Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mei 2024, 14:15

Fred1950 schreef:
02 mei 2024, 12:55
Wil. schreef:
02 mei 2024, 12:19
....

Wel, jongen, dan kun je nog lang zoeken want je gaat geen enkele reden vinden die voor een burger van een beschaafd land aanvaardbaar is. Het is daarom dat die militaire inmenging in een soeverein land door elk ander land dat onafhankelijke beslissingen eerbiedigt, wordt veroordeeld.
En dat zuig jij uit je duim.
Je zou gelijk hebben als die RU tanks niet in Georgië waren binnengereden maar de feiten geven me weer gelijk ...
En wat denk je van politieke inmenging in een soeverein land zoals dat in 2014 in Oekraïne is gebeurd ? Waarom veroordeel jij dat niet ?
Wat zeg jij nu? 8O Ik heb die inmenging van Poetin aan de kaak gesteld. Je herinnert je natuurlijk al niet meer dat Janoekovitsj door Poetin naar Moskou werd geroepen en dat hij de opdracht kreeg om de wetten die het parlement had gestemd niet te ondertekenen. Dat was het begin van alle ellende.
Waarschijnlijk moet ik voor jou de juiste volgorde van de gebeurtenissen nog eens oplijsten want je ram-geheugen heeft daarvan niets opgeslagen. Je zegt het maar.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

02 mei 2024, 14:40

Russen die naar het buitenland zijn gevlucht, keren terug als impuls voor de oorlogseconomie van Poetin
Welkom terug, jongens. Dat gebaar appreciëren we.
Dan zijn de Oekraïners natuurlijk veel slimmer dat ze weigeren om terug te keren en nog steeds massaal proberen om hun land te ontvluchten om niet als kanonnenvlees te willen dienen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

02 mei 2024, 14:48

Wil. schreef:
02 mei 2024, 14:15
Fred1950 schreef:
02 mei 2024, 12:55
.....

En wat denk je van politieke inmenging in een soeverein land zoals dat in 2014 in Oekraïne is gebeurd ? Waarom veroordeel jij dat niet ?
Wat zeg jij nu? 8O Ik heb die inmenging van Poetin aan de kaak gesteld. Je herinnert je natuurlijk al niet meer dat Janoekovitsj door Poetin naar Moskou werd geroepen .....
Ik dacht eerder aan de inmenging van Verhofstadt ( de havik binnen de EU ) die in 2014 op het Maidan plein stond te brullen. De Europese inmenging zal dus al veel eerder plaatsgevonden hebben , of denk je dat de Nederlandse Van Baalen ( al overleden ) en Verhofstadt pas in 2014 wakker zijn geschoten ?

En net 10 jaar na die staatsgreep ( bijna dag op dag ) houdt De Croo een toespraak in het Oekraïns parlement ... Waarom ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mei 2024, 15:11

1. Janoekovitsj is bij Poetin geroepen. Die heeft hem opgedragen de besluiten van het soevereine parlement niet te tekenen.
2. De Amerikanen en de EU hebben óók aan de mouw getrokken van UA, maar het land heeft zelf gekozen naar welke partners het zich wou richten.
3. Toen die soevereine keuze geblokkeerd werd door de handpop van Poetin, Janoekovitsj, is het volk op straat gekomen om die machtsgreep te verijdelen. En dat is gelukt.

4. Dat kon Poetin niet verkroppen en toen heeft hij besloten de Krim binnen te vallen.



Wanneer zijn de Amerikanen en het Westen ook weer met hun tanks UA binnengevallen, Fred? :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

02 mei 2024, 15:53

Wil. schreef:
02 mei 2024, 15:11
1. Janoekovitsj is bij Poetin geroepen. Die heeft hem opgedragen de besluiten van het soevereine parlement niet te tekenen.
2. De Amerikanen en de EU hebben óók aan de mouw getrokken van UA, maar het land heeft zelf gekozen naar welke partners het zich wou richten.
3. Toen die soevereine keuze geblokkeerd werd door de handpop van Poetin, Janoekovitsj, is het volk op straat gekomen om die machtsgreep te verijdelen. En dat is gelukt.

4. Dat kon Poetin niet verkroppen en toen heeft hij besloten de Krim binnen te vallen.



Wanneer zijn de Amerikanen en het Westen ook weer met hun tanks UA binnengevallen, Fred? :lol:
Waarom moest Janoekovitsj een "kamp" kiezen ? Hij had moeten toetreden tot het Euroaziatische Economische Bondgenootschap van Poetin , de domme kloot. Nadien kon hij nog altijd beslissen om "met de EU samen te werken" of beter met landen binnen de EU samenwerkingsakkoorden overeenkomen. Neen ! De EU heeft zoveel druk op de oppositie gezet dat er een revolutie "moest" uitbreken , EU of geen EU overeenkomst. Het is een vuile smerige zet die de EU heeft opgezet , en jij , rechtse nationalist , loopt daarin. Welke baat hebben de Oekraïners en hun "oppositie" nu al gehaald aan hun staatsgreep ? Miserie en vernieling !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mei 2024, 15:59

Fred1950 schreef:
02 mei 2024, 15:53
Wil. schreef:
02 mei 2024, 15:11
1. Janoekovitsj is bij Poetin geroepen. Die heeft hem opgedragen de besluiten van het soevereine parlement niet te tekenen.
2. De Amerikanen en de EU hebben óók aan de mouw getrokken van UA, maar het land heeft zelf gekozen naar welke partners het zich wou richten.
3. Toen die soevereine keuze geblokkeerd werd door de handpop van Poetin, Janoekovitsj, is het volk op straat gekomen om die machtsgreep te verijdelen. En dat is gelukt.

4. Dat kon Poetin niet verkroppen en toen heeft hij besloten de Krim binnen te vallen.



Wanneer zijn de Amerikanen en het Westen ook weer met hun tanks UA binnengevallen, Fred? :lol:
Waarom moest Janoekovitsj een "kamp" kiezen ? Hij had moeten toetreden tot het Euroaziatische Economische Bondgenootschap van Poetin , de domme kloot.
Hij moest inderdaad geen kant kiezen. Hij moest uitvoeren wat de grondwet hem oplegt: beslissingen van het parlement ondertekenen. Dat weigerde hij (omwille van de dreiging van Poetin) en dus pleegde hij inderdaad een staatsgreep.

Neen ! De EU heeft zoveel druk op de oppositie gezet dat er een revolutie "moest" uitbreken , EU of geen EU overeenkomst. Het is een vuile smerige zet die de EU heeft opgezet
Rustig Fredje, rustig. Europa heeft een voorstel tot samenwerking gedaan. Poetin ook. UA heeft gekozen maar Janoekovitsj wilde zijn eigen zin doen en niet die van het volk.

Welke baat hebben de Oekraïners en hun "oppositie" nu al gehaald aan hun staatsgreep ? Miserie en vernieling !
Wie is gekomen om die vernieling aan te richten? De EU? Amerika? Of .... Juist!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

02 mei 2024, 21:40

Fred1950 schreef:
02 mei 2024, 09:17
Wil. schreef:
01 mei 2024, 23:54
Zeg, Fred, heb je deze vraag niet gelezen?

Nu herinner ik me: Poetin is al eens met zijn tanks binnengevallen in Georgië. Waarom was dat eigenlijk, Fred? Was er een staatsgreep gepleegd? En indien ja, wat had Poetin daarmee te maken?
Zeg, Wil-punteke , heb je deze vraag niet gelezen ?

En gij die ALLES weet , welke Europese organisaties/partijen/lobbies/.... sturen geld naar de "oppositie" in Georgië ? 8O
Ge brabbelt wel altijd dezelfde verdraaide feiten uit , en wijkt graag af nietwaar ... Ik kan ook de vraag uitbreiden met : "Wie stuurde geld naar de Oekraïnse "oppositie" vóór 2014 ? Verhofstadt en zijn ultra rechtse EU liberalen ?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 mei 2024, 22:33

Fred, niemand heeft geld gestuurd naar UA.
Ik antwoord op je vragen. Jij blijft alle antwoorden schuldig. Kan ook moeilijk anders omdat je dan moet toegeven dat RU geen enkele reden had om Georgië binnen te vallen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 mei 2024, 09:26

Fred1950 schreef:
02 mei 2024, 15:53
.....
Waarom moest Janoekovitsj een "kamp" kiezen ? Hij had moeten toetreden tot het Euroaziatische Economische Bondgenootschap van Poetin , de domme kloot. Nadien kon hij nog altijd beslissen om "met de EU samen te werken" of beter met landen binnen de EU samenwerkingsakkoorden overeenkomen. Neen ! De EU heeft zoveel druk op de oppositie gezet dat er een revolutie "moest" uitbreken , EU of geen EU overeenkomst. Het is een vuile smerige zet die de EU heeft opgezet , en jij , rechtse nationalist , loopt daarin. Welke baat hebben de Oekraïners en hun "oppositie" nu al gehaald aan hun staatsgreep ? Miserie en vernieling !
En als aanvulling ... Ge moet dom zijn om niet mee te doen met de BRICS landen. De VS is tanend en sleept de EU mee in de afgrond. De ecomomie in de UK is ook niet in mekaar gestort na hun Brexit , zoveel voordelen blijkt een EU lidmaatschap dus niet te hebben. Als voormalige oostblok landen tot de EU willen toetreden zal wel een andere reden hebben dan om economische redenen - bvb. om te kunnen profiteren van subsidies. De oost-europese landen zullen mettertijd ook niet erg tevreden zijn met al de regelneverij van de EU. Straks bepalen ze nog de kleur van je schoenen. :|

