Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

13 feb 2022, 22:48

Ik lees hier niks over de industrie, landbouw, ertsen, mineralen of mijnbouw van dat land. Alsook de pijpleidingen door dat land. Ik ben het eens gaan opzoeken: https://www.landenweb.nl/oekraine/economie/
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

13 feb 2022, 22:55

Hoe schrijnend kwamen de tv-beelden over ...

Enerzijds aan de grens bevindt zich een troepenmacht van 130.000 man met een wapenarsenaal die Oekraine in een ogenblik tot verschroeide aarde kan veranderen ...

Anderzijds in Oekraine zijn gewone mannen aan het oefenen met houten replicas van een geweer .

Ik vermoed dat de Russen in het allerlaatste overleg , Oekrainie een ultimatum gaan geven en hoe het dan verder afloopt is koffiedik kijken . Wat enigzins geruststellend is dat er bij de bevolking in Oekraine geen paniek heerst , zelfs geen gehamster . Het zijn de Westerse landen die paniek zaaien .

werewoef
AMEN en AUM

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

13 feb 2022, 23:05

Afbeelding


Hoe betrouwbaar is de Navo ??
Laatst gewijzigd door sibarita op 14 feb 2022, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

13 feb 2022, 23:52

werewoef schreef:
13 feb 2022, 22:55
....
Ik vermoed dat de Russen in het allerlaatste overleg , Oekrainie een ultimatum gaan geven en hoe het dan verder afloopt is koffiedik kijken . ....
Poetin wil in eerste instantie dat de akkoorden van Minsk II worden nageleefd. Volgens mij zal Poetin die oostelijke provincies die zichzelf als Volksrepubliek Donetsk en Volksrepubliek Loegansk uitriepen erkennen als onafhankelijke staten. Als Oekraïne op basis daarvan die oostelijke provincies zou aanvallen zal Poetin zich het recht toeëigenen om die provincies militair "ter hulp te snellen". En het Westen .... stond erbij en keek ernaar ....

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 feb 2022, 15:23

boeffer schreef:
13 feb 2022, 22:48
Ik lees hier niks over de industrie, landbouw, ertsen, mineralen of mijnbouw van dat land. Alsook de pijpleidingen door dat land. Ik ben het eens gaan opzoeken: https://www.landenweb.nl/oekraine/economie/
Dus als men dat leest is Oekraïne in feite een rijk land, met de juiste mensen zou het een welvarend land van oost Europa kunnen zijn,dus het gaat om de(erts) rijkdom die of Europa of Rusland wilt.........
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

14 feb 2022, 15:45

tokkio schreef:
14 feb 2022, 15:23
boeffer schreef:
13 feb 2022, 22:48
Ik lees hier niks over de industrie, landbouw, ertsen, mineralen of mijnbouw van dat land. Alsook de pijpleidingen door dat land. Ik ben het eens gaan opzoeken: https://www.landenweb.nl/oekraine/economie/
Dus als men dat leest is Oekraïne in feite een rijk land, met de juiste mensen zou het een welvarend land van oost Europa kunnen zijn,dus het gaat om de(erts) rijkdom die of Europa of Rusland wilt.........
Het was toch al duidelijk waarom liberaal Verhofstadt op de barricades stond om de Rusland gezinden weg te jagen ..... Daar waar er iets te roven is , daar loopt een rechtse liberaal rond .... :| Zelfs Hitler wist in de tijd al dat daar veel te rapen viel.

Hobo
Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40

14 feb 2022, 16:28

Oekraïne is de graanschuur van Europa
Waar Oekraïne wel heel goed in is, is graan verbouwen.
"Het land staat bekend als de graanschuur van Europa en vroeger als de graanschuur van de Sovjet-Unie",
zegt Starink. Oekraïne exporteerde in 2020 zo'n 18 miljoen ton graan,
waardoor het wereldwijd de vijfde grootste exporteur van graan is.
ZIE o.a.
https://www.boerenbusiness.nl/granen-gr ... uur-inpikt

