Wanneer verplicht Covid19 vaccinatie?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

19 nov 2021, 19:12

Oostenrijk is het eerste Europese land dat Covid vaccinatie gaat verplichten ....
Gaan de andere landen ook snel volgen?
Laatst gewijzigd door Paul Siemons op 19 nov 2021, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 nov 2021, 19:16

Ik denk het wel. Ik denk dat het gewoon wachten was op het eerste europese land om dit te doen. De rest zal wel volgen. Niet vergeten dat Belgie een na-aper is, ze wachten telkens op Frankrijk of Nederland of Duitsland om dan te volgen. Als eerste durven ze niet, volgen doen ze graag.
Laatst gewijzigd door Prima Vera op 20 nov 2021, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 nov 2021, 20:50

Prima Vera schreef:
19 nov 2021, 19:16
Ik denk het wel. Ik denk dat het gewoon wachten was op het eerste europese land om dit te doen. De rest zalwel volgen. Niet vergeten dat Belgie een na-aper is, ze wachten telkens op Frankrijk of Nederland of Duitsland om dan te volgen. Als eerste durven ze niet, volgen doen ze graag.
We zijn nu eenmaal labbekakkers zonder haar op de tanden. Er zal nog wel eens een tijd komen dat gans de wereld de maatregelen en de handelswijze van China zal volgen. Dan pas geraken we van dat "sluw" beestje vanaf. Dit virus overtreft bijna alle andere soort virussen qua besmettelijkheid en muteervermogen. Ongezien.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

19 nov 2021, 22:56

Ik vraag me af "hoe ze dat gaan verplichten" ?
Dat er nu velen zich gaan laten vaccineren omdat
het nu moet van de overheid, dat zal wel zijn maar
er gaan er een hoop gewoonweg weigeren ... en dan?

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 nov 2021, 00:08

Moet er iemand sterven voor een antivaxer?
Volgens sommigen wel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 nov 2021, 10:57

voorn schreef:
20 nov 2021, 00:08
Moet er iemand sterven voor een antivaxer?
Volgens sommigen wel.
Stel je die vraag ook over roken bv?

" Elk jaar zijn er in België 14.000 vroegtijdige overlijdens te wijten aan roken. Dat zijn er bijna 40 per dag."


Bron

Volgens mij is dat dan een groter probleem dan corona maar het mooie van rokersoverlijdens is dat die 'onzichtbaar' blijven. Ook leiden die slachtoffers niet tot problemen in de ziekenhuizen, maar sterven doen ze wél. En met méér dan de coronalijders.

De enige bekommernis die politici en 'wetenschappers' hebben, is dat gekraak van een deel van ons gezondheidsapparaat. Veel of heel veel doden, dat is van geen tel. Als bewijs wil ik nog eens verwijzen naar het jaar 2018 toen we in dat jaar méér doden hadden mede t.g.v. een stevige griep, dan in dit gruwelijke coronajaar 2021. Er heeft in 2018 geen muis gepiept over de rijen corbillards die stonden aan te schuiven aan de verbrandingsovens en kerkhoven. Laat staan dat een politicus er maar één woord over gerept zou hebben.


Ik denk daarom, Voorn, dat je het grootste gevaar eerst moet aanpakken. Maar wat is voor jou dat gevaar? Zijn het de aantallen overlijdens, of is het de gezondheidszorg die kraakt maar nog niet begeeft?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

20 nov 2021, 11:38

Paul Siemons schreef:
19 nov 2021, 22:56
Ik vraag me af "hoe ze dat gaan verplichten" ?
Dat er nu velen zich gaan laten vaccineren omdat
het nu moet van de overheid, dat zal wel zijn maar
er gaan er een hoop gewoonweg weigeren ... en dan?
De meesten die zich nu aanbieden voor vaccinatie zijn mensen die ook willen gaan fuiven en op reis gaan en het recht hebben iedereen in hun omtrek besmetten zonder dat ze er op aangekeken worden.
Ik heb me van dag één aan de regels gehouden en 'tot nu toe, nog geen probleem gehad. Ik heb naast de gewone maatregelen ook alle contact met gevaccineerden gemeden alsof het pestlijders waren. Op wandel steek ik zelfs de straat over om ze niet te moeten kruisen.
De zon is gratis voor iedereen

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 nov 2021, 11:53

Idefix schreef:
20 nov 2021, 11:38
.... Ik heb naast de gewone maatregelen ook alle contact met gevaccineerden gemeden alsof het pestlijders waren. ...
Waarom ? Leg eens uit ....

