Wereldhegemonie VS

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

04 aug 2023, 17:10

Je draait om de pot . Spreek je uit over de misdaden van Trump- aantoonbaar met een overweldigende bewijslast. Moet zo iemand gestraft worden of niet?

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

04 aug 2023, 17:40

door frits1955 » 21 minuten geleden
Je draait om de pot . Spreek je uit over de misdaden van Trump- aantoonbaar met een overweldigende bewijslast. Moet zo iemand gestraft worden of niet?
Of hij gestraft moet worden of niet interesseert mij geen lor, daar zal het rechtssysteem van de VS wel de nodige juiste beslissingen in nemen.
Het is alleen interessant om te zien dat de rechtszaken zich in sneltempo opvolgen sinds hij zijn kandidatuurstelling gedaan heeft, hij aan de kop ligt in de nominatie bij de Republikeinen en de verkiezingen heel dichtbij komen.
Maar het zal wel allemaal toeval zijn zekers.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

04 aug 2023, 23:18

Een boer is die Trump niet, kapitein was hij in't leger en hij studeerde af in 1968 met een Bachelor of Science in de economie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump
Als hij goei advocaten en geld heeft of nen lange arm dan zwemt hij mee in de vijver.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

05 aug 2023, 10:20

boeffer schreef:
04 aug 2023, 23:18
Een boer is die Trump niet, kapitein was hij in't leger en hij studeerde af in 1968 met een Bachelor of Science in de economie. https://nl.wikipedia.org/wiki/Donald_Trump
Als hij goei advocaten en geld heeft of nen lange arm dan zwemt hij mee in de vijver.
Een bachelor is nu ook niet het van het. Dat staat gelijk met "kandidatuur" of wat bij ons destijds graduaat was. Het is zijn vader die het Trump kapitaal heeft opgebouwd , en zoals het met veel van die "families" gebeurt zal de zoon van Trump de rest van het kapitaal opsouperen ( "verwervers" , "ervers" , ... https://www.youtube.com/watch?v=VAjcJZxQAQE :mrgreen: )

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 aug 2023, 12:32

door Dicksy » Gisteren, 17:40
door frits1955 » 21 minuten geleden
Je draait om de pot . Spreek je uit over de misdaden van Trump- aantoonbaar met een overweldigende bewijslast. Moet zo iemand gestraft worden of niet?
Of hij gestraft moet worden of niet interesseert mij geen lor, daar zal het rechtssysteem van de VS wel de nodige juiste beslissingen in nemen.
Het is alleen interessant om te zien dat de rechtszaken zich in sneltempo opvolgen sinds hij zijn kandidatuurstelling gedaan heeft, hij aan de kop ligt in de nominatie bij de Republikeinen en de verkiezingen heel dichtbij komen.
Maar het zal wel allemaal toeval zijn zekers.
En hier een artikel dat ik vandaag lees anders had ik het gisteren wel geplaatst.
Trump zit in grote juridische problemen, maar hij is nog steeds een nachtmerrie voor Europa
Ondanks de aanklachten blijft de terugkeer van de voormalige Amerikaanse president een nachtmerrie, maar wel een die naar het achterhoofd is geduwd.
https://www.politico.eu/article/donald- ... re-europe/
Veel leesgenot :lol:

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 aug 2023, 16:58

Hoe Amerikaanse media publieke steun opbouwen voor confrontatie met China
Een recent hype-segment van NBC Nightly News illustreert de medeplichtigheid van de vierde stand aan een mars naar een nieuwe koude oorlog met Peking.

https://responsiblestatecraft.org/2023/ ... ith-china/

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

12 aug 2023, 17:09

Of hij gestraft moet worden of niet interesseert mij geen lor,
Daar is dus alles mee gezegd. Als je mordicus naast de kern van de zaak blijft kijken is er geen discussie meer mogelijk.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 aug 2023, 17:30

door frits1955 » 7 minuten geleden
Of hij gestraft moet worden of niet interesseert mij geen lor,
Daar is dus alles mee gezegd. Als je mordicus naast de kern van de zaak blijft kijken is er geen discussie meer mogelijk.
O.k. frits 1955.
- Trump is voor mij schuldig maar de Amerikaanse justitie zegt nee. Trump doet volgend jaar mee met verkiezingen en wordt opnieuw President of niet (een 50/50% kans).
- Trump is schuldig maar voor de Amerikaanse justitie niet in die mate dat het een belemmering voor hem (Trump) zou zijn om deel te nemen aan de Presidentsverkiezingen.

