Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Eneco.nl is nog geen Eneco.be . Wacht maar als de netbeheerders ook nog eens kosten gaan aanrekenen voor de ge-injecteerde stroom. Thuisbatterijen worden ook steeds maar goedkoper en dan wordt het interessant om ook niet meer te injecteren. Er bestaan "concepten" die niet injecteren en waarbij ge alleen maar wat extra stroom van het net nodig hebt in de wintermaanden ( november t.e.m. februari ). De stroom die ge dan van het net nodig hebt dient dan alleen maar om de batterijen "op peil" te houden en bedraagt hooguit 10 Ampere ( 2,3 kw ). Hiermee zit ge dan ook onder het bodem capaciteitstarief van 2,5 kW.Paul Siemons schreef: ↑12 mar 2024, 07:42"Ook Eneco laat klanten betalen voor terugleveren stroom"
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... ren-stroom
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 mar 2024, 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
- Locatie: Antwerpen
In Engeland wil men Chinese wagens niet verzekeren. Zeker BYD
Niet conform.https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... aangeboden.
Niet conform.https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... aangeboden.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Probleem is niet de auto zelf
Het probleem ligt volgens AutoExpress niet bij de Chinese auto’s zelf, maar bij een gebrek aan inzicht in hoe de Europese reparatiemarkt werkt: de juiste onderdelen en de informatie ontbreken om kosteneffectieve reparaties na ongelukken te kunnen uitvoeren.
Volgens Martyn Rowley van de Britse National Body Repair Association hebben reparatiebedrijven Chinese auto’s afgeschreven voor dingen die bij een vergelijkbare Ford of ander Europees model geen enkel probleem vormen. ,,Helaas kunnen we voor Chinese auto's gewoon geen onderdelen krijgen. Ze zijn niet beschikbaar, wat ik belachelijk vind, aangezien dit grote bedrijven zijn die vele miljoenen waard zijn.’’
Paul de Waal van de Bovag heeft dergelijke geluiden nog niet opgevangen in de branche. Fons Nijkrake van BYD Nederland herkent zich evenmin in het verhaal. ,,BYD Europe heeft in Rotterdam een warehouse van 20.000 vierkante meter. Daarnaast zijn er hubs geopend door Europa - en worden er nieuwe toegevoegd - om de aanvoer van onderdelen en accessoires te garanderen. Wij herkennen de situatie vanuit Engeland, dat overigens buiten Europa ligt, dan ook niet.”
Het probleem ligt volgens AutoExpress niet bij de Chinese auto’s zelf, maar bij een gebrek aan inzicht in hoe de Europese reparatiemarkt werkt: de juiste onderdelen en de informatie ontbreken om kosteneffectieve reparaties na ongelukken te kunnen uitvoeren.
Volgens Martyn Rowley van de Britse National Body Repair Association hebben reparatiebedrijven Chinese auto’s afgeschreven voor dingen die bij een vergelijkbare Ford of ander Europees model geen enkel probleem vormen. ,,Helaas kunnen we voor Chinese auto's gewoon geen onderdelen krijgen. Ze zijn niet beschikbaar, wat ik belachelijk vind, aangezien dit grote bedrijven zijn die vele miljoenen waard zijn.’’
Paul de Waal van de Bovag heeft dergelijke geluiden nog niet opgevangen in de branche. Fons Nijkrake van BYD Nederland herkent zich evenmin in het verhaal. ,,BYD Europe heeft in Rotterdam een warehouse van 20.000 vierkante meter. Daarnaast zijn er hubs geopend door Europa - en worden er nieuwe toegevoegd - om de aanvoer van onderdelen en accessoires te garanderen. Wij herkennen de situatie vanuit Engeland, dat overigens buiten Europa ligt, dan ook niet.”
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Heeft het wel zin om onder de piek van 2.5 kW te blijven als Fluvius dit toch optrekt naar minimum 2.5 kW.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Gelukzak , ik kan mijn maandpiek amper onder de 4 kW houden ....
Die 2,3 kW is wel heel krap. Fluvius beweert zelf dat het gemiddeld piekverbuik tussen de 3,5 en 4 kW bedraagt https://www.fluvius.be/nl/blog/capacite ... ekvermogen
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 mar 2024, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Uit onderzoek blijkt dat de elektrificatie van supergrote vrachtwagens (semi-trucks) in Californië enorme kosten met zich meebrengt die de consument treffen. Om de langeafstandsvrachtwagens van het land van elektriciteit te voorzien, zou elk jaar dezelfde hoeveelheid elektriciteit nodig zijn als voor ruim 46 miljoen huishoudens.
De kostprijs voor die hele transitie zal uiteindelijk afgewenteld worden op de consument.
De ganse 'groene omwenteling' is het grootste geldcircus dat in eeuwen is opgezet. Herinner u mijn woorden:
Vraag/Overweging: Zijn er krachten aan het werk die vooral deze enorme geldstromen naar zich willen leiden?
Wie meeloopt in dit circus, verarmt uiteindelijk zijn medemens en verrijkt een aantal 'graaiers'. Op naar 'net zero'.
De kostprijs voor die hele transitie zal uiteindelijk afgewenteld worden op de consument.
De ganse 'groene omwenteling' is het grootste geldcircus dat in eeuwen is opgezet. Herinner u mijn woorden:
Vraag/Overweging: Zijn er krachten aan het werk die vooral deze enorme geldstromen naar zich willen leiden?
Wie meeloopt in dit circus, verarmt uiteindelijk zijn medemens en verrijkt een aantal 'graaiers'. Op naar 'net zero'.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Ik verbruik redelijk rechtstreeks via mijn zonnepanelen en uit mijn batterij.Fred1950 schreef: ↑12 mar 2024, 14:20Gelukzak , ik kan mijn maandpiek amper onder de 4 kW houden ....
Die 2,3 kW is wel heel krap. Fluvius beweert zelf dat het gemiddeld piekverbuik tussen de 3,5 en 4 kW bedraagt https://www.fluvius.be/nl/blog/capacite ... ekvermogen
Mijn jaarlijks verbruik (voordien) ongv. 3000 kWH . Na de installatie 950 kWh en nog 2000 kWh terug naar het net.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Growatt . 5.1 kWh
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
.Fred1950 schreef: ↑12 mar 2024, 10:36Eneco.nl is nog geen Eneco.be . Wacht maar als de netbeheerders ook nog eens kosten gaan aanrekenen voor de ge-injecteerde stroom. .........................Paul Siemons schreef: ↑12 mar 2024, 07:42"Ook Eneco laat klanten betalen voor terugleveren stroom"
https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... ren-stroom
Kan niet Fred, want dan is het oplichting van de zuiverste graad.
Al zou ik er niet van verschieten dat men er een oplossing "à la Belge" zou willen van maken......als 't maar geld opbrengt......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Growatt ARK XH 5,1 kWh neem ik aan. Nog geen 3000 Euro op bol.com , dus goed betaalbaar voor iedereen met zonnepanelen.
( en zoals al veel andere thuisbatterij systemen ... made in China )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 mar 2024, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
A la Flamande , bedoel je. Het capaciteitstarief is ook bedacht geweest door de VREG , en als ik me niet vergis bestaat dat niet in Wallonië , toch niet op de manier die wij kennen. Voor al wat laagspanning netbeheer betreft zwaait de VREG de plak , en dus ook voor netvergoedingen - afname en injectie.Charlie Maru schreef: ↑12 mar 2024, 16:25.
Kan niet Fred, want dan is het oplichting van de zuiverste graad.
Al zou ik er niet van verschieten dat men er een oplossing "à la Belge" zou willen van maken......als 't maar geld opbrengt......
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
De kWh dat ik injecteer wordt verbruikt door mijne gebuur die geen zonnepanelen heeft en daar betaalt mijne gebuur netwerkkosten op.Fred1950 schreef: ↑12 mar 2024, 17:02A la Flamande , bedoel je. Het capaciteitstarief is ook bedacht geweest door de VREG , en als ik me niet vergis bestaat dat niet in Wallonië , toch niet op de manier die wij kennen. Voor al wat laagspanning netbeheer betreft zwaait de VREG de plak , en dus ook voor netvergoedingen - afname en injectie.Charlie Maru schreef: ↑12 mar 2024, 16:25.
Kan niet Fred, want dan is het oplichting van de zuiverste graad.
Al zou ik er niet van verschieten dat men er een oplossing "à la Belge" zou willen van maken......als 't maar geld opbrengt......
Indien men mij netwerkkosten zou aanrekenen op de kWh dat ik injecteer, dan zouden er op diezelfde kWh 2x netwerkkosten worden aangerekend, en dat is iets wat niet kan nietwaar ?
Dit resulteert dan gewoon in zuivere oplichterij.
Op een rechtbank zou dat zelfs met de beste wil van de wereld niet stand houden.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier