Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

31 mar 2024, 10:00

Heb het al vermeld het wordt bepaald door de ontruimings mogelijkheid
Bij ons staan drie Amelinkx blokken.
Maar één mag elektrische wagens stationeren..
Afhankelijk van de inrit

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

31 mar 2024, 10:57

Het zal niet lang meer duren vooraleer àlle ondergrondse parkings voor elektrische wagen zullen verboden worden. Dus ook, en al zeker, onder appartementsgebouwen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 mar 2024, 11:19

Fazal schreef:
31 mar 2024, 10:57
Het zal niet lang meer duren vooraleer àlle ondergrondse parkings voor elektrische wagen zullen verboden worden. Dus ook, en al zeker, onder appartementsgebouwen.
Ik vrees voor een ander effect. Als binnen 10 jaar of zo 40 % van de wagens electrisch zijn mag men de ondergrondse parkings sluiten .... en dus... allemaal op den "electrische" velo ( en die vliegen ook in brand :D )

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

31 mar 2024, 11:52

Fred1950 schreef:
31 mar 2024, 11:19
Fazal schreef:
31 mar 2024, 10:57
Het zal niet lang meer duren vooraleer àlle ondergrondse parkings voor elektrische wagen zullen verboden worden. Dus ook, en al zeker, onder appartementsgebouwen.
Ik vrees voor een ander effect. Als binnen 10 jaar of zo 40 % van de wagens electrisch zijn mag men de ondergrondse parkings sluiten .... en dus... allemaal op den "electrische" velo ( en die vliegen ook in brand :D )
Binnen 10 jaar 40% van de wagens elektrisch? Dat is luidop dromen, nooit gaat dat er van komen en zeker niet als je zoals jij tegenstander bent van kernenergie en gascentrales. Nooit gaat er voldoende elektriciteit zijn. In Nederland trekt Eneco zich al terug uit de bouw van een windmolenpark omdat de kosten van de bouw veel te hoog zijn. Dus het milieu speelt geen rol, geld daar draait het om.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

31 mar 2024, 13:29

Ik denk eerder, dat we binnen enkele jaren, bij gebrek aan een betere oplossing, gewoon naar fossiele brandstoffen zullen moeten terugkeren. Want het is voor de overheid idd alleen maar om het geld te doen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 31 mar 2024, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 mar 2024, 13:30

Odulleke schreef:
31 mar 2024, 11:52
Fred1950 schreef:
31 mar 2024, 11:19
Fazal schreef:
31 mar 2024, 10:57
Het zal niet lang meer duren vooraleer àlle ondergrondse parkings voor elektrische wagen zullen verboden worden. Dus ook, en al zeker, onder appartementsgebouwen.
Ik vrees voor een ander effect. Als binnen 10 jaar of zo 40 % van de wagens electrisch zijn mag men de ondergrondse parkings sluiten .... en dus... allemaal op den "electrische" velo ( en die vliegen ook in brand :D )
Binnen 10 jaar 40% van de wagens elektrisch? Dat is luidop dromen, nooit gaat dat er van komen en zeker niet als je zoals jij tegenstander bent van kernenergie en gascentrales. Nooit gaat er voldoende elektriciteit zijn. In Nederland trekt Eneco zich al terug uit de bouw van een windmolenpark omdat de kosten van de bouw veel te hoog zijn. Dus het milieu speelt geen rol, geld daar draait het om.
Ah ja , en wat als men veel CO2 taks op fossiel wagens gaat beginnen te vragen ? Veel nieuwe leasing wagens moeten al electrisch worden om nog subsidies ervoor te kunnen krijgen. Die worden na 5 jaar al van de hand gedaan en komen als 2-de hands beschikbaar -- maar helaas worden die niet in België verkocht maar wel in Nederland en andere buurlanden. Audi stopt ook al met de productie van fossiel wagens , en er zullen er nog volgen.

En wat verbruik betreft , gemiddeld rijdt men zowat 50 km per dag , dat kost 10 kWh per dag of 4 uur 's nachts opladen aan 10 Ampere. Tijdens de nacht wordt er amper door de industrie en wat nog allemaal stroom afgenomen , en dan is er stroom in overvloed om electrische wagens thuis op te laden. De thuisbatterijen beginnen ook te boomen waardoor die wagens 's nachts niet eens van het net hoeven te laden maar hun stroom uit de batterij kunnen halen.
Enne... voor wie niet in staat is om thuis op te laden gaat de politiek voor een oplossing moeten zorgen !

Eneco trekt zich terug wegens gesjoemel met vergunningen en subsidies ... Graaigebroed heeft geen scrupules en mengt zich overal in , zelfs in de meest nobele initiatieven.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

31 mar 2024, 14:26

Fred1950 schreef:
31 mar 2024, 13:30
Odulleke schreef:
31 mar 2024, 11:52
Fred1950 schreef:
31 mar 2024, 11:19


Ik vrees voor een ander effect. Als binnen 10 jaar of zo 40 % van de wagens electrisch zijn mag men de ondergrondse parkings sluiten .... en dus... allemaal op den "electrische" velo ( en die vliegen ook in brand :D )
Binnen 10 jaar 40% van de wagens elektrisch? Dat is luidop dromen, nooit gaat dat er van komen en zeker niet als je zoals jij tegenstander bent van kernenergie en gascentrales. Nooit gaat er voldoende elektriciteit zijn. In Nederland trekt Eneco zich al terug uit de bouw van een windmolenpark omdat de kosten van de bouw veel te hoog zijn. Dus het milieu speelt geen rol, geld daar draait het om.
Ah ja , en wat als men veel CO2 taks op fossiel wagens gaat beginnen te vragen ? Veel nieuwe leasing wagens moeten al electrisch worden om nog subsidies ervoor te kunnen krijgen. Die worden na 5 jaar al van de hand gedaan en komen als 2-de hands beschikbaar -- maar helaas worden die niet in België verkocht maar wel in Nederland en andere buurlanden. Audi stopt ook al met de productie van fossiel wagens , en er zullen er nog volgen.