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

03 mei 2024, 09:49

https://www.hln.be/buitenland/in-beeld- ... ~a8ec074b/

Als men dit artikel leest en de foto's/video's bekijkt zie ik wapentuig dat er eigenlijk toch perfect uitziet.
Ofwel kalefateren de Russen dit buitgemaakt oorlogstuig terug op voor deelname aan deze tentoonstelling ( :roll: ) ofwel werden ze gewoon achtergelaten door de Oekraïnse strijdkrachten. Dit in tegenstelling tot eerdere publicaties van Oekraïnse zijde over buitgemaakt Russisch materieel.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 mei 2024, 09:52

Jij hebt recht op je mening, maar wanneer een soeverein land een andere mening heeft, dan mag en moet die keuze uitgevoerd worden. Janoekovitsj heeft die keuze willen dwarsbomen en heeft zijn eigen agenda (door Poetin gedicteerd) willen doorduwen: dat heet 'een staatsgreep'.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 mei 2024, 11:12

Dicksy schreef:
03 mei 2024, 09:49
https://www.hln.be/buitenland/in-beeld- ... ~a8ec074b/

Als men dit artikel leest en de foto's/video's bekijkt zie ik wapentuig dat er eigenlijk toch perfect uitziet.
Ofwel kalefateren de Russen dit buitgemaakt oorlogstuig terug op voor deelname aan deze tentoonstelling ( :roll: ) ofwel werden ze gewoon achtergelaten door de Oekraïnse strijdkrachten. Dit in tegenstelling tot eerdere publicaties van Oekraïnse zijde over buitgemaakt Russisch materieel.
Ze zijn er eerst mee naar de carwash gereden. :D Mij stoort het dat er zelfs Nato vlaggen op de wagens te zien zijn ... Het VK geeft nu zelfs toestemming om Engels oorlogsmateriaal op Russisch grondgebied in te zetten ( bvb. Belgorod ). Letland beweert dat dit "onvermijdelijk" is. Is er in Oekraïne geen verf meer te vinden om de Duitse en Engelse vlaggen te overschilderen ? :roll: Dit kan alleen maar meer kwaad bloed zetten bij de Russen en de bevolking overtuigen dat Rusland in oorlog is met het "Westen".

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 mei 2024, 11:21

Fred1950 schreef:
03 mei 2024, 11:12
Mij stoort het dat er zelfs Nato vlaggen op de wagens te zien zijn .
(...)
Dit kan alleen maar meer kwaad bloed zetten bij de Russen en de bevolking overtuigen dat Rusland in oorlog is met het "Westen".
Ik snap 100% waarom jij het zo aanvoelt :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

03 mei 2024, 11:27

Wil. schreef:
03 mei 2024, 11:21
Fred1950 schreef:
03 mei 2024, 11:12
Mij stoort het dat er zelfs Nato vlaggen op de wagens te zien zijn .
(...)
Dit kan alleen maar meer kwaad bloed zetten bij de Russen en de bevolking overtuigen dat Rusland in oorlog is met het "Westen".
Ik snap 100% waarom jij het zo aanvoelt :lol:
Jij snapt dat niet. Ik vrees voor een escalatie. Verhofstadt , De Croo , Michel , von der Leyen en consoorten zullen al veel vlugger de biezen pakken naar de VS dan destijds de Belgische regering naar Engeland vluchtte. Wie gaat er in de brokken delen ?
Wil. schreef:
03 mei 2024, 09:52
Jij hebt recht op je mening, maar wanneer een soeverein land een andere mening heeft, dan mag en moet die keuze uitgevoerd worden. Janoekovitsj heeft die keuze willen dwarsbomen en heeft zijn eigen agenda (door Poetin gedicteerd) willen doorduwen: dat heet 'een staatsgreep'.
En was dit alles de oproer op Maidan waard ? Moest Verhofstadt hiervoor op de barricades staan met de dreiging van sancties als men de zittende regering ( en president ) niet zou wegjagen ? Dat wegjagen , DAT is de staatsgreep !

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

03 mei 2024, 12:58

Het zou een militaire blunder zijn van Poetin een tweede front te openen in Georgië.
Daar heeft hij troepen in Oekraine te hard voor nodig.