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

14 feb 2022, 16:39

Hobo schreef:
14 feb 2022, 16:28
Oekraïne is de graanschuur van Europa
Waar Oekraïne wel heel goed in is, is graan verbouwen.
"Het land staat bekend als de graanschuur van Europa en vroeger als de graanschuur van de Sovjet-Unie",
zegt Starink. Oekraïne exporteerde in 2020 zo'n 18 miljoen ton graan,
waardoor het wereldwijd de vijfde grootste exporteur van graan is.
ZIE o.a.
https://www.boerenbusiness.nl/granen-gr ... uur-inpikt
Niet alleen graan maar ook....
In 2017 biedt de landbouw aan 5,8% van de beroepsbevolking werk, terwijl deze sector voor 12,2% bijdraagt aan het Bnp. Bijna 42 miljoen ha is in gebruik als akkerland, dat is twee derde van het land. De belangrijkste akkerbouwproducten zijn tarwe, boekweit, maïs, suikerbieten, zonnebloemen, katoen, vlas, tabak, soja, hop, rubber. Voor de tuinbouw is de Sovjet-Unie nog steeds een belangrijke afzetmarkt. Het gunstige klimaat in het zuiden van het land zorgt voor goede productiemogelijkheden voor groente en fruit.
En ook nog....
Oekraïne heeft een enorme voorraad aan mineralen, onder andere de grootste titaniumvoorraad ter wereld, de op twee na grootste ijzerertsvoorraad en 30% van de wereldvoorraad mangaanerts. Verder beschikt Oekraïne over voorraden uranium, kwik, nikkel, kwik, kalk, zout, zwavel, grafiet en wat goud.
Het is echt een rijk land,aan landbouw en ertsen,ook in Automobielindustrie en scheepsbouw
En daarom wily de Rus niet dat het bij Europa en de NAVO komt, en wilt Europa niet dat het terug naar Rusland gaat, geld en macht daarover gaat het.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

14 feb 2022, 18:23

tokkio schreef:
14 feb 2022, 16:39

En daarom wil de Rus niet dat het bij Europa en de NAVO komt, en wilt Europa niet dat het terug naar Rusland gaat, geld en macht daarover gaat het.
Heb je al eens op een kaart gekeken? Oekraïne ligt met zijn oostelijke grens verder oostelijk dan Moskow.
Militair is Rusland nog altijd een grootmacht, hoewel dit ten koste gaat van de bevolking. Het bbp van Rusland is kleiner dan dat van Italië en ongeveer drie keer het bbp van belgië.

Zo'n hoogtechnologisch leger op de been houden, kost stukken van mensen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 feb 2022, 10:43

Wat heeft Rusland te winnen aan een invasie van een waardeloos stuk grond.
Er is daar econmisch niks te rapen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 feb 2022, 11:32

Oekraïne is een grote Europese staat en een grote markt met 42 miljoen consumenten. Het land is rijk aan grondstoffen (vruchtbare gronden, steenkool en erts mijnbouw (mangaan, titanium, ijzer).
Oekraïne is nog steeds een industrieland, want bijna 30% van het bnp wordt in de industrie verdiend.
De dienstensector voor bijna 60%.
Zware machine-industrie is gevestigd in Kiev, Charkov en Lvov. De zware industrie zorgt er wel voor dat Oekraïne tot de landen behoort met de hoogste industriële vervuiling ter wereld.
Opvallend is voorts de concentratie van suikerfabrieken in de bossteppegordel en van houtverwerkende industrie in het noorden en in de Karpaten.
De Oekraïense scheepsbouwindustrie is altijd al een belangrijke bedrijfstak geweest. De ligging aan de Zwarte Zee is daar zeker debet aan. De werven produceren een variëteit aan schepen, waaronder oorlogsschepen, olietankers, plezierjachten, sleepboten en onderzeeboten , men is nu vrijwel volledig afhankelijk van buitenlandse orders.

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

15 feb 2022, 11:58

Tot hier toe

[attachment=0]9064099_original.jpg[/attachment]
Bijlagen
9064099_original.jpg

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

15 feb 2022, 17:17

voorn schreef:
15 feb 2022, 10:43
Wat heeft Rusland te winnen aan een invasie van een waardeloos stuk grond.
Er is daar econmisch niks te rapen.
Waardeloos stuk grond.....lees dit of de blz van wardje nog eens:
https://www.boerenbusiness.nl/granen-gr ... uur-inpikt
Het was van 1991 onafhankelijk,en als ze een goed bestuur hadden gehad , het zou nu het rijkste land van Europa geweest zijn, het is na Rusland ook het grootste land.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiede ... ra%C3%AFne
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

16 feb 2022, 07:45

En ondertussen geniet Poetin met volle teugen van de internationale aandacht.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

17 feb 2022, 22:53

Op Tv laat men dikwijls maar mensen op pensioen zien, geen werkers, bazen. Alsof de mensen daar niks doen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/02/17 ... wat-moete/

Volgens Rusland is Kiev verantwoordelijk: de Russische media berichten al maandenlang over ongeregeldheid in de regio. Volgens het Westen is het net omgekeerd, en provoceert Rusland via de rebellen in oost-Oekraine, om op die manier mogelijk een aanleiding te geven tot een invasie.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg