DE KOLDERBRIGADE ALS SCHADUWKABINET?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

24 okt 2004, 23:47

Radio1 = Taalstrijd + Perschefs

TV1 = De drie wijzen (eerste afl.) + Rond Daniel
e.a.


Stekerlapatte = brussels voor Stekelbaars

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

29 okt 2004, 00:49

Een kort en een krachtig beleid! Dat is het minste wat je kunt zeggen van die spoorbaas! De Vin(c)k is gaan vliegen!

Zie je wel, dat een managerjobken bij een overheidsbedrijf niet lang moet duren om er toch, goed zijn boterham mee te verdienen! Wat zei die basketspeler van Oostende weeral over de uitstappremie? "t'Zal niet zoveel zijn zoals het bij zijn voorganger was" Ik denk, dat het genoeg zal zijn om er een kompleet huisgezin, studerende kinderen incluis, een paar jaar te kunnen van laten leven!

Het kan verkeren! Eerst laat men zich aanstellen door de politiek, en achteraf doet men zijn beklag, dat die sprekende affichages zich met je beleid gaan bemoeien! Gelukkig zijn er nog gewone en normale mensen bij onzen "ijzeren weg". Dat ze af en toe eens staken, moet je er maar bijnemen. Maar de trein, die blijft rijden. Zelfs zonder een gekortwiekte en vleugellamme vogel aan het hoofd! :wink:

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

29 okt 2004, 10:51

Had ik mij ten lange leste laten overhalen om dat jobke bij de Spoorwegen toch maar aan te nemen.
En gij zult het u niet beklagen;
Ik zorg voor de betaling van uw pree in Jersey, in Cuba als ge wilt.
Vanzelfsprekend hangen er ook nog een paar mandaatjes hier en daar aan vast. Kwestie van een zakcentje te kunnen bijverdienen voor etentjes in de Stekerlapatte en de Comme chez toi.
En ge kunt genieten van een staatspensioen.
En ge moogt niet vergeten. Al uw reizen in eerste klasse, en dat allemaal gratis.
Allé Kareltje, gij zijt onze laatste hoop. Ik zal mij niet moeien als ge het aanneemt.
Dus, wat kan een mens na zo een smeekbede nog doen? Zich opofferen natuurlijk

Nu weet ik wel beter natuurlijk. Ik heb dan ook de eer aan mijzelf gehouden en ben zelf opgestapt. Neen, zeker, zoals Schouppe. Buitengegooid door Durant. Dat gun ik hen niet.
Overheidsbedrijf: nooit meer. Beloven zich niet te bemoeien. Dat waren we toch overeengekomen. Ja, dag Jan,
Ik kon mijn gat niet draaien of ik voelde die hete adem in mijnen nek. En geef toe als t nu nog nen knappe was die Vande Kalot.
Neen met hem boterde het al langer niet meer.
Beslissingen die tot mijn bevoegdheid behoorden werden door hem zonder overleg door mijn strot geduwd. Geef toe, dat doet men niet. Er kan er maar één de baas zijn.
En dan die vriendjespolitiek. Ruzies, ruzies. Neen niet over de bekwaamheid maar over de lievelingskleur. Al mijn werk in één klap te niet.
Wilde ik de prijs verhogen, een bedrijf moet toch een beetje rendabel zijn, dan werd ik om de oren geslagen met de gratis-politiek.
En dan zou ik nog de loc onder stoom moeten houden.
Ik neem het niet. Tabé
Zonder vrouwen gaat het niet, dat heeft zelfs God moeten toegeven.
Duse

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

29 okt 2004, 17:06

Ps-minister Demotte wil het wettelijk verplicht maken de hersendoden naar een transplantatiecentrum te vervoeren. Ik vind dit op zich, geen slecht voorstel. Zeker, voor al die die mensen die op een wachtlijst staan, en wiens leven kan gered worden met een donororgaan. Dat is het ernstige.

Nu een bijgedachte:

Anderzijds, maak ik mij toch een beetje ongerust over, welke "bijwerkingen" deze nieuwe maatregel zou kunnen hebben:

Hersendoden, direct afvoeren? Ik ben nu niet van plan, om dagelijks te gaan kiezen, voor een nieuwe regering. Dag Jan! :wink:

Opa Brombeer
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 01 mei 2004, 01:15
Locatie: Aangespoeld

30 okt 2004, 13:45

Hersendood.

Eerst zeggen dat ik me nog altijd in die fameuze kliniek bevind maar dat het me al veel beter gaat. Of dit nu een gevolg is van mijn spraaktechnologie of uit schrik voor die dragonder, dat weet ik niet. En men zou me wel eens mogen komen bezoeken, Ed misschien kan je Juul zijn schatteke eens sturen want het eten laat hier te wensen over hoor en de koffie, amai die is nog slechter dan die van het leger destijds. Stuur daarom Tillie ook maar mee. Ik heb gezien dat TLL met zijn geld toch geen blijf weet, dus vul hun sakosjke maar goed. En denk nu niet dat ik jullie capriolen niet gevolgd heb hoor, lees maar verder.

