Bluft Erdogan?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

13 dec 2022, 15:43

Wie begint?
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

13 dec 2022, 17:58

Als ik nog iets herrinner uit Homerus Ilias en Odisee waren die eilanden van Griekenland inclusief de kolos van Rodos.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jan 2023, 21:02

De voorzitter van de senaat van Pakistan, Muhammad Sadiq Sanjrani, stuurde deze week een brief naar het Noorse Nobelcomité waarin hij de autoritaire Turkse sterke man Recep Tayyip Erdogan nomineerde voor de Nobelprijs voor de Vrede, op grond van het feit dat Erdogan naar verluidt "in zijn eentje een wereldwijde ramp heeft afgewend" in Oekraïne.

Zo'n oorkonde zou Recep E. graag aan zijn muur willen hangen, denk ik zo. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

10 jan 2023, 21:43

Bluffen? Dat doe je als je minder goede kaarten hebt, toch?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

01 mar 2023, 10:23

Vande Lanotte daagt Turks regime voor Internationaal Strafhof

Meer dan 200.000 mensen werden slachtoffer van onder meer foltering, verdwijning, opsluiting of vervolging zonder dat de rechten van de verdediging werden gerespecteerd, klinkt het. Dat gebeurde niet alleen in Turkije zelf, maar ook op het grondgebied van 45 staten (waaronder België, red.) die onder de jurisdictie van het ICC vallen.
Wie voor de misdaden verantwoordelijk is, president Erdogan of niet, wordt bewust in het midden gelaten, zegt Vande Lanotte. "Dat is een exclusieve bevoegdheid van de aanklager." In het persbericht staat wel dat uit zijn onderzoek kan blijken "dat mogelijk hoge functionarissen van een NAVO-bondgenoot betrokken kunnen zijn".
Filter de NAVO-bondgenoten die de nodige knowhow bezitten betreffende foltering, verdwijning, opsluiting of vervolging zonder dat de rechten van de verdediging werden gerespecteerd, enz.......en de cirkel rond die hoge functionarissen kan al een stuk kleiner.

Moet Luxemburg zich nu zorgen beginnen maken? :roll:

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... ebab&ei=64

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 mar 2023, 09:05

Turkije heeft de doorvoer van gesanctioneerde goederen voor Rusland nu afgesloten.

Rusland zou zijn grootste hub kunnen verliezen voor het omzeilen van westerse sancties. Dat melden Russische logistieke bedrijven in de uitzending van het radiostation "Kommersant FM". Via Turkije worden heel wat gesanctioneerde goederen toch geïmporteerd. De blokkade heeft gevolgen voor de doorvoer van 10.000 gesanctioneerde goederen.

Vertegenwoordigers van logistieke bedrijven zeiden dat ze niet wachten op officiële beslissingen van de Turkse autoriteiten - ze zouden dan moeten toegeven dat ze RU helpen om de sancties te omzeilen.

Iemand heeft Erdogan overtuigd dat het beter is om mee te doen dan om solo slim te spelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

16 mei 2023, 07:18

Bij de Turkse verkiezingen blijkt dat de Turken in Belgie massaal voor Erdogan stemmen. Als dat ginder dan toch zo tof om wonen is, waarom blijven ze dan hier?

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

17 mei 2023, 10:00

IMG-20230516-WA0010.jpg
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

17 mei 2023, 11:20

Europa moet voorzichtig zijn met wat het wenst met Turkije

“Op een gegeven moment zullen we duidelijk moeten maken dat Oekraïne en de Westelijke Balkan de laatste uitbreiding is. Het is ondenkbaar dat de EU zowel Turkije als Oekraïne zou kunnen opslorpen. De markt zal het niet verdragen', vertelde een hoge ambtenaar me, sprekend op voorwaarde van anonimiteit.

https://www.politico.eu/article/europe- ... p-erdogan/
Een horrorscenario voor de EU als Kılıçdaroglu de Turkse verkiezingen mocht winnen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 mei 2023, 15:59

Een artikel dat toch tot nadenken zet.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jul 2023, 16:58

Afbeelding

Erdogan speelt het scherp: eerst laat hij de mannen van Azov vrij. Zo laat hij zien dat hij niet aan de kant van Poetin staat en scoort hij goede punten in het Westen.

