Alles Elektrisch......

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mei 2024, 13:57

We gaan op reis een we nemen mee ... een Kangoo!
Ik dacht het niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mei 2024, 14:00

Wil. schreef:
16 mei 2024, 13:57
We gaan op reis een we nemen mee ... een Kangoo!
Ik dacht het niet.
Ik ga op reis ... en ik laat mij Kangoo thuis. :P Ik huur een mobielhome ... 8)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mei 2024, 14:02

Je komt hier altijd de kwaliteiten van de Kangoo aanprijzen. Wat houd je dan tegen om ermee op reis te gaan , Fred? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mei 2024, 14:06

Wil. schreef:
16 mei 2024, 14:02
Je komt hier altijd de kwaliteiten van de Kangoo aanprijzen. Wat houd je dan tegen om ermee op reis te gaan , Fred? :lol:
De actieradius ervan , tiens. Het is geen Tesla nietwaar , maar iets voor plaatselijk gebruik en voor in
stad. Ik heb geen ervaring met andere electrische wagens , en dus kan ik alleen iets over mijn Kangoo vertellen.

Ge moet trouwens zot zijn om tegenwoordig met je eigen wagen in één rit van 1000 km en meer naar Spanje of Oostenrijk te rijden ... :roll: . De vakantie begint vanaf het vertrek aan je voordeur , en met een mobilhome kan dat.

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

16 mei 2024, 14:23

Fred1950 schreef:
16 mei 2024, 13:52
Odulleke schreef:
16 mei 2024, 13:25

..... Als je op een autostrade zonder benzine valt dan ben je volgens mij toch niet zo heel slim.
Ha , ken je de Renault Dauphine van in de jaren '70 ? Op een bepaald punt bleef de benzinemeter gewoon hangen. Bij een electrische is dat toch heel anders , je kan ten aller tijde de batterij "state of charge" uitlezen. Mijn Kangoo schakelt over op een lager vermogen als de batterij onder de kritische drempel van 20 % batterijinhoud gaat. Ge kunt dan zelfs niet meer accelereren. De batterijinhoud wordt in mijn Kangoo weergegeven in een ferm uitgevallen analoge wijzer , net zoals bij de oudere benzinewagens. Ge kunt er niet naast kijken. De actieradius in km die ge nog hebt wordt ook nog op een klein schermpje getoond. Per slot van rekening is het allemaal maar een kwestie van ervaring met je eigen wagen en iets gewoon worden.

En wat opladen betreft , Eurpa gaat verplichten dat ge om de 60 km een laadpaal kunt tegenkomen ( bvb . aan de klassieke benzinestations ) en dat ge met uw bankkaart gaat kunnen laden i.p.v. met een pasje van één of andere maatschappij die de laadpalen beheert.
Ik rij al 50 jaar met een benzinewagen en al meer dan 30 jaar met de moto en ben nog nooit met geen van beide zonder benzine gevallen ook al ontbrak soms een benzinemeter. Je zegt Europa gaat verplichten, dat wil dus zeggen toekomstmuziek, daarom moet ik geen elektrische wagen hebben. Wie zegt dat ze na de verkiezingen die maatregel niet terugdraaien nu al grote merken hun productie van elektrische wagens verminderen?

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mei 2024, 14:29

De regelgeving omtrent laadpalen is al gestemd ( en dus wet ) .

Wanneer ? Vanaf 2025 - maar geen enkel land en zeker Vlaanderen zal ervoor klaar zijn. Dat betekent boetes ....

Lees : https://www.change.inc/mobiliteit/nieuw ... egen-40248

Odulleke
Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44

16 mei 2024, 15:07

Fred1950 schreef:
16 mei 2024, 14:29
De regelgeving omtrent laadpalen is al gestemd ( en dus wet ) .

Wanneer ? Vanaf 2025 - maar geen enkel land en zeker Vlaanderen zal ervoor klaar zijn. Dat betekent boetes ....

Lees : https://www.change.inc/mobiliteit/nieuw ... egen-40248
Tegen dan moet dit van Europa en tegen dan moet dat van Europa anders boetes. Ik heb niet het minst geloof in die toekomstregels. Er worden nu vaak liever boetes betaald dan investeringen te doen. En wetten kunnen gewijzigd worden kijk maar naar Nederland nu (heeft niets met dit onderwerp te maken) maar daar worden asielwetten zomaar teruggeschroefd, dat zijn maar pennentrekken. Een landje als België gaat er niets aan kunnen veranderen maar als de grote landen de doelstellingen niet halen dan zal er wel een mouw aan gepast worden aan de wetten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 mei 2024, 15:32

Fred1950 schreef:
16 mei 2024, 14:06
Wil. schreef:
16 mei 2024, 14:02
Je komt hier altijd de kwaliteiten van de Kangoo aanprijzen. Wat houd je dan tegen om ermee op reis te gaan , Fred? :lol:
De actieradius ervan , tiens.
Juist. Het is een koekendoos die voor niet meer kan dienen dan naar de Hubo of de Gamma te rijden om een paar zakken potgrond te gaan halen.
Ge moet trouwens zot zijn om tegenwoordig met je eigen wagen in één rit van 1000 km en meer naar Spanje of Oostenrijk te rijden ... :roll: . De vakantie begint vanaf het vertrek aan je voordeur , en met een mobilhome kan dat.
Met een mobile home op besneeuwde wegen naar Oostenrijk? Ik vrees van niet.
Wie maar een week tijd heeft, kan zich geen 2 dagen heen en 2 dagen weer permitteren. Die wil er op één dag zijn met een paar tussenstops.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

16 mei 2024, 15:58

Wil. schreef:
16 mei 2024, 15:32
....
Juist. Het is een koekendoos die voor niet meer kan dienen dan naar de Hubo of de Gamma te rijden om een paar zakken potgrond te gaan halen.
Aan een actieradius van 130 km heb ik meer dan voldoende. Ik hoef geen auto om ermee te kunnen "stoefen" . De tijd dat een BMW of een Mercedes een statussymbool was is al lang voorbij ( of misschien nog voor de Turken en Marokkanen bij ons ).
Met een mobile home op besneeuwde wegen naar Oostenrijk?
Maar baja , waarom niet ... Ge kunt die ook sneeuwkettingen aan doen. :)
Wie maar een week tijd heeft, kan zich geen 2 dagen heen en 2 dagen weer permitteren. Die wil er op één dag zijn met een paar tussenstops.
Voor een weekje naar Oostenrijk reizen ? Die komt nog gestresseerder en meer vermoeid terug , alleen door de ritten alleen al. Te gek. Neem voor dergelijke snippet vakanties dan de vlieger naar Oostenrijk of Spanje , tiens. En huur ter plaatse een auto om ermee rond te crossen...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2024, 12:20

De verkoop van EV's begint serieus te slabakken. Zo gaan we net zero nooit halen tegen 2035. Volgens het Int. Energie Agentschap moet er jaarlijks een groei van 27% zijn op de EV markt. Het voorbije trimester was er een krimp.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2024, 19:55

Slabakken ? Toch niet hier .... Ik moest donderdag en vrijdag eventjes vanuit Zwijnaarde naar Heusden en ben op zijn minst 10 Tesla's tegen gekomen in dezelfde richting of tegengestelde richting. Op de parking van de dierenkliniek in Heusden stonden ook nog 2 Tesla's geparkeerd. En btw . daar kon ik volledig gratis aan een laadpaal laden als ik dat wenste. Hoeveel "andere" volelectriche ik tegen gekomen heb kan ik zelfs niet weten , die vallen tegenwoordig al niet meer op tussen de fossiel gevallen ( bvb. een Dacia Spring EV valt niet op en mijn Kangoo ZE al evenmin :lol: ).

Als de verkoop slabakt ligt dat puur aan het inkomen van een bevolking. De klasse die het zich kan ( en vooral wil ) permitteren is ook niet eindeloos groot , en diegenen die het zich niet kunnen permitteren rijden verder met hun diesel tot wanneer die uit mekaar valt. De markt is verzadigd ....

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 mei 2024, 20:44

Fred1950 schreef:
18 mei 2024, 19:55
Slabakken ? Toch niet hier ....
Als ze een premie geven van 5000 euro, kun je inderdaad voldoende kopers vinden.

Op de parking van de dierenkliniek in Heusden stonden ook (...)
't Is niet omdat jij hier vaak de ezel of de aap uithangt, dat je je al moet laten verzorgen in een dierenkliniek. Zo erg is het ook nog niet.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

18 mei 2024, 20:51

Wil. schreef:
18 mei 2024, 20:44
Fred1950 schreef:
18 mei 2024, 19:55
Slabakken ? Toch niet hier ....
Als ze een premie geven van 5000 euro, kun je inderdaad voldoende kopers vinden.
....
Hoeveel kost de goedkoopste Tesla ? Die 5000 Euro zal het verschil niet maken. Blijkbaar kan alleen de Tesla Model 3 die premie krijgen , al de andere kosten meer dan 40.000 Euro en doen niet mee.

Overzicht : https://www.egear.be/elektrische-auto-premie/

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

18 mei 2024, 23:35

Hoezo de verkoop slabakt? 't Is nog maar mei en de ze moeten al geld gaan bijzoeken om de premies te betalen ...

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

19 mei 2024, 00:01

Een auto van't werk en de eigen buiten. Allen cadeautjes van de overheid, er zijn dan een tekort aan premies.
Daar bij nog er zijn er die enkel nog e bike gebruiken, de auto buiten, pakjes worden toch gebracht en evtl ook door uwe winkel met aanvoer van eten.
Mijne oude Kangoo lastte ik elk jaar wat bij en wat goedkope onderdelen van Autodoc, nu heb ik een Kangoo K4M om in de Lez zone te mogen rijden. Maar nodig om te werken.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg