Transgender

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 sep 2022, 12:16

Plots was hij daar: transgender Charles
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 sep 2022, 22:54

And now for something completely different :lol:

In een technische school in Canada geeft een man les die zich nu identificeert als transvrouw. De betrokkene leeft zich in in zijn situatie door in het werkhuis van de school rond te lopen met een paar fake tieten, maar niet zo maar fake tieten. Ik bedoel o-ver-sized.

Dat heeft wel wat ophef veroorzaakt in de school en de zaak krijgt heel wat 'gewicht' in de media.

Hier een filmpje waarin je de leerkracht in actie ziet op de 27e seconde en volgende. Zet je schrap


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

28 sep 2022, 15:47

[attachment=0]9844257_original.jpg[/attachment]
Bijlagen
9844257_original.jpg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 sep 2022, 17:24

Wil. schreef:
21 sep 2022, 22:54
Afbeelding
Gisteren heb ik ergens gelezen dat deze leraar iemand is die zich fel afzet tegen alles wat met transgender, woke en aanverwante zaken te maken heeft.
Het zou gaan om iemand die de directie van de school onder druk wil zetten door zich nu op deze wijze te kleden. Daarmee dwingt hij de directie om zich uit te spreken. Die heeft dat gedaan door zelfs deze extreem ridicule 'kledij' als aanvaardbaar te betitelen. :roll:

Even afwachten welke de volgende limiet zal zijn die wordt overschreden. Persoonlijk vind ik de directie veel te zacht: er moet streng opgetreden worden wanneer men het mondmasker niet over de neus draagt!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

01 okt 2022, 22:03

Hieronder de eerste transgender officier in het US leger, samen met zijn/haar partner.


Afbeelding

Deze twee frisse gezichten zijn ontmaskerd als spionnen voor Rusland! :lol: Of Vlad Poetin daar rouwig om zou zijn, denk ik niet gezien zijn speech van gisteren waarin hij de transpersonen deftig op hun tenen trapte.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 okt 2022, 19:11

Afbeelding


Een enorme stijging van het aantal leerlingen dat zich niet meer ofwel jongen of meisje noemen. Zou dat een gevolg zijn van de klimaatopwarming? In dat geval zou je het verschijnsel waarschijnlijk op heel wat andere plaatsen ook moeten vaststellen. Zoals in Japan, India, Vlaanderen, Algerije ....

Als dat niet het geval is, zou dat dan kunnen te maken hebben met het 'oppoken van het vuurtje'? Een sociaal fenomeen zoals destijds de ice bucket challenge of de jerusalema dance challenge?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

14 okt 2022, 19:16

Volgens mij, ben ik een man. Maar ... is dat wel zo? 8O
Ik ga er in ieder geval niet beginnen aan te twijfelen! :wink:

Die belachelijke pruik van Peter(tra) De Sutter en die potsierlijke pruik en die overgeforceerde vrouwenstem van Bo(udewijn) Van Spilbeeck, kunnen mij zéker niet van het tegendeel overtuigen. :mrgreen:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

14 okt 2022, 20:30

Dan toch bijwerkingen van die Covid vaccins ???

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

15 okt 2022, 12:06

Ik alleszins niet! Ik heb nooit bijwerkingen van eender welke medicatie.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 okt 2022, 14:55

Fazal schreef:
14 okt 2022, 19:16
Volgens mij, ben ik een man. Maar ... is dat wel zo? 8O
Ik ga er in ieder geval niet beginnen aan te twijfelen! :wink:
Dit heeft me aan het nadenken gezet en ik ben tot dit schema gekomen.


Afbeelding

Mensen die XY chromosomen hebben, worden mannelijke personen genoemd. Als ze XX chromosomen hebben, dan zijn het vrouwen.
Die verdeling gaat (bijna) altijd samen met uiterlijke kenmerken, resp. een penis en schaamlippen.

Pas een tiental jaar na de geboorte (of zelfs enkele decennia later) denken sommigen dat ze 'in het verkeerde lichaam zitten'. Ze willen overstappen naar de andere groep ( XX ↔ XY). Die groep is heel klein.
Sommigen vinden dat ze noch XX noch XY zijn (non-binair) en nog anderen hebben helemaal niks met seksualiteit; ze zijn a-seksueel). (Daarnaast bestaan er nog wel enkele zeer zeldzame fenomenen.)

Het overgrote deel van de mensen vindt dat ze 'juist' zitten: ze voelen zich mannen of vrouwen. Ze zijn gender conform.
Ook homo's weten dat ze mannen zijn, maar ze hebben qua seksuele voorkeur een neiging naar mensen van dezelfde groep. Idem voor lesbische vrouwen: ze zien zichzelf als vrouwen. Noch homo's, noch lesbo's hebben iets met transgenderisme te maken.

Het onderste blauwe kader geeft aan dat het onderscheid homo/hetero niet binair is. Het is niet óf het ene, óf het andere. Er zijn heel wat mannen die zuivere hetero's zijn, maar er zijn veel gradaties mogelijk. Er zijn veel hetero's die toch 'een vrouwelijke trek' hebben, hoewel ze getalenteerde rokkenjagers zijn.

Bij vrouwen zie je hetzelfde: hetero vrouwen die toch iets jongensachtigs hebben maar qua seksleven echt de voorkeur geven aan mannelijke partners en niets van vrouwenseks willen weten.

In het blauwe vak kan de witte verticale lijn voor iedere heteroman of -vrouw op een positie staan die iets meer of iets minder naar de kant van 'gay' overhelt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

16 okt 2022, 18:04

Fazal schreef:
14 okt 2022, 19:16
Volgens mij, ben ik een man. Maar ... is dat wel zo? 8O
Ik ga er in ieder geval niet beginnen aan te twijfelen! :wink:

Die belachelijke pruik van Peter(tra) De Sutter en die potsierlijke pruik en die overgeforceerde vrouwenstem van Bo(udewijn) Van Spilbeeck, kunnen mij zéker niet van het tegendeel overtuigen. :mrgreen:
Die zijn blijven plakken in oiljst,en denken nog altijd dat het carnaval is :mrgreen:
https://www.hln.be/aalst/toch-een-voil- ... ~a19c36ae/
https://carnavalaalstkoentje.blogspot.c ... estie.html
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

17 okt 2022, 22:59

Hier een heel korte video over de enige man ter wereld die nooit een transgender kon worden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 nov 2022, 13:38

We zitten nu in de 4e golf waar een man - Will Thomas - beweert een vrouw te zijn - Lia Thomas - en dan in de zwemkampioenschappen de eerste plaatsen aan elkaar rijgt.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 nov 2022, 09:29

Tyler Fischer, een Amerikaanse stand-up comedian, laat hier zien hoe het op dag 2 van 'zijn transitie' is. Hij heeft het moeilijk maar slaat zich er doorheen. Caitlyn Jenner, een transvrouw en voormalig gouden medaille winnaar, reageert dat Tyler 'just a dude' is.

Lachen!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 nov 2022, 08:55

Thanksgiving: de gastheer snijdt de kalkoen aan en vergewist zich nog even van de situatie; kwestie van de juiste voornaamwoorden te gebruiken :)


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.