SIHAMEGATE (sihame el kaouakibi)

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

29 mar 2021, 22:54

Als ze dat bedrag moet terug keren .
Zal dubbele schift en dan nog
Als ze haar onschuld niet kan bewijzen ( gevangenis straf )
Kan oplopen tot 15 jaar :oops:
Boeffer :wink:

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

30 mar 2021, 10:18

Je pikt schandalig véél geld van de burger, en als je tegen de lamp loopt, schreeuw je moord en brand dat het een politieke afrekening is, én je volstrekt onschuldig bent. Intussen kan je met dat geld topadvocaten inhuren, die allicht wel iets van procedurefouten vinden om de zaak te seponeren, en je bent RIJK. Veelgebruikte tactiek in politiek.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

30 mar 2021, 10:35

twistenopdemaan Zo werkt dat niet .
Daar staan zware straffen op .
Dan mag je nog politieker zijn .
Vervalsing facturen
Versluizen geldbeweging van één zaak na de andere zijn dekmantels .
Als ze dat kunnen bewijzen . :evil: :evil:
Dan staan beide partijen er niet goed voor zowel Sihama - boekhouder .
Zo werkt dat niet ( boekhouding )

https://www.tijd.be/politiek-economie/b ... 94364.html

Voorlopig bewindvoerster blijft erbij dat El Kaouakibi geld wegsluisde uit Let's Go Urban

De voorlopige bewindvoerster die in de zaak Let’s Go Urban door de ondernemingsrechtbank is aangesteld, verwijt Open VLD-politica Sihame El Kaouakibi ‘financieel gewin’ met ruim 450.000 euro die ze van de vzw Let's Go Urban naar haar vennootschappen zou hebben doorgesluisd.

https://www.gva.be/cnt/dmf20210329_97405084

Bart De Wever over Let’s Go Urban: “Hardst mogelijke gevolgen” bij subsidiefraude
Antwerpen - Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) is duidelijk. Als zou blijken dat Sihame El Kaouakibi zich schuldig maakte aan fraude met de stedelijke subsidies voor Let’s Go Urban (LGU), komen er harde gevolgen. Dat kondigde hij maandag aan op de Antwerpse gemeenteraad. Daar waren ook vragen over de continuïteit van het hele jongerenproject.

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

31 mar 2021, 07:40

Bart Somers zonet op radio 2, vind de de belangstelling in de pers overdreven. Ja, 't is natuurlijk geen goede reclame.

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 mar 2021, 08:28

Berretz Bart Somers zonet op radio 2, vind de de belangstelling in de pers overdreven. Ja, 't is natuurlijk geen goede reclame.

Dat klopt .
Maar Bart Somers is wel vergeten te zeggen dat documenten zijn gelekt .
Goedkope opmerking . Van Bart Somers
En Faroek werkt samen met gerecht die weten alles .Die volgen alles op de voet .
Tis niet leuk dat zoiets word gelekt maar is vandaag niet is morgen
Een bewindvoerder aanstellen door gerecht deugd niet .
Is teken dat de boekhouding niet klopt . Ze is wel overgedragen door haar kompanen .
En nu de BBI bijzondere inspectie belastingen 8O
Zal een zaak zijn van lange duur .
Laat ons hopen dat niet waar is ? maar heb er twijfels bij .
Maar dan is deze dame getekend voor gans haar leven
Staan zware straffen op , en zelfstandig mag ze ook vergeten voor 10 jaar .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 mar 2021, 09:16

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... li=BBqiQ9V

Politici trekken handen stilaan af van Sihame El Kaouakibi

Open Vld-voorzitter Egbert Lachaert bereidt een versnelde partij-exit van parlementslid Sihame El Kaouakibi voor. Ook Johan Vande Lanotte lijkt geen zin meer te hebben om zich langer aan de politica te verbinden. "Ik heb andere cliënten." Dat schrijft De Standaard woensdag.

'"Mijn opdracht was normaal gezien al afgelopen. Ik heb de voorlopig bewindvoerder mijn bevindingen meegedeeld, blijkbaar vond ze dat onvoldoende. Ik ga mijn werkstuk nog even verduidelijken, maar dan is het afgelopen. Ik ben niet de raadsman van El Kaouakibi, anders had ik wel een ander document gemaakt. Maar vooraleer ik reageer, wil ik me goed voorbereiden. Ik ga niet vertellen wat er nog overeind blijft van mijn verdediging en wat niet", reageert Vande Lanotte in De Standaard.

Vande Lanotte belooft intellectuele eerlijkheid. "Sommige dingen zal ik niet kunnen zeggen, omdat ik het niet weet. Ik heb het werk verricht op basis van de documenten die me werden toevertrouwd. Ik kan niet weten wanneer er eventueel vervalsingen in het spel zijn. Dit mediatieke proces moet stoppen, het echte proces moet voor de rechtbank worden gevoerd. Ik heb hier allemaal geen tijd voor, ik heb andere cliënten."


Waarom heeft hij de zaak dan aanvaard .
Spreekwoord In nood leert men zijn vrienden kennen ( Zijn dan politieke vrienden )
Heb hier allemaal geen tijd voor heb andere cliënten , zal wel zal er niks aan verdienen 8O :evil: :evil: :evil:
Dat noemen ze dan ook advocaat . Zal zijn fouten inzien . ( Bekwaamheid :evil: :evil: )
Man man man zou in de media niet meer durven verschijnen na zo uitspraak schaamteloos is die man .

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

31 mar 2021, 09:40

Iemand Bart Somers gezien? 🤔

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mar 2021, 09:50

Gisteren in de Afspraak deed hij verwoede pogingen om onzichtbaar te zijn wanneer het over zijn 'vriendin' ging.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

twistenopdemaan
Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41

31 mar 2021, 10:39

Dit verhaal is gewoon te gek voor woorden... Hoe kwam die hier al die jaren mee weg zeg ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 mar 2021, 10:49

Bart Somers in betere tijden. Hij toont zijn konijntje aan de pers.

Een quote van B.S. ( :wink: ) :
"Wel, Sihame, ik moet zeggen ... ik heb in mijn leven nog maar zelden mensen tegengekomen die zo'n authentiek liberaal engagement hebben - maar in de beste betekenis van het woord"...

https://www.youtube.com/watch?app=deskt ... e=youtu.be

En dan moest je B.S. gisteren gezien hebben :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

31 mar 2021, 10:51

Eerst de affaire Theo Francken/Melikan Kucam.
Nu de affaire Bart Somers/Sihame El Kadouakibi.

('t is maar een vaststelling)

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 mar 2021, 11:00

Lucas : Eerst de affaire Theo Francken/Melikan Kucam.
Nu de affaire Bart Somers/Sihame El Kadouakibi.

('t is maar een vaststelling)

Denk dat we allemaal niet willen weten wat er afspeelt achter de schermen .
Maar vroeg of laat vallen ze toch door de mand .

gast43
Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50

31 mar 2021, 11:08

Dit verhaal is gewoon te gek voor woorden... Hoe kwam die hier al die jaren mee weg zeg ?

Waarom zijn er mensen opgestapt , en waarom hebben ze klacht ingediend .

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

31 mar 2021, 11:14

Echt slim zijn ze toch niet hé.
Kucam met een hoop cash in huis.
Sihame met een paper trail.

Besefte die nu echt niet dat het uitgaande factuur van de leverancier altijd kan vergeleken worden met wat zij ervan gemaakt heeft vooraleer ze aan 't stad over te maken ... dom, dommer, domst!
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 mar 2021, 11:28

gast 43;

U schreef: " Dit verhaal is gewoon te gek voor woorden... Hoe kwam die hier al die jaren mee weg zeg ?"

Tis een mooi kind, moet er toch geen tekening bij maken , we hebben in het verleden " torenpoepers" gehad :mrgreen: