MBAM HJT logje

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

15 dec 2016, 12:14

Het was een hele klus, we zijn er een paar uren zoet mee geweest!
En uiteindelijk blijft er toch een wrang gevoel aan over.

Via "TeamViewer":

Malwarebytes was met geen stokken te verwijderen, zelfs niet met Revo uninstaller!
De installatie bleek volledig corrupt te zijn.
Kregen steeds de error dat er een onmisbaar bestandje ontbrak om de verwijdering uit te voeren nl. dit bestandje "unins000.dat"
Dit bestandje stond niet in de Program files map van Malwarebytes???
Het kopiëren en plakken van het juiste "unins000.dat" bestand van een van mijn computers bracht geen soelaas.

Hebben dan uiteindelijk als laatste redmiddel een herstelpunt teruggezet van vóór de installatie van de nieuwe versie Malwarebytes.
De computer werd met succes naar een eerdere datum teruggezet.

Ook nu kregen we de "oude versie" niet verwijderd.
We hebben dan een ongebruikelijke handeling geprobeerd, namelijk het installatiebestandje van de oude Malwarebytes versie 2.2.1.1043 opgezocht én deze over de nog bestaande versie geïnstalleerd.

De oude versie kon nu wél worden verwijderd op de reguliere manier!?
In "Program Files" én in het register (Regedit) alle restanten verwijderd.
CCleaner laten opruimen (Borstel en Register).
De "Tijdelijke map" (%temp%) opgeruimd.
De computer afgesloten en herstart.

De nieuwe Malwarebytes versie 3 geïnstalleerd.
Dit verliep normaal, alhoewel ook hier het startscherm ons meldde dat de "Proefperiode van de Premium-versie" was verlopen!!!???

Er stond verdorie gééééééén Malwarebytes op!!!
We kregen zelfs géééén TRIAL-versie te zien!!!
Onmiddellijk de Free versie.

Maar, ... nu komt het - tijdens de installatie hadden we aangevinkt dat er een "snelkoppeling" op het bureaublad mocht geplaatst worden.

Welnu, .... Bij het dubbelklikken op deze snelkoppeling om Malwarebytes te openen, kregen én krijgen we steeds een foutmelding (dezelfde als "fimmel" hier reeds eerder plaatste):
"UNABLE TO CONNECT THE SERVICE"

Na een paar keer proberen --> noppes, MBAM opent niet.

In de "Services" Malwarebytes eens gestopt en terug gestart.
Malwarebytes opent niet via snelkoppeling.

De snelkoppeling verwijderd en een nieuwe gemaakt vanuit de "Program Files" map.
Resultaat: MBAM opent niet - steeds die foutmelding.
We krijgen dus totaal géén "werkende en functionele" snelkoppeling op het bureaublad geplaatst??????

Ook het herhaalde malen herstarten van de computer bracht géén oplossing.

Het rare van de zaak is echter dat we met het systeemvakpictogram van Malwarebytes het programma kunnen openen - instellingen kunnen aanpassen - laten scannen - de updates worden uitgevoerd, ...
Ook ziet het programma er totaal normaal uit, het is wél degelijk een Free versie en werkt !!!
"Fimmel" is voorlopig tevreden.

We staan open voor alle suggesties van andere helpers aangaande die snelkoppeling!

Canadees. :?:

Fimmel
Lid geworden op: 25 okt 2007, 11:50
Locatie: Omgeving Aalst

15 dec 2016, 13:09

Beste Canadees.

Uw bericht van zoeven verwoord heel goed hoe u hier via Teamvieuwer mijn probleem heb kunnen oplossen.
Langs de normale weg kon het brobleem nog niet 100% opgelost worden.
Toch ben ik zeer tevreden met de oplossing die u ,door uw zeer grote kennis, hebt kunnen bereiken.
Bij het zien hoe u met vlotheid de programmas doorreist op zoek naar de oplossing getuigt van een grote kennis van het computeren. "Chapeau "

Ik dank u hartelijk voor het oplossen van mijn probleem en voor uw vriendelijkheid bij de gesprekken die toch een paar uur in beslag namen.

