Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 mei 2024, 11:47

door Wil. » 36 minuten geleden
UA kreeg in het begin enkel wapens die tot hooguit een paar tientallen kms ver reikten.
Vorig jaar is de levering van degelijk materiaal (Atacms) stopgezet. Hoe kun je dan, zoals jij schrijft, " à volonté aanvallen " ??

UA mag RU niet op eigen grondgebied aanvallen want dan stopt de Amerikaanse wapenlevering.
En wat is dan de reden van dit allemaal? Inderdaad de nuttige idioot voor de VS om hun eigen agenda met betrekking tot Rusland na te streven.
Zo is het gemakkelijk om de Oekraïners nuttige idioten te noemen.
Dus: Wat is dan de reden van dit allemaal? :roll:

- 61 miljard toekennen voor investeringen in de Amerikaanse wapenindustrie/werkgelegenheid/economie? M.a.w. hun lucratief handeltje draaiende houden (Oekraïne dan toch de nuttige idioot voor de VS) :roll:
- De NAVO-bondgenoten te dwingen om 2% van hun bbp te spenderen aan wapens? Wel te kopen in de VS natuurlijk? :roll:

U zegt het maar.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 mei 2024, 12:09

Wil. schreef:
19 mei 2024, 11:02
....
Het Westen heeft geen wapens geleverd.

Jij gaat uit van een situatie die niet bestaat. De vraag gaat over hier en nu.
....
Oekraïne heeft zich na 2014 beginnen te herbewapenen en kocht een pak materiaal aan , met als gevolg een tekort op de begroting en een sterke inflatie sinds 2014 ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2024, 12:17

Dicksy schreef:
19 mei 2024, 11:47
door Wil. » 36 minuten geleden
UA kreeg in het begin enkel wapens die tot hooguit een paar tientallen kms ver reikten.
Vorig jaar is de levering van degelijk materiaal (Atacms) stopgezet. Hoe kun je dan, zoals jij schrijft, " à volonté aanvallen " ??

UA mag RU niet op eigen grondgebied aanvallen want dan stopt de Amerikaanse wapenlevering.
En wat is dan de reden van dit allemaal? Inderdaad de nuttige idioot voor de VS om hun eigen agenda met betrekking tot Rusland na te streven.
Nuttige idioten zijn mensen die - zonder zelf betrokken partij te zijn - zich laten gebruiken voor propagandadoeleinden van iemand anders / van een ander land.
Westerse 'intellectuelen' verkondigden tijdens de koude oorlog de lof van de S.U. waardoor de S.U. zich gesterkt voelde om zijn greep op de Oostbloklanden niet te lossen. Die westerlingen waren geen betrokken partij.

De Oekraïners hebben geen keuze, zoals ik hogerop heb duidelijk gemaakt. Willen ze als vrije mensen overleven - en wie wil dat niet - dan móeten ze zich met alle macht verzetten tegen Poetin. Dat de VS niet volop aan hun kant staat, maakt hen dan ook niet tot idioten want dan zijn de Israëli's ook nuttige idioten die afhankelijk zijn van VS-materiaal zonder dat de VS hen carte blanche geven.
Ook de belgen zijn nuttige idioten want we geven honderden miljoenen steun aan UA terwijl we hier atoomwapens hebben liggen om de Russen mee te lijf te gaan, maar die mogen we niet gebruiken van de VS.



Zo is het gemakkelijk om de Oekraïners nuttige idioten te noemen.
Dus: Wat is dan de reden van dit allemaal? :roll:
Zie een paar postings hogerop. De ongegronde vrees op een nucleaire oorlog.



- 61 miljard toekennen voor investeringen in de Amerikaanse wapenindustrie/werkgelegenheid/economie? :roll:
Dat is toch logisch? Welk bedrijven maken goed legermateriaal? Je kunt ook bij Kim in Korea gaan, maar die brol wil je niet eens vervoeren in vrachtwagen of trein.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2024, 12:20

Fred1950 schreef:
19 mei 2024, 12:09
Oekraïne heeft zich na 2014 beginnen te herbewapenen en kocht een pak materiaal aan , met als gevolg een tekort op de begroting en een sterke inflatie sinds 2014 ...
Fred, hou je bij batterijen, man. Je begrijpt de termen niet eens die je hanteert en nog minder heb je inzicht in de evolutie van die gegevens. Ik heb je dat lang geleden al uitgelegd, maar je hebt enkele een ram-geheugen. Daardoor herhaal je de idiotieën die je hier neerpletst.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

19 mei 2024, 12:33

door Wil. » 2 minuten geleden
De Oekraïners hebben geen keuze, zoals ik hogerop heb duidelijk gemaakt. Willen ze als vrije mensen overleven - en wie wil dat niet - dan móeten ze zich met alle macht verzetten tegen Poetin. Dat de VS niet volop aan hun kant staat, maakt hen dan ook niet tot idioten want dan zijn de Israëli's ook nuttige idioten die afhankelijk zijn van VS-materiaal zonder dat de VS hen carte blanche geven.
Ook de belgen zijn nuttige idioten want we geven honderden miljoenen steun aan UA terwijl we hier atoomwapens hebben liggen om de Russen mee te lijf te gaan, maar die mogen we niet gebruiken van de VS
Natuurlijk hebben de Oekrainers geen andere keus dan zich te verdedigen en te pogen de Russen van hun grondgebied te krijgen.
Het Westen had Oekraïne van alles en onmiddellijk moeten voorzien zodat zij zich op een degelijke manier hadden kunnen verweren. Dit hadden ze constant moeten blijven doen dan had Zelensky geen reden gehad om telkens op zijn knieën te moeten gaan bedelen voor wapentuig. Nu telkens wat leveren omdat het Oekraïnse wapenarsenaal uitgeput/vernietigd wordt is niet de oplossing want zo blijf je aanmodderen en voer je geen oorlog.

En wie is nu de dupe hiervan? Juist.
En wie heeft voordeel bij dit alles? Juist.
En wie is hier nu de nuttige idioot? Juist.

Proxy-oorlog:
Een oorlog bij volmacht (Engels: proxy war) is een conflict waarbij één partij (meestal een grootmacht) een andere partij, de gevolmachtigde, een oorlog laat voeren, en daarbij als achterman optreedt. De grootmacht levert economische, ideologische, logistieke en/of militaire steun.

Nuttige idioot:
Vanaf de Tweede Wereldoorlog verspreidde de term zich wereldwijd. In veel gevallen werden hiermee personen beschreven die voor de buitenlandse politiek van de Sovjet-Unie gebruikt werden
Vervang Sovjet-Unie door VS en je hebt hetzelfde resultaat.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2024, 14:14

Idioten weten niet waarvoor ze zich inzetten. Precies dáárom is de term idioten op hen van toepassing.
Het is niet omdat de belangen parallel lopen , dat ze (burgers van UA) onwetend zo maar wat doen. Men moet de nuance kunnen zien.

Een hemelsbreed verschil tussen de idioten en de Oekraïners, die verduiveld goed weten waarvoor ze vechten.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

19 mei 2024, 14:31

Wil. schreef:
19 mei 2024, 12:20
Fred1950 schreef:
19 mei 2024, 12:09
Oekraïne heeft zich na 2014 beginnen te herbewapenen en kocht een pak materiaal aan , met als gevolg een tekort op de begroting en een sterke inflatie sinds 2014 ...
Fred, hou je bij batterijen, man. Je begrijpt de termen niet eens die je hanteert en nog minder heb je inzicht in de evolutie van die gegevens. Ik heb je dat lang geleden al uitgelegd, maar je hebt enkele een ram-geheugen. Daardoor herhaal je de idiotieën die je hier neerpletst.
:lol: "Bestudeer" eens de tabel met cijfers onder kapitel Economie als uw zenuwaanval voorbij is en ge terug bij uw verstand zijt : https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne Kijk vooral eens hoe de staatsschuld sinds 2014 toenam ? Waarvoor werden schulden gemaakt ? Juist !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2024, 14:40

Fred, ga ik met jou discussiëren over batterijen? :roll:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 mei 2024, 23:33

In Terzake , een maand geleden, was er een gesprek met een heel grote Russische schrijver . En die merkte op dat de Russen als slaaf geboren worden .Vandaar de onverschilligheid bij de bevolking . Het volk van de UKR was een vrij volk dat nu totterdood vecht voor het behoud van hun vrijheid . Dat is het ware verschil tussen die twee landen .

werewoef
AMEN en AUM

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

20 mei 2024, 10:27

Als "slaaf" geboren worden, hoe moet men dat begrijpen ? Is een slaaf iemand die als eigendom behoort tot iemand anders ? Wat is dan een "slavenvolk" ? Of een "Slavische Taal" ?
Laat het middel nooit het doel vervangen !

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

20 mei 2024, 11:33

En die merkte op dat de Russen als slaaf geboren worden
Natuurlijk :lol: - de Russen behoren tot die Indo-Europese volkeren die een Slavische taal spreken en behoren dus tot de Slavische volkeren. Net zoals de Oekraïners uiteraard.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 12:02

werewoef schreef:
19 mei 2024, 23:33
In Terzake , een maand geleden, was er een gesprek met een heel grote Russische schrijver . En die merkte op dat de Russen als slaaf geboren worden .Vandaar de onverschilligheid bij de bevolking .
Het was een gesprek met de schrijver Mikaïl Sjisjkin. Hij zei inderdaad:

"Wij hebben onze leider, onze tsar of president. En hij is verantwoordelijk voor alle beslissingen.
Het is onmogelijk voor eender welke normale persoon in het Westen om dit te begrijpen, omdat hij nooit als slaaf is geboren.
--- Maar u begrijpt dit wel?
Ja, ik ben geboren in een land van slaven."



Afbeelding


Hij zegt nog andere waarheden in dit gesprek van 5'36''
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 mei 2024, 12:21

Michaïl Pavlovitsj Sjisjkin (Russisch: Михаил Павлович Шишкин) (Moskou, 18 januari 1961)

Sinds 1995 woont hij in Zürich in Zwitserland. Daar werkte hij als tolk voor de immigratiedienst.
Werd hij verkocht als slaaf aan Zwitserland of behoorde hij toch tot de Russische upper class waardoor hij vrij kon imegreren naar Zwitserland? :roll:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 12:31

Het gaat over de Rus binnenin hem, over de ziel van de Rus, om het even waar die zich bevindt.

Sommige volkeren voelen zich geroepen om de wereld te leiden, anderen om gedwee te volgen.
Laatst gewijzigd door Wil. op 20 mei 2024, 12:32, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

20 mei 2024, 12:31

Wil. schreef:
20 mei 2024, 12:02
.....
Ja, ik ben geboren in een land van slaven."
.....

Hij zegt nog andere waarheden in dit gesprek van 5'36''
Ach man , jij snapt het niet. "Slaven" staat hier duidelijk voor Slavische volkeren. Denk je echt dat die man zichzelf als een soort negerslaaf gaat bestempelen ? De vertaling loopt mank. Gans die reportage is sowieso een zware anti-Rusland propaganda. Ik denk dat de Amerikanen zelf dit soort reportages niet zouden durven te brengen.
Wil. schreef:
20 mei 2024, 12:31
....
Sommige volkeren voelen zich geroepen om de wereld te leiden, anderen om gedwee te volgen.
Dat is nu eens perfecte zever , zie !
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 20 mei 2024, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.