Trojan zeroAccess

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

jpvanheist
Lid geworden op: 11 nov 2009, 14:52

12 apr 2013, 13:47

mijn laptop draait op W7, en ik heb een betaalde Mcafee internet security.
voorbije week had ik een Trojaan "zero access". Mcafee had het gevonden, en geïsoleerd, dat zij een pop-up venstertje van Mcafee. De volende dag kreeg ik om de 30sec een pop-up van MCafee
[img]http://forumimages.seniorennet.be/jpvan ... 761b11.jpg[/img]
ik klik de OK en 30sec later zelfde terug. dit gaat zo 20x dan krijg ik een venstertje van Mcafee dat me verteld dat de Firewall niet meer geactiveerd is en mijn laptop moet heropstarten. Dit doe ik en het zelfde circus begint opnieuw. Kan ook via windows de firewall niet activeren.
Ik contacteer McAfee per email en hun suggereren dat het mijn fout is en dat ze mijn laptop kunnen opschonen voor €89.
Ben daar dus niet op ingegaan. Na 2 volledige scans, is zero nog steeds daar.
Het internet zegt het volgende (ZeroAccess is a family of Rootkits, capable of infecting the Windows Operating System)
heb een 3tal "zero access" killers gedawn load maar zonder succes. Ten einde raad heb ik McAfee internet security her-geinstaleerd en volledig laten scannen, het zelfde pop-up venstertje versheen dat is "zero" verwijderd had. Deze keer is het correct, firewall is actief en nu 3 dagen later blijkt het nog steeds goed te zijn.
Een mens weet niet wat voor rotzooi je binnen krijgt.