Tradities.......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

28 nov 2023, 14:06

Tradities.......

Wat is de volgende stap ? Een zwarte Islamietische Sinte ? :roll:

HLN:
Queen Nikkolah, de vrouwelijke zwarte Sinterklaas, dan toch niet welkom in Gents stadhuis: “Je moet mensen meekrijgen, niet afstoten”

De geplande ontvangst van Queen Nikkolah in het stadhuis van Gent op 6 december, gaat dan toch niet door. De burgemeester en het college stellen hun veto. De reacties die kwamen op de aankondiging van het evenement, waren dan ook niet van de poes. “Ik was niet op de hoogte van dit initiatief”, zegt burgemeester Mathias De Clercq (Open Vld). Exit Queen Nikkolah dus, of toch in het stadhuis.

https://www.hln.be/gent/queen-nikkolah- ... ~a76cea7f/
https://www.hln.be/gent/op-6-december-i ... ~a39e249a/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 nov 2023, 14:13

Een mooi voorbeeld van hoe men een cultuur van binnenuit probeert uit te hollen.


Ik vraag me dan af wanneer de eerste blanke Othello op de scene verschijnt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 nov 2023, 14:20

M. De Clercq is een racist ! :lol: :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 nov 2023, 15:32

Ik denk eerder dat men Gent volledig in quarantaine moet plaatsen. :wink:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 nov 2023, 15:35

Een blanke Othello? Tot voor kort werd Othello steeds door een blanke acteur ( zwart gemaakt)gespeeld- hela hola toch geen "echte zwarten" op de toneelvloer zeker.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 nov 2023, 15:42

door frits1955 » 1 minuut geleden
Een blanke Othello? Tot voor kort werd Othello steeds door een blanke acteur ( zwart gemaakt)gespeeld- hela hola toch geen "echte zwarten" op de toneelvloer zeker.
Een blanke Othello zou pas echt een statement kunnen zijn naar die idiote wokisten of wokers of hoe je ze ook moogt noemen. Men zou het begot moeten eisen dat Othello door een blanke gespeeld wordt, wat zou de reactie dan zijn. :roll:

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 nov 2023, 15:45

Dicksy schreef:
28 nov 2023, 15:42
door frits1955 » 1 minuut geleden
Een blanke Othello? Tot voor kort werd Othello steeds door een blanke acteur ( zwart gemaakt)gespeeld- hela hola toch geen "echte zwarten" op de toneelvloer zeker.
Een blanke Othello zou pas echt een statement kunnen zijn naar die idiote wokisten of wokers of hoe je ze ook moogt noemen. Men zou het begot moeten eisen dat Othello door een blanke gespeeld wordt, wat zou de reactie dan zijn. :roll:
Reactie ? Het verwijt van een cultuurbarbaar te zijn , tiens .... Gelukkig had Hendrik Conscience een Vlaamsche voornaam ..... :roll:

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

28 nov 2023, 16:17

Intussen al zowat een halve eeuw geleden speelde op BBC een "black & white minstrel show"
QUOTE
The Black and White Minstrel Show was a British light entertainment show that ran
for twenty years on BBC prime-time television. Running from 1958 to 1978,
it was a weekly variety show that presented traditional American minstrel and country songs,
as well as show tunes and music hall numbers...

EINDE CITAAT

Onze wereld is helaas minder tolerant geworden.
Spijts er voor de "Lgbtq"-gemeenschap dan (soms) meer begrip is ontstaan!?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

28 nov 2023, 16:25

aie.....er gaat "witte" sneeuw vallen.....
nu ben ik toch eens curieus hoe ze dieje gaan zwart krijgen...... :roll:

https://www.hln.be/weernieuws/buien-mak ... a04b47ef1/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 nov 2023, 16:40

frits1955 schreef:
28 nov 2023, 15:35
Een blanke Othello? Tot voor kort werd Othello steeds door een blanke acteur ( zwart gemaakt)gespeeld- hela hola toch geen "echte zwarten" op de toneelvloer zeker.
Idem voor vrouwen in de toneelstukken van William S. in zijn tijd; die rollen werden door mannen gespeeld.

Die reactie is echter naast de kwestie.

Als Sinterklaas een zwarte vrouw kan worden, dan zou Othello ook een blanke kunnen zijn. Misschien zelfs een lesbische blanke vrouw :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 nov 2023, 18:10

Charlie Maru schreef:
28 nov 2023, 16:25
aie.....er gaat "witte" sneeuw vallen.....
nu ben ik toch eens curieus hoe ze dieje gaan zwart krijgen...... :roll:

.....
Gewoon spontaan , door de roetuitstoot van dieselpuffers , en door Zuhal haar "stikstofdepositie" :)

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

29 nov 2023, 08:31

St Niklaas dat was toch een Turk?

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 nov 2023, 09:39

Toch een beetje vreemd dat het gezeur over Sinterklaas & aanverwanten nogal vaak uit de hoek van oude,witte en al dan niet verzuurde mannen komt. Misschien eens polsen bij kinderen of zij er graten in zien dat Piet niet langer zwart ziet en dat er hier en daar in dat leger Sinten ook wel eens een vrouw zit. Trouwens: heeft een fictieve figuur wel een bepaald geslacht? ;-)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

29 nov 2023, 10:11

Door mijn ouders, die het dan weer van hun ouders en die op hun beurt het weer van hun ouders hebben meegekregen enz......, werd in mijn opvoeding meegegeven dat de Sint uit Spanje kwam en hun zwarte pieten zwart waren van het roet omdat ze door de schouwen klauterden voor de pakjes.
Als ouders deze traditie zo willen doorgeven aan hun kinderen is dat meer dan hun goed recht en dan stel ik mij de vraag wat zo'n idiote woker zich heeft te bemoeien met de opvoeding van andermans kinderen.
Als ze niet akkoord gaan dat ze dan hun eigen 'traditie' opbouwen met een vrouwelijke Sint, desnoods gele pieten met nog een pluim in hun gat om de lgbtq-gemeenschap niet voor de kop te stoten, maar laat hen die zich willen vasthouden aan hun traditie dan ook gerust en dat ze stoppen met het door de strot rammen van die idiote alternatieven. :twisted: :twisted:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

29 nov 2023, 10:23

Sinterklaas wortelt in de Germaanse mythen- meer bepaald Wodan/Odin. Die reed met zijn paard Sleipnir door de lucht , had een lange witte baard, een speer in de hand en 2 zwarte demonen als gezellen in de gedaante van 2 raven die hun baas vanalles en nog wat over het doen en laten van de mensen kwamen vertellen. Sinterklaas op zijn paard, rijdend over de daken en voorzien van witte baard en staf in de hand terwijl de zwarte pieten hem komen influisteren of de kinderen wel braaf geweest zijn...dat is de echte Germaanse traditie van de figuur Sinterklaas.
Het Spanje gedoe is van veel latere datum en past in de pogingen van de katholieke kerk om de Keltisch/ Germaanse tradities te bedekken met een laagje katholieke verf.
Maar het staat iedereen vrij om met verhaaltjes om te gaan naar eigen goeddunken. De vraag is dan wie ramt welk verhaaltje door onze strot...