Wanneer verplicht Covid19 vaccinatie?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 nov 2021, 10:04

Van mij mogen ze alles weten maar er zijn hier mensen die tegen de spuit zijn en niemand heeft er iets mee te maken zeggen ze

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 nov 2021, 10:20

Ja, heb hier 2 dagen terug ook een vraag gesteld maar nog geen antwoord opgekregen, waarom weet ik niet misschien dat de vraag niet duidelijk overkwam ofwel negeert men van te antwoorden wat natuurlijk hun volle recht is want een vraag is vrij en het antwoord staat erbij :D

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 nov 2021, 10:23

door Fred1950 » 25 nov 2021, 20:46
wardje schreef: ↑25 nov 2021, 20:19
.....
Want de echte reden of bezorgdheid van de mensen die geen prik willen heb ik nog niet gehoord , wat is hun basis waar zij zich op steunen?
Ik zou dat echt ook eens willen weten. Dus "Idefix", voor de dag ermee. Er als er hier nog zitten die zich niet willen laten vaccineren, voor de dag ermee. De topic titel is gepast om het daar over te hebben.
2x gevaccineerd, de boosterprik neem ik ook nog want 3x is scheepsrecht. Nadien kunnen ze de boom in met hun prikken al komen er nog 195 (landen in de wereld) varianten. Zo heb ik beslist en zo zal het ook gebeuren.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 nov 2021, 10:38

wardje schreef:
27 nov 2021, 10:20
Ja, heb hier 2 dagen terug ook een vraag gesteld maar nog geen antwoord opgekregen, waarom weet ik niet misschien dat de vraag niet duidelijk overkwam ofwel negeert men van te antwoorden wat natuurlijk hun volle recht is want een vraag is vrij en het antwoord staat erbij :D
Als je hier geregeld meeleest, dan zou het toch wel ongeveer duidelijk moeten zijn.
Er bestaat teveel onzekerheid in de hoofden van degenen die zich niet willen laten vaccineren. Dat is ook begrijpelijk:

- Pfizer weigert aansprakelijkheid voor eventuele langetermijneffecten. Die afspraak is zo afgedwongen t.a.v. de EU.

- de documentatie die Pfizer heeft moeten voorleggen aan de Amerikaanse FDA blijft tot 2076 geheim; of beter ze wordt druppelsgewijs - in homeopathische verdunning - meegedeeld aan de wetenschappers die daarvoor interesse hebben, en dit niettegenstaande de FDA bij wet verplicht is die info onmiddellijk te geven.


Voor veel mensen volstaat dat. Daarnaast is er de bedenkelijke rol van de media die bv. niet rapporteren hoeveel mensen er gestorven zijn na een vaccinatie. Zelfs indien die aantallen ongeveer overeenkomen met normale sterftecijfers na een inenting zoals tegen griep.

Voorts zijn er mensen die om geloofsredenen het vaccin weigeren.

Dan zijn er nog enkelen die om politieke redenen een anti-opstelling verkiezen.

Tenslotte zijn er heel wat mensen die menen dat ze de ziekte wel zullen overleven omdat ze niet bij de risicogroepen horen: mensen jonger dan 65 in goede gezondheid, zonder overgewicht, zonder onderliggende ziekten.

Vanzelfsprekend weigeren heel wat ouders om hun jonge kinderen te laten vaccineren en dit omwille van de onzekerheid op lange termijn.


Ik denk dat dit lijstje wel 95% van de bewust niet-gevaxte personen omvat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 nov 2021, 10:40

Zo blijven we nog aanmodderen tot 2076 :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 nov 2021, 10:41

Ja, zoals we elk jaar aanmodderen met de griep.

Tenzij we hier eens gaan kijken.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 nov 2021, 11:06

De booster is hetzelfde vaccin als de eerste twee, gaat niet veel uithalen tegen varianten.
Fantastische maatregels gisteravond nog eens flink uit de bol in sportpaleis.
Met zes aan tafel in de horeca MAAR met 15 in één vakantiehuis is dit een grap of om te huilen.
Evenement sector moet boeten voor open landenbeleid en kibbelende ministers.
Het nut van het Covid SAFE Ticket is hiermee terdege bewezen. Het reddend vodje papier van Vivaldi blijkt enkel geleid te hebben tot een verviervoudiging van de besmettingen is dit een grap of om te huilen.
Met ons belastinggeld dat is opgegaan aan vaccins hadden ze al tientallen ziekenhuizen kunnen bouwen. We zijn 2 jaar verder en onze ic-capaciteit is nog verder gedaald/onderbemand. Een regering vormen duurt een eeuwigheid, maar maatregelen overeenkomen kan plots op 8u... Ik schaam mij in jullie plek politici.
9 ministers van gezondheid en de slechtste cijfers van Europa is dit een grap of om te huilen , sorry ga nu eerst een andere zakdoek halen kan hem uitwringen :mrgreen: :D :D

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

27 nov 2021, 11:14

In Nederland is maar één regering De horeca moet om 17UUR dicht!! Het is in gans Europa miserie Waarom moet Vivaldi er steeds bijgesleept worden? NVA was reeds lang gaan lopen

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 nov 2021, 11:30

wardje schreef:
27 nov 2021, 11:06
(...) is dit een grap of om te huilen...
... wie zou er met ons willen ruilen, dag in dag uit, waar blijft de tijd?
(ik ken mijn klassiekers, hé? :wink: )
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

27 nov 2021, 12:11

wardje schreef:
25 nov 2021, 20:19
Idefix;
Ik begrijp dat je er niet TEGEN bent maar je bent er ook niet VOOR.
Dat ze voor de rest jou met rust laten, we leven nu eenmaal of proberen toch te leven in een iet of wat gestructureerde maatschappij waar je toch van velen verwacht dat de gezondheid van de medemens belangrijk is.
Maar stel dat iemand die jou nauw aan het hart ligt en zijn aantal prikken heeft gekregen door een of andere variant van het virus ernstig ziek wordt of nog erger omdat hij van jou die besmetting heeft opgelopen dan neem ik aan als ik alles zo lees dat dit jou niets zou doen want ze moeten jou maar met rust laten.
Ik heb met die opvatting het moeilijk, voor alle duidelijkheid ik wil niet met een steen gooien, maar er zijn nu eenmaal regels die men of men dat graag heeft of niet best toch eens overweegt in het belang van ieder.
Baat dat vaccin niet voldoende gent en brugge zijn ook niet in één nacht gebouwd , iedereen wil graag zijn leventje van voor corona terug , ware het nu dat die vaccins zo nadelig zijn met gaat geen massamoord op wereldschaal veroorzaken.
Want de echte reden of bezorgdheid van de mensen die geen prik willen heb ik nog niet gehoord , wat is hun basis waar zij zich op steunen?
Wardje, dat zou me wel iets doen, maar..
1) Ik ben niet tegen een vaccin.;
2) Ik ben niet tegen mensen die zich laten vaccineren, iedereen mag zich inspuiten met wat hij wil.
.3) Ik besmet niemand want ik volg de regels en wordt regelmatig getest, de laatste was ook negatief.
4) Ik zie niet waar je het haalt dat iemand die niet besmet is de anderen zou kunnen besmetten..
Hier stopt het voor mij.
Het ga jullie goed.
Gegroet allemaal.
Laatst gewijzigd door Idefix op 27 nov 2021, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
De zon is gratis voor iedereen

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 nov 2021, 12:55

Idefix schreef:
27 nov 2021, 12:11
wardje schreef:
25 nov 2021, 20:19
.....
Want de echte reden of bezorgdheid van de mensen die geen prik willen heb ik nog niet gehoord , wat is hun basis waar zij zich op steunen?
....
2) Ik ben niet tegen mensen die zich laten vaccineren, iedereen mag zich inspuiten met wat hij wil.
....
Waarom vertelt ge ons niet waarom je geen vaccin wil ? Zo'n geheim kan dat toch niet zijn - als er een onderliggende aandoening bestaat of een geloofsovertuiging die je dat belet - dan kan je dat toch gewoon hier melden .... "We" zijn gewoon curieus :)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

27 nov 2021, 16:25

Fred1950 schreef:
27 nov 2021, 12:55
Idefix schreef:
27 nov 2021, 12:11
wardje schreef:
25 nov 2021, 20:19
.....
Want de echte reden of bezorgdheid van de mensen die geen prik willen heb ik nog niet gehoord , wat is hun basis waar zij zich op steunen?
....
2) Ik ben niet tegen mensen die zich laten vaccineren, iedereen mag zich inspuiten met wat hij wil.
....
Waarom vertelt ge ons niet waarom je geen vaccin wil ? Zo'n geheim kan dat toch niet zijn - als er een onderliggende aandoening bestaat of een geloofsovertuiging die je dat belet - dan kan je dat toch gewoon hier melden .... "We" zijn gewoon curieus :)
Dus om uw curieusiteit te bevredigen. Ik heb een stollingsprobleem dat ik maar met veel moeite kan onder controle houden, dus riskeer ik geen spuit die als bijwerking heeft dat het bloed "KAN" klonteren. En vertel me niet dat dit niet waar is want voor een goede vriendin met dezelfde kwaal en die dezelfde therapie volgt is het vorig jaar fataal geweest.
Zo dat was het en meer krijgt ge niet.
De zon is gratis voor iedereen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

27 nov 2021, 16:45

Idefix:

Dan geef ik je groot gelijk dat je twijfelt aan de prik ; je moet in zo een geval geen risico's nemen; houd je aan de regels en dan je bent al goed op weg om niet besmet te geraken.
Het ga je goed!

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

27 nov 2021, 17:22

Ok, dat neemt alle twijfels dan weg :thumbsup:

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

27 nov 2021, 18:16

11.519 mensen overleden kort na vaccinatie. Het venijn ...
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... leden-kort...
31/05/2021 · Volgens het Europees Geneesmiddelenbureau zijn er 3.150 mensen overleden na toediening van het Moderna-vaccin, lees ik. Nog eens 5.757 overleden na Pfizer, 2.308 na AstraZeneca en 314 na de prik van Janssen. Opgeteld: 11.519 ‘vaccinatiedoden’, aldus de site.