Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

13 mar 2024, 14:28

Een verstandig mens als jij zou de puntjes moeten kunnen verbinden Wil,

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

13 mar 2024, 15:05

E.T. schreef:
13 mar 2024, 12:48
En wie gaat die batterijen betalen?
Wij allelmaal, toch?

...
Fernand Huts met zijn groenestroom certificaten. :twisted: Desnoods moet hij maar terug een paar van zijn dure schilderijen verkopen ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mar 2024, 15:28

Bovenaan de energieconsumptie van India en China. China verbruikt bijna 5 keer wat India verbruikt


Afbeelding

Hieronder is het verbruiksprofiel van India verschoven in de tijd tot op het punt waar het overeenkomt met wat China toen verbruikte. Dat is een achterstand van 25 jaar.


Afbeelding

Indien India gewoon het pad volgt dat China gevolgd heeft - waarom zou het dat niet doen? - dan kun je ervan op aan dat de CO2 niveau's spectaculair gaan stijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

18 mar 2024, 17:45

E.T. schreef:
13 mar 2024, 10:59
Mijn neus is lang genoeg Charlie maar vele denken/dachten dat zij mee moeten betalen voor de zonnepanelen van de buur.
Je kan dat ontkennen maar:


☆ Waarom denk jij dan dat het capaciteitstarief er gekomen is?
Voor iedereen?


☆ De "groenestroom" certificaten worden ook door ons allemaal betaald, toch?
Ik denk dat ook,ze maken er in ieder geval een doolhof van,en ook dat capaciteitstarief is bedoeld om de verbruiker op te lichten, want die verbruiker heeft er geen invloed/zicht op,Om een idee te krijgen van jouw maandpieken en piektarieven, kan je altijd jouw mijn.fluvius.be nakijken,maar als ze grotere pieken aanrekenen,dan wat u echt hebt verbruikt, is het slikken of stikken.
https://ichoosr.be/nl/nieuws/algemeen/c ... gKYcPD_BwE
En voor wie zonnepanelen heeft en een digitale meter die moeten ook geen victorie roepen.
https://www.mijnenergie.be/blog/injectietarieven/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mar 2024, 09:38

De regering-Biden heeft de autofabrikanten in Detroit een grote overwinning bezorgd door de voorgestelde regels te versoepelen die hen zouden hebben gedwongen de productie van benzineslurpende voertuigen terug te schroeven, anders zouden ze miljarden dollars aan boetes moeten betalen.

De regel maakt deel uit van een grotere reeks regelgeving van de Biden-administratie die deze week wordt vrijgegeven, na intensieve discussies met autofabrikanten die hebben gezegd dat ze niet konden voldoen aan de initiële voorstellen voor een veel agressievere EV-transitie.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mar 2024, 17:33

Volkswagen-CEO Blume zou van mening zijn dat de nieuwe eisen onder de huidige omstandigheden niet realistisch zijn. Om een dusdanig laag CO2-gemiddelde te halen is het noodzakelijk dat er veel volledig elektrische auto’s worden verkocht, en juist daar zou de spreekwoordelijke schoen wringen. “Het slaat nergens op dat de auto-industrie forse boetes moet betalen als de randvoorwaarden voor het opvoeren van de EV-productie er niet zijn”, zegt Blume volgens Bloomberg.

Hij roept op om de situatie in de verschillende EU-landen goed tegen het licht te houden en op basis daarvan de CO2-doelen aan te passen. Lees: te versoepelen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

20 mar 2024, 17:45

Van Mossel verkoopt 43 merken behalve deze niet: Dacia, DS, Kia, Mercedes, Renault en Nissan.
Welk merk zou jij dan kiezen om er nog mee te kunnen blijven rijden?
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

21 mar 2024, 14:37

Ik heb het al meermaals geschreven , Geeeeeeeeeeeeeeeeld , en wie dat niet gelooft is te goedgelovig , hoe is het mogelijk .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mar 2024, 15:14

boeffer schreef:
20 mar 2024, 17:45
Van Mossel verkoopt 43 merken behalve deze niet: Dacia, DS, Kia, Mercedes, Renault en Nissan.
....
Ik lees hier toch totaal andere dingen , en dat zijn allemaal electrische gevallen ...

( selecteer "toon meer merken" )
https://www.vanmossel.be/nl_BE/hyundai/ ... randstof=E
audibac schreef:
21 mar 2024, 14:37
Ik heb het al meermaals geschreven , Geeeeeeeeeeeeeeeeld , en wie dat niet gelooft is te goedgelovig , hoe is het mogelijk .
Geld of geen geld , electrisch rijden is "duzend" keer comfortabeler en plezanter dan met een fossiel :) Ik zou nog dagelijks met mijn old-timerke kunnen rijden , maar ik prefereer zorgeloosheid.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

21 mar 2024, 18:06

Fred1950 schreef:
21 mar 2024, 15:14
boeffer schreef:
20 mar 2024, 17:45
Van Mossel verkoopt 43 merken behalve deze niet: Dacia, DS, Kia, Mercedes, Renault en Nissan.
....
Ik lees hier toch totaal andere dingen , en dat zijn allemaal electrische gevallen ...

( selecteer "toon meer merken" )
https://www.vanmossel.be/nl_BE/hyundai/ ... randstof=E
audibac schreef:
21 mar 2024, 14:37
Ik heb het al meermaals geschreven , Geeeeeeeeeeeeeeeeld , en wie dat niet gelooft is te goedgelovig , hoe is het mogelijk .
Geld of geen geld , electrisch rijden is "duzend" keer comfortabeler en plezanter dan met een fossiel :) Ik zou nog dagelijks met mijn old-timerke kunnen rijden , maar ik prefereer zorgeloosheid.
Mag jij nog wel met je old timerke rijden? Je schrijft nul komma nul onderhoudskosten dan rij jij al 10 jaar met dezelfde remmen, banden, ruitenwissers..... . Je auto staat meer in de garage denk ik dan dat je ermee rijdt.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mar 2024, 18:20

Odulleke schreef:
21 mar 2024, 18:06
....

Mag jij nog wel met je old timerke rijden? Je schrijft nul komma nul onderhoudskosten dan rij jij al 10 jaar met dezelfde remmen, banden, ruitenwissers..... . Je auto staat meer in de garage denk ik dan dat je ermee rijdt.
Waarom zou ik niet mer mijn old-timer mogen rijden ? Die is 33 jaar oud en geraakt nog door de keuring. Mijn electrische is 10 jaar oud en heeft 2 keer naar de garage geweest voor :

- het herafstellen van de lichten nadat een lamp in de koplamp was gesneuveld
- onlangs een nieuwe 12 Volt batterij laten plaatsen. De 12 Volt batterijen in fossiel wagens gaan doorgaans maar 5 jaar mee omdat die bij het starten zwaar belast worden. Een electrische heeft geen startmotor.

Banden en vooral de remmen verslijten veel minder als ge de truuk van "one pedal driving" beheerst. De fricties op de banden die optreden tijdens het schakelen zijn er niet , en de wagen remt sterk af op motor zodat je amper je remmen moet gebruiken.

De ruitenwissers zijn ook al vervangen geweest , zo iets doe je zelf , en dus kost je dit maar de prijs van de wissers zelf.

Olie verversen , oliefilter vervangen , koelvloeistof vervangen , ontsteking afstellen , en voor de dieselrijders , de roetfilter vervangen .... dat is bij een electrische allemaal verleden tijd ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

22 mar 2024, 09:40

Elektrische auto's van Chinese makelij die in Groot-Brittannië rondrijden, kunnen door Peking op afstand worden geblokkeerd.
Veelverkochte wagens gemaakt in China kunnen zonder toestemming toegang geven tot persoonlijke gegevens en steden laten vastlopen


Afbeelding

Schoon model, hé? :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

22 mar 2024, 16:40

Deze morgen van een taxichauffeur gehoord, dat V-tax, al veel problemen heeft gehad met haar vol-elektrische wagens. En het is niet de eerste die mij dit al heeft verteld. En gezien V-tax over 250 professionele chauffeurs en 130 voertuigen beschikt, zullen we het maar beter geloven zekerst ...!? Die mensen zitten soms 11 uur aan één stuk in hun wagen. Normaal dat ze van die problemen op de hoogte zijn toch. Het zijn dus geen particulieren die slechts over hun eigen auto- of die van een of andere kennis, kunnen vertellen.

En dat is niet het enige dat hen niet bevalt.
In de winter staan ze een tijdje in de rij, zonder verwarming.
En tijden het rijden durven ze hun verwarming bijna niet gebruiken, omwille van de daardoor alsmaar kleiner wordende actieradius.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

22 mar 2024, 21:16

En wat waren dan die problemen ( behalve bevroren voeten en handen ) ?

audibac
Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Locatie: Haspengouw

23 mar 2024, 09:05

Fred1950 schreef:
22 mar 2024, 21:16
En wat waren dan die problemen ( behalve bevroren voeten en handen ) ?
Hoe is het mogelijk Fred :x waarom moet ge altijd het laatste woord hebben , ge kunt niet goed hebben dat men tegen elektrische auto's is hé .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home