Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

12 apr 2024, 13:44

Voor de betweters/ruziemakers


VERGELIJKING

Op de toegangspoorten van Dachau en Auschwitz stond de slogan "Arbeit macht frei" ("Werk bevrijdt"). De Sovjetkampen waren versierd met de slogan "Arbeid in de USSR is een kwestie van eer, een kwestie van glorie, een kwestie van moed en heldendom."

De Duitse historicus Dietrich Bayrau vergelijkt het Sovjet- en nazikamp, de hoekstenen van beide kannibalistische regimes.

In 1935 zaten er slechts 4.000 gevangenen in Duitse concentratiekampen en in 1939 waren dat er 30.000. Met het uitbreken van de oorlog en de Holocaust groeide de totale bevolking van de 24 concentratiekampen en duizenden satellietkampen in het Reich en bezet Europa tot 2,5-3,5 miljoen.
Ter vergelijking: tussen 1934 en 1953 passeerden 18-19 miljoen mensen
de Goelag Niets in Hitler-Duitsland leek ook maar in de verste verte op de executie van bijna 400.000 mensen in achttien maanden, zoals gebeurde onder Order No. 00447 in de Sovjet-Unie.
In 1937 en 1938 werden alleen al tijdens de "koelakkenoperatie" 267 mensen ter dood veroordeeld in nazi-Duitsland en 378.236 in de Sovjet-Unie.
Gezien het verschil in bevolking was de kans dat een Sovjetburger zou worden neergeschoten tijdens een "koelak-operatie" ongeveer ZEVENHONDERD keer groter dan de kans dat een Duitse burger in nazi-Duitsland ter dood zou worden veroordeeld voor welke misdaad dan ook.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 apr 2024, 14:03

Wil. schreef:
12 apr 2024, 13:23
.....
Maar ja, kan ik nu van een doordeweekse Sennetter verlangen dat die dat allemaal gelezen heeft? Neen. Daarom dat ik zulke lieden graag weer op het rechte pad help. Als ze die uitgestoken hand niet aanvaarden, dan ploeteren ze maar voort in de duisternis van hun onwetendheid.
Lap , de knoppekes van zijn witte boord hemd vliegen er voor de zoveelste keer nog eens af ... :lol:

Vertel ons liever eens waarom het communisme ( of in detail Marxisme-Leninisme ) ooh zo verkeerd is , en dat zonder maar één verwijs naar een dictatoriaal regime ( waar het als bestuursvorm op zich niets mee te maken heeft ). Ik herhaal het nog maar eens voor alle duidelijkheid , dat communisme bestaat niet meer .... ( of hooguit nog in Noord-Korea ).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2024, 14:41

Fred, ik zie dwars door je trucjes heen. De wolf heeft zijn poten in de witte bloem gestoken om de zeven geitjes gerust te stellen dat er geen gevaar is.

Vatnik strategie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2024, 14:51

Rusland valt alweer een hospitaal aan in Kharkiv. Die zieke mensen zijn alweer 'bevrijd' van het nazisme.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 apr 2024, 14:54

Wil. schreef:
12 apr 2024, 14:41
Fred, ik zie dwars door je trucjes heen. De wolf heeft zijn poten in de witte bloem gestoken om de zeven geitjes gerust te stellen dat er geen gevaar is.

Vatnik strategie.
Geen truken en geen vatnik-isme. Ik stel gewoon de vraag over wat de bestuursvorm eigenlijk inhoudt. Dit heeft zelfs niets met Poetin-isme te maken. Ik tracht gewoon de "band" tussen de USSR en het communisme op zich te doorprikken. Communisme is immers geen synoniem voor een dictatuur , waar ook te wereld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2024, 15:57

Fred, dat is jou al drie keer uitgelegd, maar je onthoudt niks. Gisteren nog (zie vorige blz) heb ik herhaald waarom de dreiging van het communisme de noodzaak voor de Navo heeft duidelijk gemaakt.

Ook dát had ik je al twee keer eerder uitgelegd. Je weet wat ze zeggen: 'Veel te goed ...'
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 apr 2024, 16:20

Noem eens een communistisch regime waar een vrije opositie mag zijn
Ofwel wordt ge opgepakt of vermoord.
En de verkiezingen zijn een farce
Hier mag je zowel een communistische partij stichten als een ultra rechtse; ginds niet.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 apr 2024, 16:41

Wil. schreef:
12 apr 2024, 15:57
Fred, dat is jou al drie keer uitgelegd, maar je onthoudt niks. Gisteren nog (zie vorige blz) heb ik herhaald waarom de dreiging van het communisme de noodzaak voor de Navo heeft duidelijk gemaakt.

Ook dát had ik je al twee keer eerder uitgelegd. Je weet wat ze zeggen: 'Veel te goed ...'
Ge begrijpt niet eens mijn vraag , dat doodt elke discussie :roll:

Wat heeft de NAVO met communisme te maken , niemedal. Poetin zelf is niet eens een communist ... Hij "verleidt" zelfs onze extreem-rechtsen , of zijn dat ook al communisten ?

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 apr 2024, 16:49

HLN:
Rusland stuurt meer dan 2.000 militairen van marine en luchtmacht naar het front om “gaten op te vullen”

Rusland gaat militairen van de marine en de luchtmacht naar het Oekraïense front sturen. Dat beweert de Oekraïense militaire inlichtingendienst. Op die manier hoopt Moskou het grote aantal gesneuvelde soldaten te vervangen.....................

..............Niet onbelangrijk om te vermelden is dat het voor de militairen de eerste keer is dat ze rechtstreeks betrokken raken bij de gevechten in Oekraïne. Ervaring aan het front hebben ze met andere woorden niet.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-s ... ~aad54591/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 apr 2024, 17:01

.............Niet onbelangrijk om te vermelden is dat het voor de militairen de eerste keer is dat ze rechtstreeks betrokken raken bij de gevechten in Oekraïne. Ervaring aan het front hebben ze met andere woorden niet.
:?: :?: :?:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2024, 17:21

.
Laatst gewijzigd door Wil. op 12 apr 2024, 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2024, 17:22

Fred1950 schreef:
12 apr 2024, 16:41
Ge begrijpt niet eens mijn vraag , dat doodt elke discussie :roll:

Wat heeft de NAVO met communisme te maken , niemedal. Poetin zelf is niet eens een communist ... Hij "verleidt" zelfs onze extreem-rechtsen , of zijn dat ook al communisten ?
Freddy-boy, stel de vraag eens aan ChatGTP, zoals ik heb gedaan. Hier het deel dat voor jou een antwoord is op je vragen:

De Sovjet-Unie breidde haar invloedssfeer uit in Oost-Europa door middel van politieke manipulatie en militaire bezetting. Dit leidde tot de oprichting van pro-communistische regimes in landen als Polen, Hongarije, Tsjecho-Slowakije en Oost-Duitsland. De angst voor verdere Sovjet-uitbreiding naar West-Europa was reëel, vooral na de blokkade van West-Berlijn in 1948.

In reactie hierop werd de Noord-Atlantische Verdragsorganisatie (NAVO) opgericht in 1949. De NAVO was inderdaad een antwoord op de communistische dreiging in Europa. Het was een militair bondgenootschap tussen de Verenigde Staten, Canada en verschillende Europese landen, met als hoofddoel de collectieve verdediging tegen eventuele agressie van de Sovjet-Unie of andere communistische mogendheden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 apr 2024, 18:11

En gij gelooft dus letterlijk wat ChatGPT u voorlepelt. :lol: Al wat onder VS invloedsfeer kwam werd door de Soviet Unie met gerust geladen. Alles wat daadwerkelijk door de Russen van de nazi's werd bevrijd kwam onder Russische invloed. Er is NOOIT een dreiging geweest vanuit de Soviet Unie om zich verder naar het Westen uit te breiden. En de link met communisme is volledig foutief , de Soviet Unie kon evenzeer een rechtse dictatuur zijn geweest zijn als dat het communistisch was.

Als dat echt van ChatGPT komt , wees dan blij dat IK dat alleszins foutieve informatie vind. En hoe en van waar komt die ChapGPT informatie vandaan ? Juist , vanuit VS en Europese gepolariseerde hoek.

Doe maar zo verder Wil-punteke. Ik schreef al dat iemand die niet objectief kan denken , en zich door propaganda laat meeslepen , mijn respect niet waard is.

Op mijn vraag hieronder kun je blijkbaar ook niet antwoorden ...
Fred1950 schreef:
12 apr 2024, 14:03
.....

Vertel ons liever eens waarom het communisme ( of in detail Marxisme-Leninisme ) ooh zo verkeerd is , en dat zonder maar één verwijs naar een dictatoriaal regime ( waar het als bestuursvorm op zich niets mee te maken heeft ). Ik herhaal het nog maar eens voor alle duidelijkheid , dat communisme bestaat niet meer .... ( of hooguit nog in Noord-Korea ).

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 apr 2024, 20:08

Fred1950 schreef:
12 apr 2024, 18:11
En gij gelooft dus letterlijk wat ChatGPT u voorlepelt.
Da's geen kwestie van geloof, Freddie. Ik wéét dat. Ik heb nl. verschillende bronnen gelezen en daaruit mijn eigen standpunt gedistilleerd.

De enige reden waarom ik Chatgpt aanhaal, is om een neutralere bron te citeren dan mezelf. Ik herinner me trouwens dat jij ook al eens te rade bent gegaan bij dat machientje .
Er is NOOIT een dreiging geweest vanuit de Soviet Unie om zich verder naar het Westen uit te breiden.
Je klinkt als de Getuigen van Jehova: altijd maar je eigen visie herhalen tot je het zelf gelooft. Wij weten wel beter.


Op mijn vraag hieronder kun je blijkbaar ook niet antwoorden ...

Vertel ons liever eens waarom het communisme ( of in detail Marxisme-Leninisme ) ooh zo verkeerd is (en bla, bla, bla.
Beste tovaritsj Fredski, ik heb daarstraks al geschreven dat deze zaak eerder al een paar keer is uitgelegd, maar dat jij niks onthoudt. Je hebt helemaal geen kennis van politieke of filosofische stelsels (wél van batterijen!) en je herhaalt wat je ooit eens in de Rode Vaan hebt gelezen. Ik heb al eens eerder water op een eend gegoten. Bijgevolg pas ik ervoor jou specifieke dingen bij te brengen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 apr 2024, 21:11

Blabla ,

1. ChatGPT is geen neutrale bron , het is een samenraapsel van de meest dominant voorkomende schrijfsel die op het internet te vinden zijn ..

2. Ik vraag jouw mening en inzicht over communisme , dat heb je nog niet gedaan - of geef ten minste een link naar wat je "ooit" geschreven hebt - ik vind desbetreffends niets terug

3. Vertel ons een keer wanneer de Soviet Unie van destijds een "dreiging" heeft uitgesproken - en wat die dreiging dan inhield.

( en ik heb nooit een Rode Vaan gelezen , bestaat dat nog ? :D )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 apr 2024, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.