Miljoenen Nederlandse gebruikers belazerd door Avast!

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

08 jul 2023, 08:17

Beveiligingsbedrijf Avast heeft jarenlang miljoenen euro’s verdiend aan het doorverkopen van zeer gevoelige gegevens van miljoenen Nederlandse klanten.


Stichting CUIC, een afdeling van de bekende burgerrechtenorganisatie Privacy First, sleept de Tsjechische antivirusgigant voor de rechter en eist een schadevergoeding van tussen de 800 en 1100 euro per gebruiker. Dat zou neerkomen op een claim van enkele miljarden euro's. ,,Het is bizar dat uitgerekend Avast, een bedrijf dat staat voor online veiligheid, zo collectief misbruik heeft gemaakt van ons vertrouwen”, zegt een woordvoerder tegen deze site.

Bron: https://www.ad.nl/tech/miljoenen-nederl ... ~a3ba66d1/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

08 jul 2023, 09:32

Mijn grootvader zaliger zou gezegd hebben...
"In wat voor een wereld leven we nu!?

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

09 jul 2023, 08:11

abbs schreef:
08 jul 2023, 08:17
Beveiligingsbedrijf Avast heeft jarenlang miljoenen euro’s verdiend aan het doorverkopen van zeer gevoelige gegevens van miljoenen Nederlandse klanten.


Stichting CUIC, een afdeling van de bekende burgerrechtenorganisatie Privacy First, sleept de Tsjechische antivirusgigant voor de rechter en eist een schadevergoeding van tussen de 800 en 1100 euro per gebruiker. Dat zou neerkomen op een claim van enkele miljarden euro's. ,,Het is bizar dat uitgerekend Avast, een bedrijf dat staat voor online veiligheid, zo collectief misbruik heeft gemaakt van ons vertrouwen”, zegt een woordvoerder tegen deze site.

Bron: https://www.ad.nl/tech/miljoenen-nederl ... ~a3ba66d1/
Tja abbs, in het artikel staat:
" Klanten konden de software van Avast veelal gratis gebruiken. "

Weeral het bewijs dat GRATIS NIET GRATIS IS. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
En zo is dat met alle GRATIS SOFTWARE
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

giant1
Lid geworden op: 09 apr 2022, 10:33

17 jul 2023, 16:56

Ik heb Windows anti virus tot hiertoe is dat voor mij ok