Opgepast met die Franstalige nachtvlinder hoor. Zou die zelf wel weten wat hersendood is? Nee dus, ik zal het hem hier eens vlug uitleggen en als dienen dragonder hier me wat wijsgemaakt heeft moet men zijn beklag daar maar gaan doen. Zij heeft het opgezocht op haar nieuwe man(zonder spraaktechnologie) en duwde me dit onder de neus. her·sen·dood (de ~)
1 de toestand waarin het lichaam niet meer reageert en er geen ademhaling, beweging en reflexen meer zijn.
Daarmee weten we dat ook al weer.

En daarmee weet ik ook dat ik nog lang niet hersendood ben want er beweegt nog wel het één en ander, zeker bij het aanschouwen van mijn spraaktechnologie. En het is nu maar te hopen dat die dragonder niet gaat denken dat ik hersendood ben, zie dat ze hier het één en ander gaat wegnemen, ik denk dat ik anders straks ergens last ga krijgen. Ziede me hier al liggen als straks de Juul zijn schatteke hier binnenkomt met Tillie in haar zog? Die krijgen gegarandeerd de slappe lach. Brombeer hoe ziede gij er nu uit hoor ik hen al zeggen, allez ja als ze van het lachen nog iets gaan kunnen zeggen, maar dan moeten ze het maar denken. Ik hoop alleen maar dat ze het van het lachen niet in hun broek gaan doen want ik zie die dragonder nog in staat om het mij te laten op kuisen maar dan daag ik die Oostendse basketter uit voor een duel op leven en dood hoor. Laten we hopen dat het zo ver niet komt want ik sta niet in voor de gevolgen(ik zou het misschien niet meer kunnen)

En wat hoor ik daar allemaal, DHL verliezen en dan het afbollen. Natuurlijk, het afvliegen zou moeilijker zijn, niet? Alhoewel, een vliegtuig zou dan meer dan welkom zijn om de plaat te poetsen met al mijn verworvenheden in natura. Dienen dragonder laat ik hier maar Juul zijn schatteke die neem ik mee hoor, Tillie die mag ook mee, ontbijt en koffie aan bed, heerlijk en de spraaktechnologie mag dan vermits ze ook werkloos gaat worden me om de afwas te doen en broebelbaden klaar te zetten. Dat kan ze evengoed met een lege kop.(hoofd, denken doen wij wel voor haar)

Onze eerste niet meer te vinden? Ik weet waar hij zit. Hij is op zoek naar Zwarte Piet, wat zou de Goede Sint anders zijn zonder zijn Piet(zwarte) En daar kan wat tijd inkruipen, een geschikte Zwarte Piet vinden.

Voor ik weer wat ga rusten nog rap dit. Ed dat van die gekleurde valplekken, is dat een zinspeling op mijn zogezegde jeugdige onbezonnenheid? Zo ja dan neem ik dit niet hoor, het was eerder een stomme boomwortel die ergens was waar hij niet hoorde die mij in deze toestand bracht. Al moet ik er direct bijzeggen dat mijn huidige toestand, psychisch wel te verstaan me ten zeerste bevalt. En nu moet ik dus echt stoppen want ik zie mijn spraaktechnologie sputteren en ik verwacht dus bezoek, me een beetje opmaken hé.

Brombeer

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

02 nov 2004, 09:24

Ed... met uw goedvinden trek ik me terug uit het schaduwkabinet. Ik gooi mijn portefeuille op straat, hang hem aan een touwtje en verschalk daarmee de nietsvermoedende voorbijganger.

Het getouwtrek rond die informant van Le Therme deed me dan ook afzien van de verdere werkzaamheden bij de post Financiën en begroting. Het lijkt me niet langer aangewezen deze functies te schaduwen.

Er is een overschot bij elke begroting aan de Vlaamse kant van dit land, maar zij zien de bron niet. Ze klungelen maar raak, want er is nog 't een en 't ander te regelen waar ze niet uitkomen. Het putje aan de Franstalige kant moeten de Vlamingen alweer delven, de ouwe koe is al zo dikwijls opgehaald dat ze er stramme poten én een zware zak heeft aan overgehouden. Niet het kalf is verdronken, wél het ge-ezel.

Hij die de balk hebben wil, mag hem hebben... :lol:
TLL

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

02 nov 2004, 11:20

Komt in orde TLL. Voor mij is dit verhaal dan ook afgelopen.
Ze zullen het in de toekomst zonder schaduwen moeten doen.

ED

nota van de moderator: Deze topic werd op eigen verzoek afgesloten.