Alles Elektrisch......
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Jij bent precies gestoken door de Gentse groene Watteeuw wesp
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat houdt de mensen tegen om voor een elektrische auto te kiezen?
Dit zijn de bezwaren en bedenkingen.
Dit zijn de bezwaren en bedenkingen.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Een aantal van die bezwaren zijn ingelepeld door voorstanders van "de petrol". Anderen zijn ontstaan uit onwetendheid - dus door gebrek aan correcte informatie. En een aantal bezwaren zijn gebaseerd op "gewoonte" en dus door gebrek om zijn gedrag te wijzigen. Moest dit alles gebaseerd zijn op nuchtere objectieve beoordelingen zou er ook geen verschil kunnen zijn tussen de verschillende landen. Een koploper met al meer dan 15 % EV's zoals Noorwegen wordt niet eens vermeld.Wil. schreef: ↑05 apr 2024, 16:31Wat houdt de mensen tegen om voor een elektrische auto te kiezen?
Dit zijn de bezwaren en bedenkingen.
Ik rij al 10 jaar vol-electrisch , en heb dus "een" ervaring hiermee. Wie heeft van al diegenen die hun neus voor electrische wagens ophalen ook die ervaring ? Ik ben gisteren verkeerdelijk in de West-Vloanders door een opengeboken weg geleid geweest waar zelfs een 4x4 zich misschien zou in vast rijden , maar niet mijn Kangoo ( vandaag heb ik de modder onderaan eraf gespoten )
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Volgens mijn Renault garagist zijn er al in België 50.000 bestellingen binnen gehaald voor de nieuwe electrische R5 E-tech , en dat terwijl de echte serie productie ervan nog niet eens opgestart is.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ncept-car/
Er komt een mega-factory voor Li-ion batterijen in Frankrijk , en met medewerking van Renault. Er gaan NMC batterijen geproduceerd worden waarvan men weet dat ze minder veilig zijn dan de LFP types. Alle Chineese wagens gaan LFP cellen gebruiken , en die bevatten geen cobalt , nikkel en mangaan. Verwijt dus niet meer de Chinezen van kinderarbeid in Congo voor de ontginning van cobalt. Tesla gaat nu ook al overstappen op LFP . Blijkbaar is het de Chinezen gelukt om de kWh/kg van LFP te verhogen zodat die in de buurt komt van NMC. De Amerikanen gaan die technologie kopiëren en ook LFP cellen gaan produceren voor o.a. Tesla. Het bewijst nogmaals dat de Chinezen steeds maar sneller de Amerikanen ( en zeker de Europeanen ) op technologisch vlak voorbijstomen.
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ncept-car/
Er komt een mega-factory voor Li-ion batterijen in Frankrijk , en met medewerking van Renault. Er gaan NMC batterijen geproduceerd worden waarvan men weet dat ze minder veilig zijn dan de LFP types. Alle Chineese wagens gaan LFP cellen gebruiken , en die bevatten geen cobalt , nikkel en mangaan. Verwijt dus niet meer de Chinezen van kinderarbeid in Congo voor de ontginning van cobalt. Tesla gaat nu ook al overstappen op LFP . Blijkbaar is het de Chinezen gelukt om de kWh/kg van LFP te verhogen zodat die in de buurt komt van NMC. De Amerikanen gaan die technologie kopiëren en ook LFP cellen gaan produceren voor o.a. Tesla. Het bewijst nogmaals dat de Chinezen steeds maar sneller de Amerikanen ( en zeker de Europeanen ) op technologisch vlak voorbijstomen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Freddie toch .... Als het ook maar iets met communisme te maken heeft, dan ga je al op voorhand de verdediging ervan opnemen. Tevergeefs echter.
De Democratische Republiek Congo (DRC) is de thuisbasis van enkele van ‘s werelds meest gewilde mineralen.
Vier vijfde van het kobalt in de wereld, een cruciaal onderdeel van batterijen die worden gebruikt in elektrische voertuigen en elektronische apparaten, bevindt zich in de DRC, samen met meer dan 70% van de mondiale productie.
De DRC bezit ook de zevende grootste kopervoorraad ter wereld en is de derde grootste producent.
Het land en zijn bevolking zouden op de rand van een economische bloei moeten staan. De grondwet stelt dat: “Alle Congolezen het recht hebben om van de nationale rijkdommen te genieten.”
Maar er is een donkere kant voor de Congolezen die in de mijnen werken en er wonen.
China bezit de meeste industriële mijnen in de DRC en is verantwoordelijk voor kinderarbeid, gruwelijke werk- en levensomstandigheden en systematische uitzettingen van inwoners die van de enorme concessies leven.
Een nieuw rapport van het in de DRC gevestigde Initiative for Good Governance and Human Rights, bekend onder het Franse acroniem IBGDH, samen met de internationale rechtengroep Amnesty International, laat zien hoe de Chinese koper- en kobaltmijnbouw ‘levens verwoest’ in de DRC.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Old news ... En als de Chinezen nu eens tot inzicht gekomen zijn dat die cobalt ontginning hen in een slecht daglicht stelt ? Ze hebben NU blijkbaar de mogelijkheid ontwikkeld om cobalt vrije batterijen te gebruiken , zo , al de rest is "history" . CATL en vooral BYD gebruiken nu nog uitsluitend LFP types zonder cobalt ( https://asia.nikkei.com/Spotlight/Elect ... n-in-China )
Er komt nog meer goed nieuws vanuit China :
https://insideevs.com/news/701272/china ... 5-minutes/
Er komt nog meer goed nieuws vanuit China :
https://insideevs.com/news/701272/china ... 5-minutes/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En als de Chinezen nu eens tot inzicht gekomen zijn dat die cobalt ontginning hen in een slecht daglicht stelt ?
En als ons kat een koe was ....
Freddie toch ... in elk dorp loopt er één rond, en op sennet hebben we óók een exemplaar. Je moet dat tuinhok eens wat meer verluchten. Die dampen van een batterij tasten je hersencellen aan.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.