Nog eens mijn oprechte dank.
Met vriendelijke groeten

FIMMEL
Windows10- Classificatie 5.1
Intel(R)Core(TM) i5 CPU--750@ 2.67GHz-2.66GHz
RAM 4GB- 64Bits-Telenet Security-M O Outlook- CCleaner- Eusing Register Cleaner-Spywareblaaster.MBAM-IE11-Microsoft Edge-ADW cleaner.HJT.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

15 dec 2016, 14:35

@ Fimmel,

Bedankt, dat is graag gedaan!
Maar ik vind het toch vervelend dat we die snelkoppeling niet in orde krijgen.

Dus, iemand een idee - laat maar weten!

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

15 dec 2016, 15:02

@Canadees & Fimmel,

Klik eens met de rechtermuisknop op de snelkoppeling
Klik op "Bestand locatie openen".
Klik op die locaties eens op Malwarebytes.exe
Als die daar ook niet opstart,
Kijk dan eens in het register waarnaar daar verwezen wordt
om Malwarebytes te starten in systray.

Mogelijk terug in de twee locaties:
C:\Program Files\Malwarebytes\
C:\Program Files(86)\Malwarebytes\

Sony

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

15 dec 2016, 15:48

@ Sony,

De bestandslokatie gaat uiteraard verwijzen naar het uitvoerend bestandje (.exe) dat zich in de Program Files map van MBAM bevindt.
Het mag duidelijk zijn dat ik daar ook gepoogd heb MBAM op te starten door in die map op .exe te klikken.
Ook dan opent Malwarebytes niet.

In het register hier op een free versie bij mij gaan kijken, maakt me niets wijzer.
Daar is er geen verwijzing naar het pictogram in het systeemvak.

Ik zou eens dat .exe-bestand van mijn versie kunnen kopiëren en dan te plakken in zijn program files map.
Zijn .exe-bestandje hernoemen (bv mbam.exe.old) en laten staan , dan het mijne in de plaats zetten.
Eens zien wat dat geeft??

Toch raar dat die snelkoppeling niet wil werken en uiteraard ook niet dat .exe bestand?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 dec 2016, 16:06

gaan kijken naar services
daar zijn 2 windows services
1- Remote Procedure Call (RPC)

2- Windows Management Instrumentation

zet die stil en start ze terug

Fimmel
Lid geworden op: 25 okt 2007, 11:50
Locatie: Omgeving Aalst

15 dec 2016, 16:28

Sony,Canadees en Verhaegen.


Ik dank jullie om verder te zoeken naar een definitieve oplossing.
Voor mij is het natuurlijk onmogelijk om de voorstellen uit te werken.

Canadees;

Mocht u bepaalde dingens willen uitproberen via Teamvieuwer laat het mij maar weten.


MVrGr
Fimmel
Windows10- Classificatie 5.1
Intel(R)Core(TM) i5 CPU--750@ 2.67GHz-2.66GHz
RAM 4GB- 64Bits-Telenet Security-M O Outlook- CCleaner- Eusing Register Cleaner-Spywareblaaster.MBAM-IE11-Microsoft Edge-ADW cleaner.HJT.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

15 dec 2016, 18:31

Canadees,

zojuist een Malwarebytes free geïnstalleerd op een Windows 10.
MEE laten opstarten met Windows, de installatie geeft geen problemen,
de snelkoppeling werkt normaal.

Sony

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

15 dec 2016, 19:06

ik heb nog altijd versie 2.2.1.1043 free staan op windows 10
en daarjuist die zijn database nog bijgewerkt gehad
is nu aan het scannen

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

15 dec 2016, 20:25

De voorstellen van "verhaegen" eens uitgevoerd in de "Services" --> géén enkel resultaat.
+++ Remote Procedure Call (RPC) +++ kan zelfs niet gestopt worden, kan dus logischerwijze ook niet herstart worden. :)


@ Sony,

Bedoel je dat je tijdens de installatie hebt kunnen kiezen om mee op te starten met Windows?
Dacht niet dat je die keuze dan al krijgt.
Na de installatie en nadat je MBAM hebt geopend, dan ja zou je die instelling kunnen doen.
Bij "fimmel" heb ik die instelling op "uit" gezet.
Ik heb net nog eens geprobeerd, maar dat opstarten samen met Windows heb ik nog niet geprobeerd of dan die snelkoppeling wél zou werken.
Dat zou hij zelf eens kunnen proberen te veranderen en uit te testen.

Verder niks aan te doen, MBAM via de snelkoppeling én trachten te openen via het .exe-bestand --> Malwarebytes weigert te openen!!!! :twisted: :twisted:

Ik zal zelfs meer vertellen, we zijn net zover als tevoren --> Malwarebytes is weer met géén stokken te verwijderen???
Niet via "Configuratiescherm", niet via het eigen "unins000.exe", niet met het eigen Removal tooltje, niet via CCleaner, niet met Revo.
Dit enkel en alleen om toch nog eens met een propere lei te trachten Malwarebytes te installeren.

Tot slot, "fimmel" is vrij tevreden - Malwarebytes is te openen via zijn eigen pictogram in de systeemtray.
Verder werkt de free versie zoals ie het hoort te doen.

Ik vind het toch maar een raar en vrij vervelend gegeven dat ik dat progje niet tot volle tevredenheid geïnstalleerd krijg?
Hier moet ik echt passen.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

17 dec 2016, 23:29

Met zoek-exe oplossen?

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

18 dec 2016, 10:58

kunt proberen

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

19 dec 2016, 11:36

@ Sacho en verhaegen,

Ik was er even tussenuit.

Zaterdag in de loop van de dag, terug contact gehad met "fimmel".
Het Malwarebytes icoontje in de Systemtray is verdwenen.
Dit komt omdat zijn "mbam.exe" niet werkt.

Ik heb het hier op mijn testcomputer gereconstrueerd;
Het icoontje blijft enkel en alleen staan indien er voldaan wordt aan twee voorwaarden:
1. je "mbam.exe" werkt
2. je in de instellingen MBAM mee laat opstarten met Windows.

Bij "fimmel" is dat niet het geval.

Vandaar nogmaals:
► een installatie gedaan over de bestaande Malwarebytes
► gebruikersscherm verschijnt
► instelling "mee opstarten" aangevinkt
► icoontje in de Systemtray aanwezig
► MBAM kan hiermee geopend worden en werkt prima
► toch nog eens "snelkoppeling" getest (= foutmelding = MBAM opent niet)
► in "Program Files" --> "mbam.exe" aangeklikt (= foutmelding = MBAM opent niet)
► computer afgesloten (geen herstart)
► computer gestart
► icoontje verdwenen!!!
Telkens we een nieuwe installatie doen, over de reeds aanwezige, is het icoontje zichtbaar en kan MBAM hiermee geopend worden.

Conclusie: het "mbam.exe" bestandje is corrupt ???

Bijkomend: de versie 3 van Malwarebytes laat zich met géén stokken verwijderen (=zie een vorig bericht van mij)
Eventueel wél handmatig maar dat heb ik niet geprobeerd.

Tot slot, de oude versie 2.2.1043 terug geïnstalleerd (naast de nieuwe versie) >> wat totaal géén probleem opleverde >> deze werkt foutloos.
De snelkoppeling van de oude versie werkt naadloos???

Waar zou dan toch "verdorie" de fout kunnen liggen/zitten met die nieuwe versie.
AdwCleaner en een scan met MBAM zelf geven geen uitsluitsel.
Zou het aan zijn beveiliging kunnen liggen?
Lijkt mij niet voor de hand te liggen.

@ Sacho,

Ik ben niet ervaren genoeg om met "zoek.exe" of met "RSIT" aan de slag te gaan.
Gelieve je hulp aan te bieden aan "fimmel", hij zal het zeker in dank aanvaarden.
Eventueel via "TeamViewer".

Ik volg met belangstelling dit topic.

Canadees.

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

23 dec 2016, 23:04

Hoe zit het nu Fimmel, gaat alles naar wens. Ik was een paar dagen weg.

Canadees
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:13
Locatie: Limburg

23 dec 2016, 23:19

@ Sacho,

Ik moet niet herhalen wat ik al schreef.
Zou en kan RSIT - zoek.exe een oplossing kunnen zijn?
Niet geschoten ....

Stel zelf maar een voorstel voor.

Probleem: ik krijg géén werkende Malwarebytes versie 3 geïnstalleerd!!!
Duuzt keer geprobeerd --> lukt van géén kanten!
Is wél geïnstalleerd maar krijg hem er met géén stokken meer verwijderd!

Ik weet zeker dat "fimmel" open staat voor elke hulp die er geboden wordt!

Canadees.