Ik ben gegijzeld

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 nov 2023, 10:35

Abbs schreef zou je van deze melding een foto of printscreen kunnen maken.

Wel Abbs, op het moment dat die melding te zien is is mijn eerste reactie zo vlug mogelijk daar weg, en je ziet het, na meer dan 24 uur alles afgeschakeld is die melding uit zichzelf verdwenen.

Ik heb er geen flauw idee van of het langer laten staan van die melding ergens iets kan gaan foefelen.

Ook een printscreen laten nemen weet ik niet of dit geen verdere problemen gaat veroorzaken, het is door het willen nemen van een printscreen dat ik gegijzeld werd, dus het verschijnen van die melding.

Het beste zou volgens mijn bescheiden mening nog een foto zijn, maar wie heeft nu zijn fotoapparaat, ook al is dit een GSM, in aanslag bij het surfen?

Groetjes en bedankt voor jouw tussenkomst

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

01 nov 2023, 15:14

Hallo,

Vaak zijn dit soort acties dat je een pagina krijgt of waarschuwing met deze meldingen
bedoelt dat je of op een link klikt en zo iets download of dat je een telefoon moet bellen
en ze je zo iets aan willen smeren.

Daarom zou ik graag de gehele melding willen zien.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 nov 2023, 16:11

Ik begrijp je heel goed Abbs, en zou dit mij nog eens overkomen zal ik trachten kalm te blijven en er een foto of zelfs een video van maken, ik geloof dat die beelden veranderen, en dan hebben wij misschien nog meer informatie, mijn GSM heb ik meestal bij, en indien mijn desktop opnieuw zou gegijzeld worden zal ik verder werken met mijn laptop terwijl mijn desktop van zijn 24uur rust zal kunnen genieten :D

Ter info Abbs, ik heb vandaag opnieuw die foto zien verschijnen maar heb eens goed gelachen en alles laten verder lopen.

Denk je dat ik opnieuw eens best zou proberen?

Maar het gezegde is toch dat een ezel zich geen tweemaal aan dezelfde steen stoot.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

02 nov 2023, 10:42

Hallo,

Heel goed, als het weer gebeurt zie ik het wel verschijnen.
Het belangrijkste is:
1. blijf rustig.
2. reageer nooit op zo'n bericht.
3. klik nooit op en link of download nooit iets.
4. trap er ook nooit in als de melding aangeeft van Microsoft te zijn.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)