Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 mar 2024, 07:53

Is dat weer een middel om de verkoop van baterijen aan te moedigen voor eigen opslag.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mar 2024, 10:36

Paul Siemons schreef:
12 mar 2024, 07:42
Wil. schreef:
11 mar 2024, 22:11
Dat wordt dan een mooie aansporing om te helpen bij 'de energietransitie' :lol:
"Ook Eneco laat klanten betalen voor terugleveren stroom"

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... ren-stroom
Eneco.nl is nog geen Eneco.be . Wacht maar als de netbeheerders ook nog eens kosten gaan aanrekenen voor de ge-injecteerde stroom. Thuisbatterijen worden ook steeds maar goedkoper en dan wordt het interessant om ook niet meer te injecteren. Er bestaan "concepten" die niet injecteren en waarbij ge alleen maar wat extra stroom van het net nodig hebt in de wintermaanden ( november t.e.m. februari ). De stroom die ge dan van het net nodig hebt dient dan alleen maar om de batterijen "op peil" te houden en bedraagt hooguit 10 Ampere ( 2,3 kw ). Hiermee zit ge dan ook onder het bodem capaciteitstarief van 2,5 kW.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 mar 2024, 14:55, 2 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

12 mar 2024, 10:42

In Engeland wil men Chinese wagens niet verzekeren. Zeker BYD
Niet conform.https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... aangeboden.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

12 mar 2024, 10:50

Probleem is niet de auto zelf

Het probleem ligt volgens AutoExpress niet bij de Chinese auto’s zelf, maar bij een gebrek aan inzicht in hoe de Europese reparatiemarkt werkt: de juiste onderdelen en de informatie ontbreken om kosteneffectieve reparaties na ongelukken te kunnen uitvoeren.

Volgens Martyn Rowley van de Britse National Body Repair Association hebben reparatiebedrijven Chinese auto’s afgeschreven voor dingen die bij een vergelijkbare Ford of ander Europees model geen enkel probleem vormen. ,,Helaas kunnen we voor Chinese auto's gewoon geen onderdelen krijgen. Ze zijn niet beschikbaar, wat ik belachelijk vind, aangezien dit grote bedrijven zijn die vele miljoenen waard zijn.’’

Paul de Waal van de Bovag heeft dergelijke geluiden nog niet opgevangen in de branche. Fons Nijkrake van BYD Nederland herkent zich evenmin in het verhaal. ,,BYD Europe heeft in Rotterdam een warehouse van 20.000 vierkante meter. Daarnaast zijn er hubs geopend door Europa - en worden er nieuwe toegevoegd - om de aanvoer van onderdelen en accessoires te garanderen. Wij herkennen de situatie vanuit Engeland, dat overigens buiten Europa ligt, dan ook niet.”

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

12 mar 2024, 10:53

Heeft het wel zin om onder de piek van 2.5 kW te blijven als Fluvius dit toch optrekt naar minimum 2.5 kW.

Afbeelding
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

12 mar 2024, 11:22

Die 2,5 maandpiek heeft een "vaste" prijs.
Er ver ondergaan brengt inderdaad niks op, alles erboven kost extra en hoe meer hoe duurder!

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mar 2024, 14:20

lode schreef:
12 mar 2024, 10:53
Heeft het wel zin om onder de piek van 2.5 kW te blijven als Fluvius dit toch optrekt naar minimum 2.5 kW.

Afbeelding
Gelukzak , ik kan mijn maandpiek amper onder de 4 kW houden ....

Die 2,3 kW is wel heel krap. Fluvius beweert zelf dat het gemiddeld piekverbuik tussen de 3,5 en 4 kW bedraagt https://www.fluvius.be/nl/blog/capacite ... ekvermogen
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 mar 2024, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

12 mar 2024, 14:36

Uit onderzoek blijkt dat de elektrificatie van supergrote vrachtwagens (semi-trucks) in Californië enorme kosten met zich meebrengt die de consument treffen. Om de langeafstandsvrachtwagens van het land van elektriciteit te voorzien, zou elk jaar dezelfde hoeveelheid elektriciteit nodig zijn als voor ruim 46 miljoen huishoudens.

De kostprijs voor die hele transitie zal uiteindelijk afgewenteld worden op de consument.


De ganse 'groene omwenteling' is het grootste geldcircus dat in eeuwen is opgezet. Herinner u mijn woorden:

Vraag/Overweging: Zijn er krachten aan het werk die vooral deze enorme geldstromen naar zich willen leiden?

Wie meeloopt in dit circus, verarmt uiteindelijk zijn medemens en verrijkt een aantal 'graaiers'. Op naar 'net zero'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

12 mar 2024, 15:02

Fred1950 schreef:
12 mar 2024, 14:20
lode schreef:
12 mar 2024, 10:53
Heeft het wel zin om onder de piek van 2.5 kW te blijven als Fluvius dit toch optrekt naar minimum 2.5 kW.

Afbeelding
Gelukzak , ik kan mijn maandpiek amper onder de 4 kW houden ....

Die 2,3 kW is wel heel krap. Fluvius beweert zelf dat het gemiddeld piekverbuik tussen de 3,5 en 4 kW bedraagt https://www.fluvius.be/nl/blog/capacite ... ekvermogen
Ik verbruik redelijk rechtstreeks via mijn zonnepanelen en uit mijn batterij.
Mijn jaarlijks verbruik (voordien) ongv. 3000 kWH . Na de installatie 950 kWh en nog 2000 kWh terug naar het net.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mar 2024, 15:06

lode schreef:
12 mar 2024, 15:02
.....
Ik verbruik redelijk rechtstreeks via mijn zonnepanelen en uit mijn batterij.
....
Zo zie je ( en iedereen ) hoe nuttig een thuisbatterij wel is ...

Merk van de batterij , en hoeveel kWh ?

lode
Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14

12 mar 2024, 15:13

Fred1950 schreef:
12 mar 2024, 15:06
lode schreef:
12 mar 2024, 15:02
.....
Ik verbruik redelijk rechtstreeks via mijn zonnepanelen en uit mijn batterij.
....
Zo zie je ( en iedereen ) hoe nuttig een thuisbatterij wel is ...

Merk van de batterij , en hoeveel kWh ?
Growatt . 5.1 kWh
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 mar 2024, 16:25

Fred1950 schreef:
12 mar 2024, 10:36
Paul Siemons schreef:
12 mar 2024, 07:42
Wil. schreef:
11 mar 2024, 22:11
Dat wordt dan een mooie aansporing om te helpen bij 'de energietransitie' :lol:
"Ook Eneco laat klanten betalen voor terugleveren stroom"

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... ren-stroom
Eneco.nl is nog geen Eneco.be . Wacht maar als de netbeheerders ook nog eens kosten gaan aanrekenen voor de ge-injecteerde stroom. .........................
.
Kan niet Fred, want dan is het oplichting van de zuiverste graad.

Al zou ik er niet van verschieten dat men er een oplossing "à la Belge" zou willen van maken......als 't maar geld opbrengt...... :roll:
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mar 2024, 16:51

lode schreef:
12 mar 2024, 15:13
....
Growatt . 5.1 kWh
Growatt ARK XH 5,1 kWh neem ik aan. Nog geen 3000 Euro op bol.com :) , dus goed betaalbaar voor iedereen met zonnepanelen.

( en zoals al veel andere thuisbatterij systemen ... made in China :) )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 mar 2024, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

12 mar 2024, 17:02

Charlie Maru schreef:
12 mar 2024, 16:25
Fred1950 schreef:
12 mar 2024, 10:36
.... Wacht maar als de netbeheerders ook nog eens kosten gaan aanrekenen voor de ge-injecteerde stroom. .........................
.
Kan niet Fred, want dan is het oplichting van de zuiverste graad.

Al zou ik er niet van verschieten dat men er een oplossing "à la Belge" zou willen van maken......als 't maar geld opbrengt...... :roll:
A la Flamande , bedoel je. Het capaciteitstarief is ook bedacht geweest door de VREG , en als ik me niet vergis bestaat dat niet in Wallonië , toch niet op de manier die wij kennen. Voor al wat laagspanning netbeheer betreft zwaait de VREG de plak , en dus ook voor netvergoedingen - afname en injectie.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

12 mar 2024, 17:21

Fred1950 schreef:
12 mar 2024, 17:02
Charlie Maru schreef:
12 mar 2024, 16:25
Fred1950 schreef:
12 mar 2024, 10:36
.... Wacht maar als de netbeheerders ook nog eens kosten gaan aanrekenen voor de ge-injecteerde stroom. .........................
.
Kan niet Fred, want dan is het oplichting van de zuiverste graad.

Al zou ik er niet van verschieten dat men er een oplossing "à la Belge" zou willen van maken......als 't maar geld opbrengt...... :roll:
A la Flamande , bedoel je. Het capaciteitstarief is ook bedacht geweest door de VREG , en als ik me niet vergis bestaat dat niet in Wallonië , toch niet op de manier die wij kennen. Voor al wat laagspanning netbeheer betreft zwaait de VREG de plak , en dus ook voor netvergoedingen - afname en injectie.
De kWh dat ik injecteer wordt verbruikt door mijne gebuur die geen zonnepanelen heeft en daar betaalt mijne gebuur netwerkkosten op.
Indien men mij netwerkkosten zou aanrekenen op de kWh dat ik injecteer, dan zouden er op diezelfde kWh 2x netwerkkosten worden aangerekend, en dat is iets wat niet kan nietwaar ?
Dit resulteert dan gewoon in zuivere oplichterij.

Op een rechtbank zou dat zelfs met de beste wil van de wereld niet stand houden.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier