Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2024, 00:12

E.T. schreef:
18 mei 2024, 23:35
Hoezo de verkoop slabakt? 't Is nog maar mei en de ze moeten al geld gaan bijzoeken om de premies te betalen ...
Het gaat niet over Vlaanderen. Als de andere belastingbetalers een groot stuk van de aankoopprijs mee betalen, dan lukt het wel om veel EV's te verkopen.

Wereldwijd is dat niet aan de orde. Een voorbeeld: het V.K.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

20 mei 2024, 00:02

Vroeger deden de vertegenwoordigers 120 000 km per jaar. Was nog met 't begin van de gsm. Reden 's morgens naar Oostende en dan verder. Nu met de videoconferenties, smarphone en covid zal dat wel geminderd zijn.
Een particulier doet amper 1/6 aantal km. Het lijkt of de partikulier alles moet betalen, de lease auto die aftrekbaar is en zich schuldig moet voelen(pushen) om elektrisch te gaan.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 12:27

Wereldwijd moet tot 2050 méér koper worden gewonnen dan in de afgelopen duizenden jaren van het bestaan van de mensheid.

Iets om eens over na te denken en de kans op het elektrificeren van de economie af te wegen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 mei 2024, 12:33

Erg hé ! En dan hebben we het nog niet over ijzer ( pardon , "staal" :lol: )

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 mei 2024, 12:46

elektrificeren van de economie
Daar heb je alleen "waterstofPOEDER" voor nodig, toch?

Misschien moeten onze (vloeibaar staal) "metaaldeskundigen" hun licht eens laten schijnen over alternatieven voor dat koper.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

24 mei 2024, 13:21

Fred1950 schreef:
24 mei 2024, 12:33
Erg hé ! En dan hebben we het nog niet over ijzer ( pardon , "staal" :lol: )
Tja Fred1950 dat komt ervan dat je de slimme wil uithangen en wil laten uitschijnen dat je over dingen waar je geen kaas van gegeten hebt toch alles weet :) :) :) . Moeilijk om toe te geven dat je toch niet ALLES weet

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 14:02

AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

24 mei 2024, 14:10

Odulleke schreef:
24 mei 2024, 13:21
Fred1950 schreef:
24 mei 2024, 12:33
Erg hé ! En dan hebben we het nog niet over ijzer ( pardon , "staal" :lol: )
Tja Fred1950 dat komt ervan dat je de slimme wil uithangen en wil laten uitschijnen dat je over dingen waar je geen kaas van gegeten hebt toch alles weet :) :) :) . Moeilijk om toe te geven dat je toch niet ALLES weet
Ik heb toch nooit beweerd dat ik alles weet. Ik heb hier ooit al geschreven wat Einstein ooit zei : "Hoe meer ik weet , hoe meer ik tot het beself kom hoe weinig ik eigenlijk wel weet". Alles weten hoeft niet , veel weten en kunnen is plezant om met alles en nog wat uw plan te kunnen trekken - en dat kan ver gaan - ook met waterpompen ( ik heb zelfs een compleet nieuwe Wilo in reserve staan )

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

24 mei 2024, 16:33

Ondanks een alsmaar fijnmaziger laadnetwerk, grotere rijbereiken en steeds meer snelladers is het voor veel EV-rijders nog altijd spannend om een lange vakantierit te maken. Ze maken zich zorgen over het laden onderweg.

(...) nog altijd is een behoorlijk deel van de elektrische rijders wel bezorgd over verschillende zaken. 45 procent zegt volgens het onderzoek tegen de rit op te zien vanwege de vele laadmomenten en stress om een vrije laadpaal te vinden.

Vooral het veelvuldig opladen is een zorgenpunt, maar ook is er onder die 45 procent veel stress over het mogelijk niet beschikbaar zijn van palen langs de geplande route.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

24 mei 2024, 17:04

Tis vandaag de dag van de oude koeien!

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

24 mei 2024, 17:13

image.png
image.png (107.38 KiB) 116 keer bekeken
:lol: :lol:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

25 mei 2024, 11:09

China wordt vaak gekarakteriseerd als een copycat als het gaat om industrie en technologie, maar in één opzicht is het een pionier gebleken. Het was China dat de eerste hausse in elektrische auto’s zag – en het was China dat ook als eerste leed toen de vraag naar EV’s instortte.
De enorme begraafplaatsen met onverkochte voertuigen in Hangzhou en andere Chinese steden zijn het resultaat van een enorme, gesubsidieerde drang om elektrische voertuigen te produceren, waarvan de vraag het aanbod nooit heeft kunnen inhalen. Particuliere kopers waren opvallend minder enthousiast.

Omdat de Chinese fabrikanten moeite hebben om hun elektrische auto’s in eigen land te verkopen, zijn ze vorig jaar begonnen ze in grote aantallen naar Europa te verschepen – waar veel wgens nu verzameld staan in de havens van Rotterdam en Antwerpen.

De periode waarin ze verkocht kunnen worden, zou klein kunnen blijken, omdat de EU maatregelen overweegt om het ‘dumpen’ van goedkope Chinese auto’s in Europa te voorkomen. De regering-Biden heeft al actie ondernomen door de tarieven op auto’s die uit China worden geïmporteerd te verhogen van 25 procent naar 100 procent.
Hoewel dit misschien ten koste gaat van de Chinese import, zal het niets doen om ook de onverkochte voorraden van in de VS gemaakte elektrische auto’s te verminderen.

De grote elektrische revolutie die nog maar drie jaar geleden werd beloofd, mislukt nu al – en zal de autofabrikanten mee naar beneden sleuren..
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 mei 2024, 11:41

14 mei 2024 om 14:50
De Verenigde Staten verhogen de tarieven op de invoer van tal van Chinese goederen, waaronder auto's. De importheffing op Chinese auto's gaat omhoog naar 100 procent, waarmee ze effectief uit de markt worden geprijsd.

De Amerikaanse overheid komt met hogere importheffingen voor onder meer elektrische auto's, chips, batterijen, staal en belangrijke mineralen, meldt het Witte Huis. Het tarief voor de invoer van in China gebouwde elektrische auto's zal dit jaar verviervoudigen tot 100 procent. De maatregelen zijn bedoeld om China aan te moedigen 'zijn oneerlijke handelspraktijken met betrekking tot technologieoverdracht, intellectueel eigendom en innovatie te beëindigen'.

Naast de tarieven voor elektrische auto's en chips verdrievoudigt de Amerikaanse regering de invoerheffingen op sommige staal- en aluminiumproducten en op accu's en accu-onderdelen voor elektrische auto's. Het tarief voor grafiet en enkele andere belangrijke mineralen zal stijgen van 0 naar 25 procent en de heffing voor zonnecellen zal verdubbelen van 25 procent naar 50 procent.

De stap volgt op een herziening van de tarieven die zijn opgelegd tijdens de handelsoorlog tussen Washington en Beijing, waarin de toenmalige president Donald Trump heffingen introduceerde op zo'n 300 miljard dollar aan goederen uit China. Bij de presidentsverkiezingen in november dit jaar neemt president Joe Biden het opnieuw op tegen zijn Republikeinse rivaal Trump.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

25 mei 2024, 13:15

Naast de tarieven voor elektrische auto's en chips verdrievoudigt de Amerikaanse regering de invoerheffingen op sommige staal- en aluminiumproducten en op accu's en accu-onderdelen voor elektrische auto's. Het tarief voor grafiet en enkele andere belangrijke mineralen zal stijgen van 0 naar 25 procent en de heffing voor zonnecellen zal verdubbelen van 25 procent naar 50 procent.

Wat vindt Elon Musk van Tesla hiervan ? :mrgreen: Allemaal taal waardoor de VS in eigen leer gaat snijden , ze hebben de Chineese dingen nodig voor hun eigen productie en vermaak.....

En laat gerust de Chineese wagens , vooral de BYD's , hier in Europa maar los , ze zijn beter dan de Tesla's ... ( maar lelijker - behlave de BYD SEAL- ik zou er geen kopen omwille van het model )

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

25 mei 2024, 13:37

door Fred1950 » 18 minuten geleden
En laat gerust de Chineese wagens , vooral de BYD's , hier in Europa maar los , ze zijn beter dan de Tesla's ... ( maar lelijker , ik zou er geen kopen omwille van het model )
Het is toch voor het eigen nut en de voordelen die het biedt (BYD tov Tesla) dat men iets koopt en niet voor zicht van de massa. :roll: