Windows defender-opgelost

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04 apr 2023, 08:00

Hallo,

Helemaal overheen gekeken (nog vroeg :wink: ), als je FRST heb uitgevoerd voor de update zou je het dan nu nog eens willen uitvoeren.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2023, 09:31

Abbs, dit overkomt mij ook, en hoe ouder hoe meer :D

Ik dacht wel dat het best zou zijn een nieuwe FRST te laten lopen, maar wou liever op jouw advies wachten.

Beide bestanden zijn per Gofile gelopen, en dit is het resultaat

https://gofile.io/d/yGnAv3
https://gofile.io/d/P1egJc

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04 apr 2023, 10:39

Hallo,

Nou dat was even uitzoeken, het laatste logje van "Addition" laat onder Eventlog fouten - Applicatiefouten
vele Errors zien wat toe behoort tot Windows Defender. (hierdoor werden die gevonden bestanden niet verwijderd).
Dit probleem is ernstig en nog geen oplossing voor: https://www.elevenforum.com/t/windows-s ... rade.9294/

Het beste is om Windows opnieuw in te stellen ( - in-place upgrade - ) met behoud van apps en bestanden.
Hier enig uitleg: https://www.makeuseof.com/in-place-upgrade-windows-11/

Maar bepaalde programma's (APPS) en instellingen moeten opnieuw worden gedaan.

Hier de stappen die je uit moet voeren:

Media Creation Tool gebruiken voor een in-place upgrade
  • Download de Media Creation Tool naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Voer het bestand MediaCreationTool21H1.exe als administrator uit en klik bij de melding van gebruikersaccountbeheer op Ja.
  • Ga akkoord met de licentievoorwaarden waarna de volgende twee opties verschijnen.
    1. Deze PC nu bijwerken...
    2. Installatiemedia (...) maken.
  • Kies hier de optie Deze PC nu bijwerken en klik op volgende.
  • Tijdens het downloaden, verifiëren, voorbereiden en downloaden van updates zal de tool een aantal maal opnieuw opstarten.
  • Wanneer dit gereed is klikt u nogmaals op Akkoord bij het scherm met de licentievoorwaarden.
  • Nu zal de tool opnieuw updates downloaden en de installatie voorbereiden.
  • Vervolgens kunt u aangeven wat u wilt behouden. Zorg dat hier de optie: Persoonlijke bestanden en apps behouden is geselecteerd.
  • Klik vervolgens op Installeren waarna de computer meerdere malen opnieuw opgestart zal worden.

Ik het jammer genoeg niet anders brengen :|
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2023, 11:14

Abbs, hiermede zal ik toch wel enige tijd zoet zijn, ik wil nu eerst al die verwijzingen rustig doornemen, maar zal ook misschien voordat ik mij "te water" begeef, het zal dus enkele tijd rustig zijn, maar ik ben er nog.

Ondertussen nog een immens grote dank.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04 apr 2023, 11:19

Hallo,

Doe het ook op je gemak en bereid je goed voor enz. zijn er tussendoor vragen dan hoor ik ze wel.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2023, 11:26

Abbs, bedankt voor het begrip.

Inmiddels reeds een eerste vraag, ik lees daar ergens dat men over een snelle internet verbinding moet kunnen beschikken, wel, via de wifi heb ik wel wisselende snelheden, soms zakt de download snelheid tot 15 Mbps, hoger dan 80 heb ik die hier nog niet gezien.

Is dit OK of niet?

En een tweede, ergens in jouw raadgevingen werd er gesproken over adblokker, wel vandag krijg ik voor de eerste maal volgend bericht te zien
Afbeelding
Is die adblokker interessant of niet?

Groetjes

Danny
Laatst gewijzigd door Danny. op 04 apr 2023, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04 apr 2023, 11:37

Hallo,


Het liefst altijd een stabiele internet om alles te downloaden voor als je updates binnen haalt, maar als dat niet
mogelijk is kan je er niks an doen.
Maar verder met dit kan het geen kwaad.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 apr 2023, 11:47

Tip
tenzij expliciet anders aanbevolen, machine aan 't stroomnet hangen.
Het kan immers een tijdje duren en als je batterij dan net voor het einde plat valt ...

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04 apr 2023, 11:58

Goede tip :)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2023, 14:39

Ergens in jouw raadgevingen werd er gesproken over adblokker, wel vandaag krijg ik voor de eerste maal volgend bericht te zien
Afbeelding
Is die adblokker interessant of niet?
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04 apr 2023, 14:52

Hallo,

In je browser zit dan een adblocker, de vraag aan jou is om de advertentie van de site Makeuseof.com
toe te laten als je daar surft.
Ik weet niet wat je daar zoekt dus volgens mij niet.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2023, 15:11

Abbs, het was mijn bedoeling eventjes de uitleg te bekijken naar de site waar jij mij om 10u39 naar verwijst, meer niet.

Sorry indien ik lastig zou worden ...

Er gebeuren toch rare dingen, tijdens het wachten naar jouw wijze raad ga ik terug naar die uitleg en er wordt niet meer verwezen naar die adblock, toch eigenaardig of niet?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

04 apr 2023, 15:42

Danny. schreef:
04 apr 2023, 15:11
Abbs, het was mijn bedoeling eventjes de uitleg te bekijken naar de site waar jij mij om 10u39 naar verwijst, meer niet.

Sorry indien ik lastig zou worden ...

Er gebeuren toch rare dingen, tijdens het wachten naar jouw wijze raad ga ik terug naar die uitleg en er wordt niet meer verwezen naar die adblock, toch eigenaardig of niet?
Lastig nu je het zegt :mrgreen:

Mijn adblock begon daar ook niet op te springen hoor dus zou wel in het cookie van de site hebben gezeten
Ook weet ik niet hoe een adblocker reageert bij een site elke is weer anders.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

04 apr 2023, 16:28

Abbs, vooral een dikke merci voor jouw geduld.

Ik heb de info van die site afgedrukt, ga nu zoals vroeger die bundel onder mijn hoofdkussen leggen zodat ik morgen zonder probleem alles kan uitvoeren :D :D

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

05 apr 2023, 08:16

Abbs, hier ben ik nogmaals met een vraag.

Ik meen ergens in de uitleg die bij dat "vernieuwen" van de Windows 11 gelezen te hebben dat er over het Microsoft account gesproken werd. Ik weet begot niet meer wat ik aan Microsoft bij het aanmelden van mijn toenmalige Windows 10 geschreven heb :oops: :oops: .

Is dit soms het serienummer van mijn Windows (reeks van 25 cijfers en letters)??

Kan ik, voordat ik begin met die vernieuwing, ergens te weten komen waar ik dit zou kunnen te weten komen?
Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender