Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 jun 2021, 16:34

Wil. schreef:
16 jun 2021, 13:34
Fred1950 schreef:
16 jun 2021, 13:00
Bah nee .... de omvormers van zonnepanelen gaan nu al in "shut down" omdat ze geen stroom meer op het net kwijt geraken - er is voor 't ogenblik tevéél elektriciteit die niet afgenomen wordt. Als die nu eens in de batterijen van elektrische wagens zou kunnen gestopt worden, wat denk je ...

En diezelfde Fred schreef eerder:

Afbeelding


Wie gelooft die mens nog? Misschien G. Noels nog wel? Daarvan herinnert Fred zich óók nog uitspraken. :lol:
In de winter zijn er geen overschotten, manneke ( en dan kan men geen groene waterstof aanmaken ). Vandaag overdag is er een overschot, maar misschien volgende nacht al een tekort .... :roll: Maar ja, maak dat eens nitwit emeritus ambtenaren wijs .... 8O

Deze morgen was er ook een VRT Radio-2 nitwit ambtenaar iets aan het uitleggen , nl. "Als de spanning op het net groter wordt dan 50 Hertz, bijvoorbeeld 50,2 Hertz, dan schakelt de omvormer zichzelf uit." In de humaniora leert men het verschil tussen Volt en Hertz, of is dat NU ook al niet meer het geval ?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

16 jun 2021, 16:58

Fred1950 schreef:
16 jun 2021, 16:34
Deze morgen was er ook een VRT Radio-2 nitwit ambtenaar iets aan het uitleggen , nl. "Als de spanning op het net groter wordt dan 50 Hertz, bijvoorbeeld 50,2 Hertz, dan schakelt de omvormer zichzelf uit." In de humaniora leert men het verschil tussen Volt en Hertz, of is dat NU ook al niet meer het geval ?
Dat heb ik ook gehoord wat die aan het lullen was ... hadden ze daar geen ander aanspreekpunt die ietsje meer van de materie af kon weten?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jun 2021, 17:18

Fred1950 schreef:
16 jun 2021, 16:34
Wil. schreef:
16 jun 2021, 13:34
Fred1950 schreef:
16 jun 2021, 13:00
Bah nee .... de omvormers van zonnepanelen gaan nu al in "shut down" omdat ze geen stroom meer op het net kwijt geraken - er is voor 't ogenblik tevéél elektriciteit die niet afgenomen wordt. Als die nu eens in de batterijen van elektrische wagens zou kunnen gestopt worden, wat denk je ...

En diezelfde Fred schreef eerder:

Afbeelding


Wie gelooft die mens nog? Misschien G. Noels nog wel? Daarvan herinnert Fred zich óók nog uitspraken. :lol:
In de winter zijn er geen overschotten, manneke ( en dan kan men geen groene waterstof aanmaken ). Vandaag overdag is er een overschot, maar misschien volgende nacht al een tekort .... :roll: Maar ja, maak dat eens nitwit emeritus ambtenaren wijs .... 8O
Heb jij een diploma middelbaar gehaald, Fredje?

Als het winter is in dit land, is het zomer op een andere plaats. Er zijn altijd overschotten en die kan men nauwelijks of niet kwijt. Of dacht je dat Nederland vandaag ons overschot gaat overnemen? Of Frankrijk of Spanje? Allé, jong. Denk toch eens twee minuutjes na.

Je draait als een windhaan en je zit verstrengeld in je eigen netten. 't Is spijtig dat ik je zo moet te kijk zetten, maar je vraagt erom, hé? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 jun 2021, 18:16

Wil. schreef:
16 jun 2021, 17:18
....
Als het winter is in dit land, is het zomer op een andere plaats. Er zijn altijd overschotten en die kan men nauwelijks of niet kwijt. Of dacht je dat Nederland vandaag ons overschot gaat overnemen? Of Frankrijk of Spanje? Allé, jong. Denk toch eens twee minuutjes na.
....
Dus ge vindt dat de Saoudies onze overschotten gaan gebruiken om er ginder waterstof van te maken ? :lol:

't Is trouwens veel ingewikkelder dan dat je jezelf kan voorstellen. De overschotten van de zonnepanelen van particulieren kunnen nauwelijks op het hoogspanningsnet terecht komen, en daar begint al één van de vele problemen. Fantaseer niet te veel over dingen waar je geen fluit verstand van hebt, dan hoef ik ook niet kwaad op jou te worden. :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jun 2021, 19:21

Fred1950 schreef:
16 jun 2021, 18:16
Wil. schreef:
16 jun 2021, 17:18
....
Als het winter is in dit land, is het zomer op een andere plaats. Er zijn altijd overschotten en die kan men nauwelijks of niet kwijt. Of dacht je dat Nederland vandaag ons overschot gaat overnemen? Of Frankrijk of Spanje? Allé, jong. Denk toch eens twee minuutjes na.
....
Dus ge vindt dat de Saoudies onze overschotten gaan gebruiken om er ginder waterstof van te maken ? :lol:
Het klopt wat ik al vermoedde: je hebt het middelbaar niet afgewerkt. Wanneer het bij ons zomer is, is het ook zomer in Saoedi Arabië. Maar als het hier winter is, is het zomer in bv. Australië en zoveel andere landen. En overal zijn er dan energieoverschotten. Die kan men trouwens nog in de hand werken door grote zonnefarms op te stellen.

Ja, 't is allemaal heel ingewikkeld maar onthoud dat het zomer is bij ons van juni tot september en dat het zomer is op het zuidelijk halfrond van december tot maart. Verknoei deze dag nu niet verder, hé, dan is het een nuttige dag geweest voor jou.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 jun 2021, 21:09

Wil. schreef:
16 jun 2021, 19:21
..... Wanneer het bij ons zomer is, is het ook zomer in Saoedi Arabië. Maar als het hier winter is, is het zomer in bv. Australië en zoveel andere landen.....
Tiens, dat wist ik nog niet. :lol: Het meest zuidelijke punt van Saoudie Arabië ligt op 16 graden noorderbreedte. Gaat er geen belletje rinkelen ? :|

Ik heb de Wet.A doorworstelt, en jij ? :|

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 jun 2021, 21:41

Fred1950 schreef:
16 jun 2021, 21:09
Wil. schreef:
16 jun 2021, 19:21
..... Wanneer het bij ons zomer is, is het ook zomer in Saoedi Arabië. Maar als het hier winter is, is het zomer in bv. Australië en zoveel andere landen.....
Tiens, dat wist ik nog niet. :lol: Het meest zuidelijke punt van Saoudie Arabië ligt op 16 graden noorderbreedte. Gaat er geen belletje rinkelen ? :|

Ik heb de Wet.A doorworstelt, en jij ? :|
Doorworstelt .... ik had niet anders verwacht 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 jun 2021, 22:20

Toch juist .... verwant met het franse "saucissionner". Elk jaar wordt één worstje van de 6 worsten eraf geknipt. :lol:

Afbeelding

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

27 jun 2021, 18:06

Alles Elektrisch......

Electrische taxi 1943

https://www.youtube.com/watch?v=yz-3s1kCU0s

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 jun 2021, 20:43

Fazal schreef:
27 jun 2021, 18:06
Alles Elektrisch......

Electrische taxi 1943

https://www.youtube.com/watch?v=yz-3s1kCU0s
Hebt ge het daarop volgende filmke bekeken over de nieuwe electrische taxi's in Londen ? Die hebben een "range extender" aan boord, dus als de batterij te ver leeg komt, gaat een driecylinder motor al rijdend de batterij gaan bijladen. Dat is niet wat een klassieke hybride doet zoals die nu overal rondrijden. Met zo'n range extender rijdt ge ook tot in China, en ge gaat op de koop toe veel klassieke benzine uitsparen. Bij de eerste generatie BMW i3 kon men als optie een range extender laten bijbouwen. Waarom men daar van afgestapt is, is maar de vraag. Die BMW met de optie werd helaas niet als "puur-elektrisch" geklasseerd op het gebied van taxen en dergelijk , en dat is waarschijnlijk de reden waarom men die piste niet verder volgt.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 jun 2021, 17:57

Persoonlijk ben ik voor elke technische vooruitgang, maar ik kan mij met elektrisch rijden (nog) niet verzoenen.
Het staat nog bijlange niet op punt. En tot zover, krijgt het van mij tot hiertoe, een hele dikke onvoldoende.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 jun 2021, 18:15

Fazal schreef:
28 jun 2021, 17:57
Persoonlijk ben ik voor elke technische vooruitgang, maar ik kan mij met elektrisch rijden (nog) niet verzoenen.
Het staat nog bijlange niet op punt. En tot zover, krijgt het van mij tot hiertoe, een hele dikke onvoldoende.
Het staat al op punt sinds .... uw wagentje van 1943 :lol: Behalve aan het volume en het gewicht van de batterijen valt er niets meer te veranderen. De elektrische motor op zich is al zo ver ontwikkeld en meer dan een eeuw lang uitgeplozen geweest dat ge daar geen voruitgang meer moogt verwachten.

Eigenlijk is het heel simpel , stop meer batterij in de wagen en ge rijdt er veel verder mee. Maar dan wordt die ook stukken zwaarder, en daar wringt dan weeral het schoentje.

Ik ben er wel van overtuigd dat als ge eens een tijdje met een elektrische wagen zoudt rijden, ge verkocht bent voor het extra zorgeloos rijcomfort ervan, en ge meteen geen tuf-tuf meer zoudt willen. :)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

28 jun 2021, 20:39

Sorry Fred, maar ik ben overtuigd van NIET!

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 jun 2021, 21:07

Fazal schreef:
28 jun 2021, 20:39
Sorry Fred, maar ik ben overtuigd van NIET!
Tja , wat niet weet , niet deert ... of ? Als ge er nooit een tijdje mee gereden hebt, kunt ge het ook niet weten ( dixit "Sof" :lol: )

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

29 jun 2021, 12:35

Voor: ik weet heel goed dat het aangenaam rijden is.
Tégen: het waarom heb ik hier al meerdere malen uitgelegd.

Maar goed, dat is 'mijn' mening.
Niemand hoeft mij hierin te volgen.