Nu eist hij de toegang voor Turkije tot de EU en daarna wil hij wel praten over de toelating voor Zweden tot de NATO.

Vanzelfsprekend is de EU een geheel andere instelling dan de NATO, maar deze Turk maakt de link. Zodra deze oorlog in UA voorbij zal zijn ( en Rusland hopelijk uiteen valt) wordt het tijd om de Turken uit de Nato te duwen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

10 jul 2023, 17:36

Erdogan speelt het scherp: eerst laat hij de mannen van Azov vrij. Zo laat hij zien dat hij niet aan de kant van Poetin staat en scoort hij goede punten in het Westen.

Nu eist hij de toegang voor Turkije tot de EU en daarna wil hij wel praten over de toelating voor Zweden tot de NATO.

Vanzelfsprekend is de EU een geheel andere instelling dan de NATO, maar deze Turk maakt de link. Zodra deze oorlog in UA voorbij zal zijn ( en Rusland hopelijk uiteen valt) wordt het tijd om de Turken uit de Nato te duwen.
Natuurlijk is de EU een heel andere instelling dan de NATO maar misschien wil hij hier wel de twee maten en twee gewichten aan de kaak stellen die het Westen hanteert om de Zweden binnen de NATO te loodsen.
Zweden hun aanvraag ingediend in 2022 en willen nu op de komende top al lid worden wat de Finnen eerder gelukt is.
Als dit zo snel gaat voor lidmaatschap van de NATO waarom dan niet voor Turkije dat lid wil worden van de EU.
Twee verschillende instellingen o.k. maar ook twee maten en twee gewichten gebruikt door het Westen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jul 2023, 18:47

Helemaal naast de kwestie . Voor elk van beide gelden specifieke voorwaarden die moeten vervuld zijn.

Zweden en Finland vervullen de voorwaarden voor de Nato.
Turkije vervult de totaal andere voorwaarden niet voor de EU.

Iemand zonder benen kan nog wel toetreden tot een fitnessclub maar niet tot een voetbalclub.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

10 jul 2023, 19:04

Helemaal naast de kwestie . Voor elk van beide gelden specifieke voorwaarden die moeten vervuld zijn.
U zou willen dat het naast de kwestie is maar dat is het niet, toch niet voor Erdogan.
Iemand zonder benen kan nog wel toetreden tot een fitnessclub maar niet tot een voetbalclub.
Mis. Bij ons zat (inderdaad zat van zitten) een rolstoelgebruiker aan de verkoop van hotdogs aan een kraampje opgesteld naast de kantine. Hij moest wel lid zijn van de voetbalclub om daar te mogen zitten, maar voetballen was ook voor hem niet meer weggelegd. Hij is dus toegetreden tot de voetbalclub.
Hoe ik dat weet? Ik was destijds clubsecretaris van die voetbalclub. :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

10 jul 2023, 19:17

Dicksy schreef:
10 jul 2023, 19:04
Helemaal naast de kwestie . Voor elk van beide gelden specifieke voorwaarden die moeten vervuld zijn.
U zou willen dat het naast de kwestie is maar dat is het niet, toch niet voor Erdogan.
Het is niet omdat HIJ dat vindt, dat het niet zo IS. Zie de voorwaarden voor beide instellingen.
Ik heb er nog zo ene gekend die meende dat zijn visie op de wereld de juiste is. :lol: :lol: :lol:
Iemand zonder benen kan nog wel toetreden tot een fitnessclub maar niet tot een voetbalclub.
Mis. Bij ons zat (inderdaad zat van zitten) een rolstoelgebruiker aan de verkoop van hotdogs aan een kraampje opgesteld in de kantine. Hij moest wel lid zijn van de voetbalclub om daar te mogen zitten, maar voetballen was ook voor hem niet meer weggelegd. Hij is dus toegetreden tot de voetbalclub.
Hoe ik dat weet? Ik was destijds clubsecretaris van die voetbalclub. :lol:
Dat moet ik dan bijstellen: hij kan niet mee sjotten omdat hij niet aan de voorwaarden voldoet om te kunnen sjotten, maar hij kan wel fitnessen omdat hij wél aan de voorwaarden voldoet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.