Levensmoeheid en recht op euthanasie

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

15 apr 2024, 14:51

Mij is het erom te doen van mening te wisselen, én, kennis te vergaren.
Meer moet dat voor mij niet zijn, want met ruzie te maken, zal er ook en zéker, niets veranderen.
En idd, we zitten hier om ons te amuseren, maar niet ten koste van anderen.
En gezien ik toch niet veel anders heb te doen, heb ik niet het gevoel dat ik hier mijn tijd zit te verprutsen. Maar, geen oorlog hier. Er is al oorlog genoeg op deze wereld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 apr 2024, 15:03

Als het voor jou, Fazal, hetzelfde is als wat Fred hierboven schrijft, waarom trek je je dan terug uit de discussie?
Enerzijds besef je dat er voor DIT onderwerp (euthanasie) geen oplossing kan komen, behalve dan in het parlement maar anderzijds voel ik je ontevredenheid met 'het gewone geleuter' rond een topic.

Misschien zie jij het anders en wil je (of verwacht je) een geheel andere ontwikkeling binnen zo'n draadje?
(ik zie pas nu dat je hierboven al een antwoord hebt geschreven)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

15 apr 2024, 15:46

Het is hoegenaamd NIET hetzelfde dat ik heb geschreven.
En ik heb geen zin om dit nog eens te herhalen. Maar goed:

Allereerst is: "kennis vergaren", niet hetzelfde als "kennis verspreiden.".
En verder is het toch de bedoeling zich hier te amuseren, anders mag het forum opgedoekt worden.

Het gaat er hem niet om om wetjes te verzamelen en hier op het forum te plakken.
Het gaat erom om van mening te wisselen over dat gevoelig onderwerp.

De ene mag voor- en de andere mag tegen zijn.
En eender welke mening, mag dan ook het "waarom" bevatten.

Ik zal het nóg maar eens opgeven zekerst!? 8O

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

15 apr 2024, 17:51

Kennis verspreiden ...
is inderdaad hoog nodig over wat die registratie betreft:
E.T. schreef:
12 apr 2024, 16:50
Die registratie is enkel van toepassing als je in een onomkeerbare COMA zou geraken, je hebt daar bij dementie niks aan en al helelaal niet bij die levensmoeheid ...

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

15 apr 2024, 20:36

Wat betreft euthanasie: bedenk dat een aantal ziekenhuizen etc. die ressorteren onder de katholieke koepel nog steeds proberen de vraag naar euthanasie af te remmen vanuit hun levensbeschouwelijke overtuiging.
En interessant om lezen: https://leif.be/home/ (Levenseinde Informatie forum)
Naar aanleiding van de uitspraken van de CM-voorzitter: https://leif.be/data/press-articles/De_ ... -04-24.pdf

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

15 apr 2024, 23:44

Zoals vroeger vaak abortus onder het mom van een " curretage " werd gepleegd , zullen ook nu nog dokters geneigd zijn in sommige gevallen wat vroeger en wat meer morfine gaan toe te dienen bij een geschat levens einde van , ik zeg maar, een week of zo . Heb dees meegemaakt in de familie .Zelfs op een kamer alleen kan je het uit kreisen en brullen van de pijn van de stervende horen op de ziekengang .

werewoef

ps Iemand heeft hier onlangs gepost dat als je van plan zijt om je zelf te doden, toch maar eens de kleine lettertjes te lezen van je levensverzekering . Ik bedoel; wat als de verzekering beslist om niets te betalen aan de overblijvende partner . :idea:
AMEN en AUM

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 apr 2024, 04:54

wat als de verzekering beslist om niets te betalen aan de overblijvende partner
Dan zit die met de gebakken peren ...

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

16 apr 2024, 10:48

Aha, nu wordt het nog moeilijker: de inkomsten van de (levens)verzekering moeten er ook bij betrokken worden 8O

Wie het hier grondig beu is, maakt zich geen zorgen meer om geld. Dat is voor hem/haar waardeloos geworden. Als de financiële veiligheid van de overblijvende partner of nakomelingen een doorslaggevend element is, dan moet je maar blijven leven; dan heb je meteen een mooi doel om voor te leven: geld.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 apr 2024, 11:30

Dat is nu wel een mening waar ik mij kan in vinden.

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 apr 2024, 16:58

Een klein stukje citaat uit deze link
:
De CM-voorzitter heeft een belangrijk thema op de agenda gezet. Maar tegelijk een radicale oplossing naar voren geschoven, maar dan in termen die NIET tot een SEREEN DEBAT kunnen leiden!

En ik vind ook, dat een sereen debat hierover, door zulke uitspraken onmogelijk is..
Laatst gewijzigd door Fazal op 16 apr 2024, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 apr 2024, 17:08

Sereen debat?
Je moet in deze een kat een kat durven noemen. Het enerzijds / anderzijds schiet ook niet echt op. Net door niet alles correct te benoemen krijg je een smerig debat!

over welke uitspraken gaat het dan wel?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 apr 2024, 17:12

In slechts 8 minuten tijd, kan je dit stuk (pdf) niet gelezen hebben.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 apr 2024, 17:14

Ik ben lid van Leif.
over welke uitspraken val jij?

Fazal
Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00

16 apr 2024, 17:20

Beste E.t., we weten stilaan allemaal waarover het hier gaat.
Het gaat over bepaalde termen welke Van Gorp in zijn voorstel heeft gebruikt.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

16 apr 2024, 18:06

De CM-baas heeft ondertussen zijn woorden toegelicht en verduidelijkt, ze liggen nu weer meer in de lijn van de CD&V.

Blijft het feit dat ALLES rond voltooid leven en het einde ervan op de politieke agenda moet komen ...

9 juni komt er al snel aan!