Windows defender-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

05 apr 2023, 09:30

Danny. schreef:
05 apr 2023, 08:16
Ik meen ergens in de uitleg die bij dat "vernieuwen" van de Windows 11 gelezen te hebben dat er over het Microsoft account gesproken werd. Ik weet begot niet meer wat ik aan Microsoft bij het aanmelden van mijn toenmalige Windows 10 geschreven heb :oops: :oops: .
Hoe is het nu, moet je inloggen of start je pc op zonder wachtwoord?
Microsoft account is je account met een wachtwoord waarmee je bij Microsoft inlogt.

Is dit soms het serienummer van mijn Windows (reeks van 25 cijfers en letters)??
Deze zit in het geheugen van je pc en heb je niet meer nodig want die word herkent tijdens
de procedure.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 apr 2023, 10:37

Abbs duizend maal sorry voor de last die ik je hier bezorg, maar ...

Betreffende dat opstarten, ik krijg eerst een heel mooi beeld te zien dat regelmatig veranderd, en kan verser gaan met de Enter toets, daarna moet ik een pincode ingeven.

Ik hoop dat je hiermede verder kunt (als je nog goesting heb), sorry

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 apr 2023, 08:28

Abbs, ik heb de Avast (gratische download) binnen gehaald en laten installeren alsook uitvoeren, hij heeft verschillende problemen gevonden maar is wel nogal opdringerig om, als ik die fouten wil laten herstellen, mij moet abonneren.

Indien Avast betrouwbaarder is dan de Windows Defender wil ik mij wel abonneren.

Ook de gevraagde FRST resultaten na installatie van Avast kan ik niet uitvoeren, zie hieronder

Afbeelding

Ik wacht op uw wijze raad.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

06 apr 2023, 10:03

Hallo,

Je hoeft geen abonnement te nemen, als je op meer optie klikt kan je F RST toelaten.
L:ukt dat niet klik je rechts onder in de taakbalk op het avast icoon en schakel je avast uit
en voer dan FRST uit. (hierna mag avast weer aan.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

06 apr 2023, 10:27

Ik had lange tijd "BITDEFENDER" maar die eiste éénmaal per week een volledige scan.
Wat dan meestal ruim één uur in beslag nam
En de leverancier van de toenmalige PC stuurde elke jaar een rekening.
(Allicht om belastingen te ontduiken kwam dat op naam van z'n echtgenote!)
Waarbij ik betaalde voor het volgende jaar...
Maar nu ik een andere PC heb beschouwde ik dat als "afgelopen" doch die schoft bleef aandringen op betaling, want volgens hem had ik meteen bij betaling moeten opzeggen.
Gangsters zitten overal

Nu heb ik Norton en betaal éénmaal per jaar.
De leverancier van m'n huidige PC stuurt dan, de factuur.
Maar dat is weeral een lépe truc, want op m'n NORTON staat die licentie 3 (drie) toestellen mag indekken.

Theoretisch zou Microsoft account op zich moeten volstaan, maar hoe meer je zoekt op Internet hoe lastiger.
En iedereen komt direct met cookies aanzetten
Plus de aanbieders van GRATIS zijn helemaal NIET te vertrouwen.

Ps.: Ik kocht jaren geleden een abonnement McAfee en kreeg een CD die ik kon downloaden en bepalen voor hoeveel jaar ik dat ik een abonnement wou hebben en als de termijn verstreek kreeg ik een vordering om te betalen.

KIJK maar op INTERNET en klik even op zo'n goede virusscanner
en meteen kan je aan 40% vermindering starten.

Triestig vind ik dat!

H.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

06 apr 2023, 11:18

Ik begrijp nog steeds niet waarom gewone pc gebruikers geen vertrouwen hebben in de Windows beveiliging. Het is veruit de grootste firma en je hebt ervoor betaald bij je licentie.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 apr 2023, 11:50

abbs schreef:
06 apr 2023, 10:03
Hallo,

Je hoeft geen abonnement te nemen, als je op meer optie klikt kan je F RST toelaten.
L:ukt dat niet klik je rechts onder in de taakbalk op het avast icoon en schakel je avast uit
en voer dan FRST uit. (hierna mag avast weer aan.)
Abbs, ik kan langs geen kanten Avast stil zetten en ook niet verwijderen. Mijn bescheiden visie over dat programma is dat ze je gijzelen eens je iets of wat van hun hebt binnen gehaald, voor mij zijn dit schurken, niets minder, sorry, maar ik ben zo een van de gebruikers die ze viseren en heb in volle vertrouwen jouw raad gevolgd, ik zit nu nog verder in de str... , dit is geen verwijt hoor, maar ik zou liefst terug gaan naar jouw voorstel om die "in-place upgrade", maar ja, ik zou eerst die Avast willen buiten schoppen. En het is zo zoals ik hier ook kan lezen, domme mensen laten zich vangen.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

06 apr 2023, 15:53

Met avast clear zou het toch moeten lukken

https://www.avast.com/nl-be/uninstall-utility#pc
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

06 apr 2023, 15:56

Ik heb eindelijk, via Configuratiescherm-Programma Avast kunnen verwijderen, na het invullen van een vragenlijst waarom.
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

07 apr 2023, 10:07

E.T. schreef:
06 apr 2023, 11:18
Ik begrijp nog steeds niet waarom gewone pc gebruikers geen vertrouwen hebben in de Windows beveiliging. Het is veruit de grootste firma en je hebt ervoor betaald bij je licentie.
Eén uurtje vroeger plaatste ik gisteren de reden, waarom ikzelf een virusscanner wou.
Natuurlijk kan dat niet samen met MICROSOFT want de één werkt dan de ander tegen.
Maar... met een vorige virusscanner was toch een hacker binnengedrongen en heb ik hulp nodig gehad van mijn PC-leverancier om me terug online te krijgen.
Kijk maar hoe recent, de Antwerpse stadsdiensten werden gegijzeld door hackers!

TRIEST dat "hackers" zelfs van heel ver over de grenzen zich vermaken met hun geknoei! :evil:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

07 apr 2023, 10:23

Hackers niet verwarren met virussen!

Het grote misverstand is dat een virusscanner je gaat behoeden om gekke dingen te doen ...

Virussen proberen gewoon via achterpoortjes je systeem te besmetten en worden daar tegen gehouden.

Als je echter de voordeur openzet ...

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 apr 2023, 16:26

Abbs, het is mij eindelijk gelukt een nieuwe Windows 11 te installeren met behoud van al mijn persoonlijke zaken, bedankt.

Hier een nieuwe FRST

https://gofile.io/d/r9spPp
https://gofile.io/d/chL3pN

Ik hoop dat alles clean is.

Maar een mega grote dankjewel voor jouw geduld.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

07 apr 2023, 16:41

Hallo,

Zijn ook alle updates binnen (Windows update)

En doe ook nu eens een scan met Defender en plaats de uitslag.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 apr 2023, 17:30

Abbs, sorry voor de vertraging, ik ben eerst gaan eten.
Hier wat Defender zegt

Afbeelding

Blijkbaar is alles nu goed.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

07 apr 2023, 17:41

Abbs, 't is toch niet waar zeker?

Ik ben ietsjes verder gaan zoeken in de geschiedenis van dir Defender en wat vind ik daar

Afbeelding
en nog

Afbeelding

Blijkbaar zijndeze zeer resistent.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender