Klimaat

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 mei 2024, 14:24

Lach maar ...

Zelfs Demir weet te vertellen dat het water uit ... wait for it ... Wallonië komt!

Hoog tijd voor Vlaamse Onafhankelijkheid !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2024, 17:10

We hebben gewoon een nat voorjaar gehad en als er dan een stevige bui valt, dan loopt er hier en daar een straat onder. Zo gaat dat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2024, 19:08

Wil. schreef:
18 mei 2024, 17:10
We hebben gewoon een nat voorjaar gehad en als er dan een stevige bui valt, dan loopt er hier en daar een straat onder. Zo gaat dat.
Ja , "nu en dan" gebeurt dat eens ... :roll: Neen !
De Croo acht Wallonië verantwoordelijk voor het teveel aan regen dat naar Vlaanderen stroomt. :roll: Dat wordt een debat op federaal niveau. Wat gaat hij doen ? Een Vlaamse Muur ( cfr. Berlijnse Muur ) tegen het water voorstellen ? :evil:
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 mei 2024, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2024, 19:10

Voor wie nog denkt dat het allemaal om idealen gaat: de grootste vermogensbeheerder ter wereld , Blackrock, ziet het zo:
image.png


Blackrock is ook 'de ontdekker' van Greta T.

Klimaaticoon Greta Thunberg – “per ongeluk” ontdekt door een BlackRock-consultant

“Geld beheerst de wereld en de mensen”, legt de Zweedse financieel ondernemer Ingmar Rentzhog uit. Hij kan het weten, want hij was niet alleen communicatieadviseur voor de financiële giganten BlackRock en JPMorgan, maar ook de ‘ontdekker’ van Greta Thunberg. Wat een toeval!

Rentzhog “hielp Greta met veel en maakte gebruik van zijn netwerk van contacten.” Greta's eerste optreden in augustus 2018, toen ze met een kartonnen bord voor de Zweedse Rijksdag zat, werd door hem en zijn mediateam op PR-vriendelijke wijze uitgezonden, met foto's, video's en commentaar in het Engels.

Wat lijkt op een spontane beweging onder studenten, is in werkelijkheid een PR-campagne die is gepland door een communicatieadviseur van BlackRock om van het autistische meisje een icoon en reclamemedium te maken.

“De tijd was rijp om de klimaatcrisis te personaliseren”, legt Rentzhog uit. Greta poseerde ook met de boodschap 'We hebben geen tijd', de naam van de aandelenmaatschappij van Renthzog. Zijn filosofie: “Er is geen belangenconflict tussen klimaatbescherming en geld verdienen.”




Wie graag aan de kant van Blackrock staat, hier de evolutie van het aandeel op 24 jaar: niet minder dan 45 keer de beginwaarde.
image.png
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2024, 09:46

Afbeelding


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

19 mei 2024, 14:47

In 1974 verklaarde de Club van Rome stoutmoedig :
"De aarde heeft kanker en de kanker is de mens."

Vervolgens: “de wereld wordt geconfronteerd met een ongekende reeks van in elkaar grijpende mondiale problemen, zoals overbevolking, voedseltekorten, uitputting van niet-hernieuwbare hulpbronnen, aantasting van het milieu en slecht bestuur.” Zij voerden aan:

Er is een ‘horizontale’ herstructurering van het wereldsysteem nodig…drastische veranderingen in de normen en waardenschaal zijn noodzakelijk om energie-, voedsel- en andere crises op te lossen, wat wil zeggen sociale veranderingen.
En verder: er zijn veranderingen in de individuele houding nodig als de transitie naar organische groei wil plaatsvinden.


De spreekwoordelijke bottom line die tussen de regels staat:

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

19 mei 2024, 23:48

Ik weet dat dees ietwat zweverig overkomt maar ik zie het zo ;

Moeder Natuur wordt zoveel ellende aangedaan dat Ze zuchten om hulp naar boven slaakt en de God die Haar geschapen heeft luistert en dat is de reden dat morgen en overmorgen Mieke zich moet vasthouden aan de takken van de bomen ... :cry: :cry: :cry:

werewoef
AMEN en AUM

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 15:05

De rode lijn is wat klimaatalarmisten ons voorhouden ivm overstromingen in de toekomst.

De blauwe lijn geeft weer wat de gevolgen zijn omdat/nadat mensen zich hebben aangepast en maatregelen hebben genomen om schade te voorkomen in de toekomst.
image.png
image.png (123.33 KiB) 96 keer bekeken
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

20 mei 2024, 15:21

Laat het eens verbieden nog te bouwen op enkele meters van de oever van een rivier.
En laat de Walen ook eens verbreden van de rivieren.
En wat met de campings in de ardennen aan de oever van Semois en Ourthe?
Dat is het toch zoeken met de klimaat verandering.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

20 mei 2024, 15:25

Klimaat verandering?
Daar geloven we niet langer in, toch?
Klimaat verstoring is het nieuwe dada.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

20 mei 2024, 15:38

door E.T. » 8 minuten geleden
door voorn » 13 minuten geleden
Laat het eens verbieden nog te bouwen op enkele meters van de oever van een rivier.
En laat de Walen ook eens verbreden van de rivieren.
En wat met de campings in de ardennen aan de oever van Semois en Ourthe?
Dat is het toch zoeken met de klimaat verandering.
Klimaat verandering?
Daar geloven we niet langer in, toch?
Klimaat verstoring is het nieuwe dada.
Hoe was het 10.000 jaar geleden met die campings aan de oevers van de Semois en de Ourthe. Had men toen ook last van die klimaatverstoring? :wink:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

20 mei 2024, 16:01

Ja, want die mammoets zijn er weggetrokken omdat het te warm werd.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

20 mei 2024, 17:17

Waar is den tijd dat er nog walvissen zwommen aan het AZ Monica in Deurne.... :lol: :lol:

https://www.hln.be/deurne/skeletten-van ... ~acd41f3b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

21 mei 2024, 21:27

Overstromingen in Voeren ? Geen probleem , het kan alleen maar nog veel erger worden ...
Foert ! Après moi le déluge :cry: ( ik heb mijn steentje bijgedragen tegen die klimaatopwarming )

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

21 mei 2024, 22:29

Van gemeente naar gemeente loopt het naar de zee. Zit daar 1 of meer gemeentes bij of die van natuur die de waterlopen niet uitbaggeren zodat de rivieren hun debiet niet maximum hebben zal het telkens ergens prijs zijn dat het overloopt.
Hier bij ons zijn al veel overstromingsplaatsen bij aangelegd. Of dat bij Walen en hun bergen zomaar gaat weet ik niet, lastige onteigeningen of steeds ergens stroomafwaarts die geen overstroming wil.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg