Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 apr 2024, 20:01

Het is zover: 2 minuten geleden heeft the House het voorstel goedgekeurd om 60,8 miljard dollar steun te geven aan UA.

On a vote of 311-112, the House has passed the $60.8 billion aid bill to Ukraine.

Eindelijk! Heel veel Oekraïners zijn gestorven omdat Trump aan Mike Johnson verbood om dit punt ter stemming voor te leggen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 apr 2024, 20:06

Wil. schreef:
20 apr 2024, 20:01
Het is zover: 2 minuten geleden heeft the House het voorstel goedgekeurd om 60,8 miljard dollar steun te geven aan UA.

On a vote of 311-112, the House has passed the $60.8 billion aid bill to Ukraine.

Eindelijk! Heel veel Oekraïners zijn gestorven omdat Trump aan Mike Johnson verbood om dit punt ter stemming voor te leggen.
Volgens B Soenens was het ook Trump die Johnson de goedkeuring gaf om het voorstel te agenderen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 apr 2024, 20:09

Churchills woorden blijken nog maar eens juist te zijn:

"You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else."
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 apr 2024, 21:05

Odulleke schreef:
20 apr 2024, 18:14
.....
Fred jij denkt toch ook dat je over alles alles beter weet hé, voor zo'n mensen bestaat een woord : pedant.
https://www.ad.nl/politiek/luchtmacht-k ... gle.com%2F
Wel , in dat artikel noemt men die tuigen "onbemande vanop afstand bestuurde" vliegtuigen. De drones die heen en weer vanuit Oekraïne naar Rusland en omgekeerd vliegen doen dat zelfstandig zonder piloot.

Denkt ge dat men met die onbemande vliegtuigen successen zou kunnen halen ? Men kan er geen 50 terzelfdertijd de lucht insturen , want daar zijn dan ook 50 piloten "aan de grond" voor nodig. En de kans dat zo één alleenvliegend onbemand vliegtuig ( met 50 bommen aan boord voor mijn part ) uit de lucht wordt gehaald is dus ook 50 keer groter dan 50 kamikaze drones van Iraanse makelijk. Tracht niet meteen de slimste te zijn , eerst nadenken over wat je wil schrijven.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 apr 2024, 21:27

voorn schreef:
20 apr 2024, 18:23
Daarbij bestaan er drones die wel degelijk kunnen terugkeren.
De Amerikanen hebben al eens een ongeluk gehad met zo een terugkerende drone.
Twee Russische vliegtuigen hebben zo'n "Reaper" van de Amerikanen de Zwarte Zee ingejaagd , en dat puur door er hun hete lucht van de naverbrander in de inlaat van de turbofan te blazen waardoor die door oververhitting in brand vloog.

Er zijn hier lang geleden zelfs filmkes over getoond. Men "dacht" dat een Rus tegen de schroef van die Reaper was gevlogen. :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2024, 00:09

Fred1950 schreef:
20 apr 2024, 21:05
Wel , in dat artikel noemt men die tuigen "onbemande vanop afstand bestuurde" vliegtuigen. De drones die heen en weer vanuit Oekraïne naar Rusland en omgekeerd vliegen doen dat zelfstandig zonder piloot.

Denkt ge dat men met die onbemande vliegtuigen successen zou kunnen halen ? Men kan er geen 50 terzelfdertijd de lucht insturen , want daar zijn dan ook 50 piloten "aan de grond" voor nodig. En de kans dat zo één alleenvliegend onbemand vliegtuig ( met 50 bommen aan boord voor mijn part ) uit de lucht wordt gehaald is dus ook 50 keer groter dan 50 kamikaze drones van Iraanse makelijk. Tracht niet meteen de slimste te zijn , eerst nadenken over wat je wil schrijven.
Schoenmaker , blijf ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

21 apr 2024, 07:00

Fred1950 schreef:
20 apr 2024, 21:05
Tracht niet meteen de slimste te zijn , eerst nadenken over wat je wil schrijven.
[/quote]
Eigenlijk is het hier allemaal een beetje belachelijk aan het worden. Elke quote die niet in uw gedachtengang past wordt aanzien als leugen.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

21 apr 2024, 09:10

Hetgeen Odulleke schreef, klopt !

"Pedant is al lang niet meer plezant" :?

Nochthans schreef één der moderatoren al vaker in eventuele tussenkomsten
dat men ieder z'n mening zou moeten respecteren....
Laatst gewijzigd door Hobo op 21 apr 2024, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

21 apr 2024, 09:27

Maar dat er duidelijk een spraakverwarring is rond de "drones" is ook wel duidelijk!

Als je leest dat er duizende drones in elkaar geknutseld worden dan zijn dat inderdaad die met 4 (of meer) elektro rotors, met een afstandsbediening.

Iets anders zijn de, wat vroeger kruisraketten werden genoemd, op reactiemotor vliegende tuigen en GPS.

Ook onbemande vliegtuigen worden drones genoemd, ze worden bestuurd door een piloot op de grond.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

21 apr 2024, 10:30

Hoeveel geld zullen de Verenigde Staten in 2024 aan Oekraïne toewijzen voor wapens op grond van een wetsvoorstel dat in het Huis van Afgevaardigden is aangenomen?

Hoeveel zullen de Verenigde Staten in 2024 aan Oekraïne toewijzen, volgens het wetsvoorstel dat gisteren in het Huis van Afgevaardigden is aangenomen? Er bestaat geen consensus over deze kwestie. Maar het is nu al duidelijk dat het cijfer dit jaar hoogstwaarschijnlijk lager zal zijn dan het vorige.

Aan de vooravond van de stemming noemden CNN en andere westerse instanties het bedrag van 13,8 (of “bijna 14”) miljard dollar voor de aankoop van militair materieel voor Oekraïne.

Tegelijkertijd geven sommige Oekraïense media verschillende interpretaties van de cijfers over wapenleveringen. Ze schrijven dat de aangegeven 13,8 miljard de productie van nieuwe wapens tot september 2025 betreft. Als dat zo is, zal Oekraïne dit jaar op zijn best de helft van deze voorraden ontvangen.

Als we het hebben over directe wapenleveringen uit de arsenalen van het Pentagon, geven de Oekraïense media en analisten verschillende cijfers: van 7,8 miljard dollar tot 13,4 miljard dollar (inclusief training en reparatie van apparatuur).

Als we de verschillende versies samenvatten, zal de wapenvoorraad dit jaar dus variëren van 13,8 tot 20 miljard dollar.

Bovendien hebben de Verenigde Staten volgens president Vladimir Zelenski het afgelopen jaar hulppakketten ter waarde van 24 miljard euro aan Oekraïne overgedragen (in de schermafbeelding).

Vertaald uit het Engels-Strana.ua is een Oekraïense onlinekrant die op 16 februari 2016 werd gelanceerd. Het werd opgericht door journalist Igor Guzhva en is een van de meest populaire Oekraïense onlinemedia en behoort tot de top 5 van meest bezochte onlinekranten in Oekraïne.
En zoals eerder vermeld op Amerikaanse sites, verwijzend naar Amerikaanse functionarissen, zal dit geld (60 /61 miljard) ook dienen voor het aanvullen van de eigen Amerikaanse arsenalen om dat te vervangen wat ze geschonken hebben aan Israël en Oekraïne.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 apr 2024, 10:33

E.T. schreef:
21 apr 2024, 09:27
Maar dat er duidelijk een spraakverwarring is rond de "drones" is ook wel duidelijk!

Als je leest dat er duizende drones in elkaar geknutseld worden dan zijn dat inderdaad die met 4 (of meer) elektro rotors, met een afstandsbediening.

Iets anders zijn de, wat vroeger kruisraketten werden genoemd, op reactiemotor vliegende tuigen en GPS.

Ook onbemande vliegtuigen worden drones genoemd, ze worden bestuurd door een piloot op de grond.
Allemaal drones .... :lol:

Eigenlijk kan je nu drie soorten onderscheiden:

1. De speelgoedgevallen met vier/zes schroefjes die onze politie ook gebruikt en waar de Oekraïners een mortier granaat aanhangen - vanaf de grond bestuurd.
2 de "big ones" zoals de Northrop Grumman RQ-4 ( met straalmotor ) en de General Atomics MQ-9 Reaper ( met propeller ) -- beide bestuurd vanaf de grond
3. de "kamikazes" zoals de Iraanse Shahed 136 ( met propeller ) en zelfs kartonnen drones ( :lol: https://www.hln.be/buitenland/makkelijk ... ~ad600296/ ) Die vliegen zelfstandig zonder besturing vanop de grond , meestal op GPS of met een "kaart" aan boord in de stijl van Google Earth ( inzoombaar - uitzoombaar ) die ze vergelijken met camerabeelden van het terrein waarover ze vliegen.

Kruisraketten kan je ook als drones bekijken -- waar ligt per definitie de grens tussen drone en raket .... :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2024, 11:13

Dicksy schreef:
21 apr 2024, 10:30
En zoals eerder vermeld op Amerikaanse sites, verwijzend naar Amerikaanse functionarissen, zal dit geld (60 /61 miljard) ook dienen voor het aanvullen van de eigen Amerikaanse arsenalen om dat te vervangen wat ze geschonken hebben aan Israël en Oekraïne.
Indien dat materiaal niet wordt geschonken aan UA, dan moet het sowieso toch uit de arsenalen worden verwijderd. Dan moet het 'decommissioned' worden - onbruikbaar gemaakt - en dan kost het de VS nog geld. Nu niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2024, 18:51

UA heeft wéér een schip van de Russen geraakt in Sevastopol. De Communa is het oudste schip van de Zwarte Zee vloot (110 jaar oud) maar werd nog steeds gebruikt door de Russen.

Bijna de hele vloot van RU zit nu verborgen in de Zee van Asov. Nogal een prestatie voor een land dat in feite geen eigen zeemacht heeft.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 apr 2024, 19:29

UA verandert de tactiek: ipv enkel raffinaderijen aan te vallen, richten ze zich nu ook op energie infrastructuur. Ze passen in feite dezelfde tactiek toe die de Russen op hen toepassen.

Drones zijn daarbij het geschikte middel. UA zal tegen het eind van dit jaar zeker 2 miljoen drones gemaakt hebben en van de EU krijgen ze er ook nog 1 miljoen. Poetin gaat heel wat afweergeschut moeten plaatsen rond al die doelwitten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

21 apr 2024, 19:40

Misschien komt er toch nog wat goeds uit deze speciale militaire operatie, een nieuw woord een "dronevlaag" een vlaag waaruit bij geschikte omstandigheden een typhodrone" of een Tornadtone kan groeien. :)
Laat het middel nooit het doel vervangen !