waterstof motor
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Heb ik hem al gevraagd, maar nog geen antwoord op gekregen.
Maar Fred een beetje kennende denk ik wel een antwoord hierop te mogen verwachten.Fazal schreef: ↑19 feb 2021, 17:44En ja Fredje, al 7 jaar, maar hoeveel km rijdt u zo per jaar?
En, hoeveel keer en hoelang, heeft hij al aan moeders borst gehangen om op te laden?
Met alle respect, maar vertel dat er eens bij aub. Ik hoop alleen dat het geloofwaardig overkomt.
Of ..., hebt u soms ook nog een andere wagen die op de klassieke brandstof rijdt?
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Waarom zou een gepensioneerde, als hij niet met de wagen op vakantie gaat, meer dan 15.000 km per jaar rijden?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik zal u even helpen want uw geheugen is blijkbaar ook niet meer wat het was, als het dat ooit zou geweest zijn:Fred1950 schreef:
Geduld, ik moet dat aan Sof vragen ....
Fred1950 29 feb 2020, 09:44
Eventjes mijn licht bij "Sof" opgestoken ...
- geen zonnepanelen
- 6 jaar oude Kangoo ZE
- 21.000 km op de teller
- actieradius in de winter : 100 km , actieradius in de zomer : 130 km ( de nieuwe doen het stukken beter )
- verbruik motor : max. 15 kWh/100km ; totaal verbruik ( lichten , elektronica , .... ) : max . 20 kWh/100km
- laad steeds thuis op aan 10 Ampere bij 230 Volt aan nachttarief, heeft nog nooit aan een laadpaal weest laden
- geen defecten gehad en géén onderhoud ( éénmaal lichten laten herafstellen )
20 kWh/100km komt overeen met ( max. ) 6 Euro/100km aan 30 Eurocent per kWh
Laadtijden zijn afhankelijk van de laadstroom en van de het aantal kWh dat er in de batterij kan. Voor de 22 kWh batterij van Sof zijn Kangoo is dat bij 10 Ampere ongeveer 8 uur vanaf leeg tot volledig volgeladen.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
We krijgen terug het debacle als vroeger, de eerste elentrikse auto was het,van het, tot de brandstof motor er was, en het was gedaan met zingen, ook mede door het te kort aan stroom,laadtijd, en laadpunt.....
https://elektrische.auto/de-historie-va ... ische-auto
Maar de strijd is nog niet gedaan,mogelijk dat ze op 2 fronten verdergaat, voor de rond de kerkrijders zoals fred1950, en voor de waterstof rijders,al of niet met de brandstofcel, maar met de zekerheid dat ze 600 of 1000 KM kunnen rijden zonder tanken.
En ook de scheepvaart en het zware vervoer zal van waterstof gebruik maken,ondanks de snelle batterijen van de Chinees
http://www.hydroville.be/waterstof/9-ge ... -toekomst/
https://elektrische.auto/de-historie-va ... ische-auto
Maar de strijd is nog niet gedaan,mogelijk dat ze op 2 fronten verdergaat, voor de rond de kerkrijders zoals fred1950, en voor de waterstof rijders,al of niet met de brandstofcel, maar met de zekerheid dat ze 600 of 1000 KM kunnen rijden zonder tanken.
En ook de scheepvaart en het zware vervoer zal van waterstof gebruik maken,ondanks de snelle batterijen van de Chinees
http://www.hydroville.be/waterstof/9-ge ... -toekomst/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Voilà, dat spaart me de moeite ( en moet ik hem daarvoor - weeral - niet lastig vallen ). Mijn eigen old-timer wordt 30 jaar en gaat volgende dinsdag naar de keuring ( cross fingers ). Kilometerstand : 216.150 km
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zo is het. De puf-puf fossiel heeft het gehaald omdat de Amerikaanse olieboeren daar veel brood in zagen en met alle macht druk uitoefenden opdat die elektrische wagen er maar niet zou komen. En dus werden het dan trams op batterijen en later met een luchtleiding. Nu tracht de gaslobby en petrol lobby met dat waterstof gedoe hetzelfde te bereiken, maar ik vrees dat ze te laat komen, vooral omdat "de wereld" opwarmt en men alles mijdt wat naar fossiel ruikt. Of denkt ge echt dat men die waterstof uit elektriciteit gaat maken ? Wees niet te naïef ....tokkio schreef: ↑20 feb 2021, 17:15We krijgen terug het debacle als vroeger, de eerste elentrikse auto was het,van het, tot de brandstof motor er was, en het was gedaan met zingen, ook mede door het te kort aan stroom,laadtijd, en laadpunt.....
https://elektrische.auto/de-historie-va ... ische-auto
....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 feb 2021, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Er zal nooit genoeg elektriciteit zijn, om al hun eieren in een mand te leggen, maar er is nu al genoeg waterstof op de overschot van elektriciteit ,Australië voert het zelfs uit.Of denkt ge echt dat men die waterstof uit elektriciteit gaat maken ? Wees niet te naïef ....
https://opwegmetwaterstof.nl/australie- ... waterstof/
En het wordt steeds goedkoper....
https://www.waterstofmagazine.nl/intern ... -waterstof
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er zal nooit genoeg elektriciteit zijn om aan de vraag te voldoen, al zeker niet als er evenveel vraag naar waterstof zou komen als nu naar benzine en diesel. Ge moogt dat dan nog importeren vanuit Australië in tankschepen die op nucleaire energie varen ( veel efficiënter en vlugger realiseerbaar dan vrachtschepen op waterstof ). Weet ge wat het aan energie kost om die waterstof vloeibaar te maken om ze op die manier te kunnen transporteren ? Ge moet die afkoelen tot −252,87°C en dat goedje zo koel houden kost continu ook nog eens een pak energie. Dat is nog wat anders dan het Pfizer-BioNTech vaccin "koel" bewaren, nietwaar.tokkio schreef: ↑20 feb 2021, 17:40Er zal nooit genoeg elektriciteit zijn, om al hun eieren in een mand te leggen, maar er is nu al genoeg waterstof op de overschot van elektriciteit ,Australië voert het zelfs uit.Of denkt ge echt dat men die waterstof uit elektriciteit gaat maken ? Wees niet te naïef ....
https://opwegmetwaterstof.nl/australie- ... waterstof/
En het wordt steeds goedkoper....
https://www.waterstofmagazine.nl/intern ... -waterstof
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Bij de les blijven Fred, opslag in poedervorm of korrelsEr zal nooit genoeg elektriciteit zijn om aan de vraag te voldoen, al zeker niet als er evenveel vraag naar waterstof zou komen als nu naar benzine en diesel. Ge moogt dat dan nog importeren vanuit Australië in tankschepen die op nucleaire energie varen ( veel efficiënter en vlugger realiseerbaar dan vrachtschepen op waterstof ). Weet ge wat het aan energie kost om die waterstof vloeibaar te maken om ze op die manier te kunnen transporteren ? Ge moet die afkoelen tot −252,87°C en dat goedje zo koel houden kost continu ook nog eens een pak energie. Dat is nog wat anders dan het Pfizer-BioNTech vaccin "koel" bewaren, nietwaar.
Dat is het absolute nul punt, en er zijn maar 2 fabrieken in Europa, eentje is Engeland en een in Polen, heb dat nog in Polen gaan halen, opdracht air liquide.Ge moet die afkoelen tot −252,87°C
Dus korrels
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.