En wat verbruik betreft , gemiddeld rijdt men zowat 50 km per dag , dat kost 10 kWh per dag of 4 uur 's nachts opladen aan 10 Ampere. Tijdens de nacht wordt er amper door de industrie en wat nog allemaal stroom afgenomen , en dan is er stroom in overvloed om electrische wagens thuis op te laden. De thuisbatterijen beginnen ook te boomen waardoor die wagens 's nachts niet eens van het net hoeven te laden maar hun stroom uit de batterij kunnen halen.
Enne... voor wie niet in staat is om thuis op te laden gaat de politiek voor een oplossing moeten zorgen !

Eneco trekt zich terug wegens gesjoemel met vergunningen en subsidies ... Graaigebroed heeft geen scrupules en mengt zich overal in , zelfs in de meest nobele initiatieven.
Uw quote rust veel teveel op veronderstellingen, als CO2 taks, de politiek gaat voor een oplossing moeten zorgen. Iedereen 's nachts laten opladen is ook een utopie ook al verbruikt de industrie minder. Fossiele brandstoffen dienen niet enkel om auto's te laten rijden, waar gaat met dan al de nevenproducten van aardolie dan halen? Waar gaat men alle plastics en andere soorten vandaan halen? Hoe gaat men vliegtuigen laten vliegen? De OPEC landen gaan hun olieproductie en rijkdom ook niet zomaar uit handen geven. Jij maakt je nog veel te veel illusie dat het echt om het milieu gaat. Het gaat enkel en alleen om geld.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

31 mar 2024, 14:58

Odulleke schreef:
31 mar 2024, 14:26
..... waar gaat met dan al de nevenproducten van aardolie dan halen? Waar gaat men alle plastics en andere soorten vandaan halen?
Op dezelfde manier zoals men ze nu vandaan haalt. De benzine en mazout productie zal dalen. Benzine is eigenlijk een afvalproduct , dat zal men voor iets anders kunnen gebruiken. Het hangt allemaal af van de destillatieprocessen die men gebruikt.
Hoe gaat men vliegtuigen laten vliegen?
Die zullen nog wel een hele tijd op kerosine blijven vliegen wegens gebrek aan alternatief.
De OPEC landen gaan hun olieproductie en rijkdom ook niet zomaar uit handen geven. ....
Hoh , die zetten zich nu al vollop in op alternatieven zoals zonnepanelen en waterstof. Dat noemt men met een geleerd woord "reconversie" :)


De politiek moet ervoor kunnen zorgen dat mensen zonder oprit ook thuis hun wagen kunnen opladen , bijvoorbeeld door het toelaten van een verlengkabel over het voetpad.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 apr 2024, 09:19

Bepaalde zaken in de elektriciteit thuis zijn van kunststof.
En terug overschakelen op bakeliet gaat niet; die is immers gebonden met eternietvezel.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

01 apr 2024, 12:38

voorn schreef:
01 apr 2024, 09:19
Bepaalde zaken in de elektriciteit thuis zijn van kunststof.
En terug overschakelen op bakeliet gaat niet; die is immers gebonden met eternietvezel.
Dat zal moeilijk gaan, de belangrijkste leverancier destijds hier te lande - het Gentse Vynckier - bestaat al jaren niet meer. Bovendien is kunststof (bv polyester en co) al tientallen jaren de norm in isolerende materialen.
"Les socialistes aiment tellement les pauvres qu'ils en fabriquent" (Jacques Godfrain)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 apr 2024, 13:50

Een eenvoudig systeem wordt een concurent voor de Lithium batterij voor opslag.
Maar bij ons zijn de mijnen volgestort.
https://www.google.com/search?q=opslag+ ... e&ie=UTF-8

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 apr 2024, 14:30

🐟 Misschien ook eens kijken naar de datum vandaag 🐟

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

01 apr 2024, 16:11

Waarom komt dat nu in het nieuws.
Of was men een jaar aan het testen of het rendabel is

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

01 apr 2024, 17:34

E.T. schreef:
01 apr 2024, 14:30
🐟 Misschien ook eens kijken naar de datum vandaag 🐟
Niet bepaald een grap :P , maar ook niet echt rendabel, Zie "Potentiële energie" op https://www.davdata.nl/energie.html

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

01 apr 2024, 21:19

Er zijn er ook veel zonder auto, met die fietssnelwegen ben je dikwijls vlugger. Even naar't station en je bent ook weg, je geraakt zelfs in je vlieger.
Dit is een soort opvatting of aangepaste levenswijze.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg