg of ik soms de Griekse stijl aankleef dacht ik me er nogal vlug van af te maken en om nog wat twijfel te zaaien heb ik dan maar gezegd Grieks Romeins.

Maar na het lezen van de krant(jaja lezen kan ik wel,en ik heb zo'n stil vermoeden dat Tillie ook de krant leest),heb ik ontdekt dat het hier over worstelen gaat en daar ik geen zin heb om met een vrouw te worstelen ben ik tot het besluit gekomen dat ik de Romeinen ga laten waar ze thuis horen,nl.bij de dappersten der Galliërs en ik me ga bekeren tot de Griekse stijl.Tenminste als Herr Seele me in de krant geen rad voor de ogen draaid.Maar voor zijn processie's pas ik.Een fallus van 60 meter,zie je me daar al mee rondlopen.

En dan heb je nog een pastoor nodig om de communie uit te delen.Nee mijn ambitie's om paus te worden zijn al minstens 40 jaar opgeborgen.

Dus Tillie, ik ga niet in een commune wonen en ook niet de communie uitdelen maar vanaf nu de Griekse stijl aankleven.De looksaus neem ik er dan maar bij.

Brombeer

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

20 aug 2004, 21:34

Een fallus van 60 meter. Inderdaad, dat is om problemen vragen.
Moest het nu in centimeter geweest zijn, dan zou ik, aan Bromende beer gevraagd hebben, "wat is het probleem ?" :wink:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

20 aug 2004, 23:28

dat is dromende beer ja.
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

21 aug 2004, 00:13

"Ik ben gestoken!" riep de niet onaantrekkelijke dame "Hij zit er nog in!" riep ze nog.

Er zat niet al teveel volk op dat terrasje van die taverne, ergens in de streek van Holsbeek .Hoop en al tien mensen zaten er. De weinig aanwezige vrouwen hadden enkel als reactie, dat zij snel hun eigen, zichzelve,aan het controleren waren. Je kon nooit weten dat men iets vergeten was, nietwaar? De mannen daarentegen die wisten direct van wanten,.. dachten ze.

Het was juist op de plek, waarmee die andere Van Wanten,je weet wel, de boezemvriendin van de lorre, beroemd is geworden, dat die lelijke wesp (of was het een bij) de dame had gestoken . Het rampenplan fase drie, had er niets aan, zo vlug waren de helpende handen. Ikzelf bleef er kalm onder en wachtte tot die andere knuffelaars met hun mond vol tanden stonden. Dat het verraderlijke insect nu juist op die plek haar angeltje had achtergelaten, "boezemde" enige verwarring bij die eerste hulpverleners.

"Mevrouwzei ik, "mag ik U vragen om mij de juiste plek van het ingestoken aanhangsel aan te wijzen" Dat mens was natuurlijk in alle staten en parochies. Zij trok zich bij wijze van spreken de kleren van het bovenlijf en toonde mij de plaats van het onheil. Ik dacht aan de vele EHBO -cursusavonden die ik, zovele jaren geleden heb gevolgd.

Bij een wespensteek kon men ofwel de hangel verwijderen met een pincet en bij gebrek aan dat instrument, moest men de angel met de tanden verwijderen en, niet te vergeten, het gif uitzuigen. Daar ik geen pincet bij de hand had, was er dus maar één enkele mogelijkheid over.

Ik zei tegen het slachtoffer, "mevrouw, ik moét er aan zuigen" De oplawaai die ik toen heb gekregen , zal ik in mijn hele verdere leven niet meer vergeten. Wist ik veel, dat die vrouw een generaal was en bijdehands genoeg om lappen uit te delen?
Ik heb mijn eigen rampenplan dan maar in uitvoering gebracht en ben het afgebold.

Moraal van het verhaal: zorg er voor, dat je altijd een pincetje in uw zakken hebt zitten en vraag eerst naar de rang van het slachtoffer. Het kan je veel leed besparen!