Ik heb geen enkele invloed op het oordeel van de Amerikaanse justitie en het kan mij dus ook weinig schelen (die lor) of hij veroordeeld wordt of niet.
Ik zeg alleen maar dat die juridische zaken elkaar in sneltempo opvolgen naarmate de Amerikaanse verkiezingen dichterbij komen en stel ik mij de vraag mocht hij in de peiling voor de Republikeinse nominatie niet zo ver vooruit liggen, of ook slechts 2/3/4% halen, dit ook het geval zou geweest zijn.
Als buitenstaander zou de vraag of Trump opnieuw President zou moeten worden veel relevanter zijn dan de vraag of hij schuldig is of niet. En dan zeg ik nee, maar niet op de manier waarop men nu probeert dit te beletten.

image.png
image.png (23.65 KiB) 252 keer bekeken

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

22 aug 2023, 08:16

Een lawine begint ook met een sneeuwbal

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07/17 ... m-is-deze/

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

23 aug 2023, 12:42

Vijftien door de VS gesteunde officieren hadden twaalf West-Afrikaanse staatsgrepen gepleegd
Maar het ministerie van Buitenlandse Zaken weet er niets van – of wil het niet weten. Waarom?

Responsible Statecraft heeft ontdekt dat ten minste vijftien door de VS gesteunde officieren betrokken zijn geweest bij twaalf staatsgrepen in West-Afrika en de grotere Sahel tijdens de oorlog tegen het terrorisme. Op de lijst staan ​​militairen uit Burkina Faso ( 2014, 2015 en tweemaal in 2022 ); Tsjaad ( 2021 ); Gambia ( 2014 ); Guinee ( 2021 ); Mali ( 2012 , 2020, 2021 ); Mauritanië ( 2008 ); en Niger ( 2023 ). Volgens een Amerikaanse functionaris hebben minstens vijf leiders van de meest recente staatsgreep in Niger een Amerikaanse training gevolgd. Zij benoemden op hun beurt vijf door de VS opgeleide leden van de Nigerese veiligheidstroepenom als gouverneur te dienen, aldus het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Het totale aantal door de VS opgeleide muiters in heel Afrika sinds 11 september mag dan veel hoger zijn dan bekend is, maar het ministerie van Buitenlandse Zaken, dat gegevens over Amerikaanse stagiairs bijhoudt , is niet bereid of niet in staat deze te verstrekken. Responsible Statecraft identificeerde meer dan twintig andere Afrikaanse militairen die betrokken waren bij staatsgrepen en die mogelijk Amerikaanse training of hulp hadden gekregen, maar desgevraagd zei het ministerie van Buitenlandse Zaken dat het “het vermogen” ontbeert om informatie te verstrekken waarover het wel beschikt.

“Als we individuen trainen die ondemocratische staatsgrepen uitvoeren, moeten we meer vragen stellen over hoe en waarom dat gebeurt”, zegt Elizabeth Shackelford, senior fellow bij de Chicago Council on Global Affairs en hoofdauteur van het onlangs uitgebrachte rapport. , “ Minder is meer: ​​een nieuwe strategie voor Amerikaanse veiligheidshulp aan Afrika.” “Als we niet eens proberen dat tot op de bodem uit te zoeken, zijn we onderdeel van het probleem. Dit zou niet alleen op onze radar moeten staan, het zou iets moeten zijn dat we opzettelijk volgen.”


https://responsiblestatecraft.org/2023/ ... cas-coups/
"De VS beschermer van de democratie." Weer een fabeltje dat naar de prullenmand kan verwezen worden maar dat wist natuurlijk elk weldenkend mens al. :roll: :roll:

IMPERIUM USA - Een wereldmacht zonder scrupules, een goed boek.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 aug 2023, 13:29

85% van de misdrijven die gebeuren in het BHG worden gepleegd door mensen die voordien in de middelbare scholen van het BHG hebben gezeten.

Die scholen, als opleiders van dieven en overvallers, dienen zich dan wel de vraag te stellen waar ze mee bezig zijn, hé?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

23 aug 2023, 14:56

Wil. schreef:
23 aug 2023, 13:29
85% van de misdrijven die gebeuren in het BHG worden gepleegd door mensen die voordien in de middelbare scholen van het BHG hebben gezeten.

Die scholen, als opleiders van dieven en overvallers, dienen zich dan wel de vraag te stellen waar ze mee bezig zijn, hé?
Better Homes & Gardens ? 8O

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

23 aug 2023, 17:41

Better Homes & Gardens ?
Uiteraard - daar leert ge hoe bommen te maken met kunstmest, de bank te overvallen met een tuinslang van Gardena en hoe een stormloop met de drietand tot een goed einde brengen. Wist ge dat niet?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

21 sep 2023, 08:51

In Amerika is een lerares ontslagen nadat ze voorlas uit het dagboek van Anna Franck want dat staat op de lijst van verboden boeken. Omdat er seksuele passages zijn.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 sep 2023, 09:33

Wat heeft dat met de wereldheerschappij van de VS te maken? 8O
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.