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

21 nov 2021, 21:21

Altijd dwarsbomen wat heeft rokers te maken met Corona


Gaat erom dat de zorg moet inboeten voor antivaxer dat is probleem
Dat daardoor veel mensen in gedrang komen met hun gezondheid .
Dat is probleem tot op vandaag .
Bedden en intensieve zorg vrij gehouden voor corona .
Bij ons hebben ze twee afdelingen intensieve voor dringende gevallen
en afdeling corona maar DAT is niet overal .

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

25 nov 2021, 11:55

Vroeger was dat toch normaal iedereen inenten + nog een volkstelling erbij, 3 personen met elk hun invulformulier.
In mijn oude school met zo'n pistool waar je'n fesje opschroefde. En zeer dat dat achteraf deed(arm).
Is dat de schuld van: de dubbele nationaliteiten, hier met een werkvisum zijn of toerist, illegalen, landlopers, etc?
Dit is de 4° opflakkering, mijn maat heeft het van zijn kleinzoon en ligt in de IC. En die kl gasten zijn ook niet gevaccineerd, men kan dan nog lang discussiëren.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 nov 2021, 13:45

Golf 5 schreef:
21 nov 2021, 21:21
Altijd dwarsbomen wat heeft rokers te maken met Corona
(...)
Bij ons hebben ze twee afdelingen intensieve voor dringende gevallen en afdeling corona maar DAT is niet overal .
Dan heb jij wel geluk dat ze in jouw instelling goed voorzien zijn van intensive care bedden. Blijf daar, zou ik zeggen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

25 nov 2021, 15:08

voorn schreef:
20 nov 2021, 00:08
Moet er iemand sterven voor een antivaxer?
Volgens sommigen wel.
Moet er iemand sterven omdat iemand zijn telefoon moet opnemen tijdens het rijden?
Moet er iemand sterven omdat iemand 150 wil rijden waar er maar 90 toegelaten is?
Dat zijn allemaal mensen DIE IETS DOEN;;;;

Voor mij moet niemand sterven , ik zou zelfs niet weten hoe ik iemand kan dood krijgen door thuis te blijven en de regels te volgen (die door vaxers en niet gevolgd worden)...
Als je het weet vertel het ma zodat ik dat niet doe...
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

25 nov 2021, 15:21

Paul Siemons schreef:
19 nov 2021, 22:56
Ik vraag me af "hoe ze dat gaan verplichten" ?
Dat er nu velen zich gaan laten vaccineren omdat
het nu moet van de overheid, dat zal wel zijn maar
er gaan er een hoop gewoonweg weigeren ... en dan?
Momenteel zijn in Europa alle mensen die zich in het verkeer begeven VERPLICHT om die regels te volgen.
Gezien het massale aantal verkeersovertredingen en een hele hoop doden en gewonden met een pak materiële en mentale schade als gevolg, zijn er een massa die daar VIERKANT HUN GAT AAN VEGEN........Ik denk wel dat die gevaarlijker zijn voor de maatschappij dan de mens die de Corona_regels volgt zoals voorzien maar geen zin heeft om ik weet niet wat in zijn lichaam te laten spuiten.
Blijkbaar is deze (samengeraapte) regering er wel in geslaagd om de politiek van de STASI er door te krijgen, politiek waarbij er TWEEDRACHT onder de burgers gezaaid werd , waardoor de burgers CONTOLEURS VAN HUN MEDEBURGERS geworden zijn, een dictatuur waardig..
Laatst gewijzigd door Idefix op 25 nov 2021, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
De zon is gratis voor iedereen

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

25 nov 2021, 15:25

Controle? Zeer eenvoudig!

Eerst gaan de hospitalisatieverzekering zich terug trekken als je niet gevaccineerd bent ...
En daarna de ziekteverzekering

:P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 nov 2021, 15:29

Prima idee :D De dreiging van ontslag hoeft dan niet eens bestaan, het doet op een veel efficiëntere manier pijn aan de portmonnee, zelfs als zouden ze van werk veranderen. ( hihi :twisted: )