Bluft Xi Jinping ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

26 okt 2022, 18:12

HLN:
“Oekraïne zal winnen. En wij zullen winnen met Oekraïne”: Taiwan geeft 56 miljoen dollar voor heropbouw van verwoeste infrastructuur

https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~aa1444d0/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

27 okt 2022, 16:23

Charlie Maru schreef:
26 okt 2022, 18:12
HLN:
“Oekraïne zal winnen. En wij zullen winnen met Oekraïne”: Taiwan geeft 56 miljoen dollar voor heropbouw van verwoeste infrastructuur

https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~aa1444d0/
Verloren geld , dat verdwijnt gewoon, zoals al het geld dat de landen van Europa al geschonken hebben, niemand weet wat ze er mee doen.
Aan de wapen industrie geven ze het ook niet, want wapens krijgen ze van Amerika, en ook van Europa.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 okt 2022, 09:24

Is China zich aan het klaarmaken om een stuk van Rusland in het uiterste oosten af te pakken van Rusland. Het gaat o.a. over Vladivostok en omgeving.
China heeft enkel decennia geleden daar in conflict gelegen met de toenmalige SU. Nu Rusland de handen vol heeft in Oekraïne, is de tijd wellicht rijp om eerst dáár een goede zet te doen. Taiwan kan dan nog wel even wachten.

Het is best mogelijk dat Rusland als gevolg van de oorlog in het westen uit elkaar valt. Er zijn verschillende regio's die zich niet zo heel erg 'Rus' voelen en op zelfstandigheid uit zijn. Iedereen herinnert zich nog wel de onafhankelijkheidsdrang in Tsjetsjenië. De huidige 21 republieken zouden wel eens uit elkaar kunnen drijven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

28 okt 2022, 11:15

door Wil. » Vandaag, 09:24
Is China zich aan het klaarmaken om een stuk van Rusland in het uiterste oosten af te pakken van Rusland. Het gaat o.a. over Vladivostok en omgeving.
China heeft enkel decennia geleden daar in conflict gelegen met de toenmalige SU. Nu Rusland de handen vol heeft in Oekraïne, is de tijd wellicht rijp om eerst dáár een goede zet te doen. Taiwan kan dan nog wel even wachten.
Die goede zet zal zijn dat er wel een ’gentlemen’s agreement’ tussen beide landen uit de bus zal komen. China houdt zich ‘afzijdig’ van de gebeurtenissen in Oekraïne en dat stuk land ’where hundreds of thousands of ethnically Chinese Russian citizens live’……….who cares.
En China, die heeft zijn handen meer dan vol met Taiwan, daar zorgen de VS en zijn schoothondjes wel voor en kan Vladivostok en omgeving wel even wachten net zoals ze op Hong Kong gewacht hebben en gekregen.
Stemmingmakerij om een wig te drijven tussen China en Rusland, m.a.w propaganda.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 okt 2022, 12:23

De tijd wijst het wel uit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 okt 2022, 14:06

Meer dan 1000 bedrijven hebben zich teruggetrokken uit Rusland wat voor Rusland een groot probleem is.

Tegelijk voelen buitenlandse bedrijven in China de druk om zich buiten China te vestigen.
Zo heeft Jacob Rothman 20 jaar gewerkt om een bedrijf uit de grond te stampen in China. Hij maakt keukentoestellen die ook door bv. Walmart worden aangekocht.

Hij bevestigt dat hij van al zijn buitenlandse klanten aansporingen krijgt om te verhuizen naar een ander land en dit omwille van spanningen op het vlak van handel drijven, omwille van haperingen in de aanvoerlijnen naar het Westen en omwille van de lockdowns die permanent lijken te worden in China.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

31 okt 2022, 22:26

Die zijderoute van China loopt door Rusland. Per trein nu.
Een lange rivier (South-North Water Transfer Project) zal ook wel dienen om co-neutraal vervoer te doen. Gedaan met de smog en nu zijn zij de propersten.
En Putin, ssst.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 nov 2022, 12:49

Blitzbezoek Duitse bondskanselier Scholz aan China: “Het verkeerde bezoek op het verkeerde moment”

'Olaf Scholz heeft net zijn eerste bezoek als Duits regeringsleider aan de op een na grootste economie ter wereld afgelegd. Maar dat korte bezoek – de bondskanselier was in totaal 11 uur in China – wordt hem in eigen land niet in dank afgenomen'.


https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... 8ca678fcf6
((Laurens Bouckaert - Gisteren om 17:11)
Dicksy Gisteren, 16:26
Ik denk dat dit de twee belangrijkste zinnen zijn in heel dit artikel. Waarom zou de Duitse regeringsleider aan de Chinezen vragen om aan te dringen een einde te maken aan de oorlog?
Oekraïne is aan de winnende hand, de Russische economie zit zo goed als op zijn gat, enz………. Schrik dat Rusland kernwapens gaat gebruiken? Ze hebben toch de VS, VK en de rest om Rusland dan een lesje te leren of hebben de Duitsers nu echt zo compassie met Rusland? Misschien hebben zij meer te lijden dan ze zelf willen toegeven en Duitsland niet alleen? 🤔
Die vragen zou ik mij eerder stellen dan voortgaan op het beleefd riedeltje dat in zulke ontmoetingen altijd wordt afgestoken.
Oorlog in Oekraine? Niks oorlog, zoals ik gisteren al schreef, eigenbelang primeert. En welke landen zouden er nog niet zijn die in de ogen van de wereld Oekraïne 'steunen' maar toch zaakjes doen met jan en alleman om hun eigen land te besparen voor hetgeen er nog te wachten staat, en het zal er niet op verbeteren.
Een serieuze kaakslag voor de EU maar zoals ze bij ons wel eens zeggen als een winkel failliet gaat:
'Klanten verliest men niet allemaal tegelijk maar één voor één'.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 nov 2022, 14:41

Dat bezoek gaat over de Duitse economie. Zonder de oorlog in Oekraïne zou Scholtz evengoed daar naartoe gegaan zijn. Duitsland en China zijn economisch (te?) erg met elkaar verbonden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 nov 2022, 15:17

door Wil. » 22 minuten geleden
Dat bezoek gaat over de Duitse economie. Zonder de oorlog in Oekraïne zou Scholtz evengoed daar naartoe gegaan zijn. Duitsland en China zijn economisch (te?) erg met elkaar verbonden.
Kan allemaal best zijn maar doet geen afbreuk aan de feiten die er nu zijn. Die oorlog is er nu eenmaal en de houding/opstelling tov China is drastisch gewijzigd sinds die oorlog.
Scholtz negeert dit gegeven uit eigenbelang voor de belangen van de Duitse economie. Dat zijn de feiten. :wink:
Michel steunt de sancties tegen Quatar inzake de mensenrechten e.d. maar gaat er wel op zijn knieën smeken voor olie. De mensenrechten zal hij wel even aankaarten. Dit is van hetzelfde gehalte als wat Scholtz deed.

Daarom dat ik ook gisteren schreef:
Die vragen zou ik mij eerder stellen dan voortgaan op het beleefd riedeltje dat in zulke ontmoetingen altijd wordt afgestoken.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 nov 2022, 16:11

en de houding/opstelling tov China is drastisch gewijzigd sinds die oorlog.
Welke feiten zijn er dan die duidelijk maken dat de Duitse houding tov China drastisch gewijzigd is?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 nov 2022, 16:12

Niet zagen Wil. hou u aan de feiten en ik ga niet in discussie met u hoe graag u ook zou willen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 nov 2022, 16:14

Ik weet ook waarom: er zijn geen FEITEN die duidelijk maken dat de Duitse houding tov China drastisch gewijzigd is.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

05 nov 2022, 16:18

Goed voor u.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

05 nov 2022, 16:25

Sorry, hoor, dat door gebrek aan feiten je niet gefundeerde visie doorprikt werd; ik had moeten zwijgen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.