Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 mar 2024, 11:59

Tevens de vlucht van de daders was gepland naar Wit Rusland.
Toen dat mislukte gingen ze richting Oekraine ;alhoewel dit bijna onmogelijk was. Dat liep door oorlogsgebied.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 mar 2024, 13:32

Connecting dots: wat Rusland na 9/11 van de VS kan leren

Wantrouwen, woede en de drang naar vergelding. Dit weet Washington maar al te goed.

https://responsiblestatecraft.org/russia-terror-attack/

Poetin maakte na de Amerikaanse waarschuwing zelfs publiekelijk bekend dat hij de Russische veiligheidsdiensten in verhoogde staat van paraatheid bracht, ondanks dat hij die waarschuwing een ‘provocatie’ noemde.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2024, 14:08

Poetin maakte na de Amerikaanse waarschuwing zelfs publiekelijk bekend dat hij de Russische veiligheidsdiensten in verhoogde staat van paraatheid bracht, ondanks dat hij die waarschuwing een ‘provocatie’ noemde.
Waar staat dat? Of is dat eigen interpretatie?

Kijk naar de feiten:

- hoewel er op 4 km afstand van die zaal een kazerne was waar de oproerpolitie gehuisvest was, duurde het een uur voordat die jongens ter plaatse waren. Als ze te voet waren gekomen waren ze er zelfs rapper geweest.

- In een aanpalend gebouw met een doorgang naar die Crocus zaal, was een politiepost gevestigd. Geen enkele politieman kwam ter plaatse tijdens de slachtpartij.


'Verhoogde staat van paraatheid' ??
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 mar 2024, 14:43

Vertaling via Ipad:
In de nasleep van de aanval in Moskou heeft veel westerse media-aandacht de Russische regering bespot voor het niet profiteren van een soortgelijke Amerikaanse waarschuwing voor mogelijke aanvallen op een concert of andere openbare locaties. Maar de ervaring van 9/11 toonde aan dat "het verbinden van punten" achteraf veel gemakkelijker is dan van tevoren, en dat het vertalen van waarschuwingen in effectieve beveiligingsmaatregelen vaak een gecompliceerde onderneming is. In feite kondigde Poetin na de Amerikaanse waarschuwing publiekelijk aan dat hij de Russische veiligheidsdiensten op verhoogde alertheid bracht, ondanks dat hij die waarschuwing een "provocatie" noemde.
Vertaling via laptop:
In de nasleep van de aanval in Moskou heeft veel aandacht in de westerse media de Russische regering bespot omdat zij er niet in was geslaagd gevolg te geven aan een soortgelijke Amerikaanse waarschuwing voor mogelijke aanvallen op een concert of andere openbare locaties. Maar de ervaring van 11 september heeft aangetoond dat het ‘verbinden van punten’ achteraf veel gemakkelijker is dan vooraf, en dat het vertalen van waarschuwingen in effectieve veiligheidsmaatregelen vaak een ingewikkelde onderneming is. Poetin maakte na de Amerikaanse waarschuwing zelfs publiekelijk bekend dat hij de Russische veiligheidsdiensten in verhoogde staat van paraatheid bracht, ondanks dat hij die waarschuwing een ‘provocatie’ noemde.[
Originele taal:
In the aftermath of the Moscow attack, much Western media coverage has derided the Russian government for failure to capitalize on a similar American warning of possible attacks on a concert or other public venues. But the 9/11 experience showed that “connecting dots” is far easier in retrospect than in advance, and that translating warnings into effective security measures is often a complicated endeavor. In fact, Putin announced publicly after the American warning that he was putting Russia’s security services on heightened alert, despite calling that warning a “provocation.”

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2024, 15:39

Excuses. Ik had dat stukje niet opgemerkt.

Hoe dan ook, wat moet men zich voorstellen bij die verhoogde staat van paraatheid, wanneer geen enkele instantie ter plaatse kwam? Nochtans, als iemand een bosje bloemen neerlegt bij een monument, dan wordt die binnen de minuut opgepakt.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy
Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17

27 mar 2024, 21:06

Laatste bericht gewist. Waar maak ik mij nog druk om, wat komen moet dat komt.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

27 mar 2024, 21:18

Dicksy schreef:
27 mar 2024, 21:06
Laatste bericht gewist. Waar maak ik mij nog druk om, wat komen moet dat komt.
Dat vind ik de beste manier om, mentaal gezond, door dit leven te struikelen. Van de bierkaai kan men, evenmin als van een sterke zeestroom, de strijd winnen.
Laat het middel nooit het doel vervangen !

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

27 mar 2024, 22:57

De RU raffinaderijen branden. Nu importeert RU benzine uit Wit-Rusland.
't Is ver gekomen.


Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

28 mar 2024, 12:03

Wie schrijft nieuws of laat schrijven, speculanten die weer blij zijn. Of toch maar oorlog.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mar 2024, 16:01

Uit 'verzamelde gedichten' van Lucebert :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mar 2024, 16:26

Tussentijdse update omtrent de RU economie:

- de inflatie is hoog en stijgend (nu 7.7%)
- RU is erg afhankelijk van import. Die moet nu duurder betaald worden omwille van de inflatie.
- de Centrale Bank heeft de interestvoet opgetrokken tot 16% om de inflatie te bestrijden. Maar wie wil er dan nog een lening aangaan om een zaak op te starten??
- De waarde van de roebel blijft op bodemkoers en dit niettegenstaande de hoge rente die je zou kunnen krijgen als je een obligatie in roebel zou kopen.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

28 mar 2024, 18:24

Boven Sevastopol op de Krim is een SU 35 uit de lucht gehaald. 'Friendly fire' of door UA neergehaald?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

28 mar 2024, 23:18

Ik krijg goesting om de teksten van Wil-punt voor een kommentaar erop aan chatGPT of de Bing-chat van Edge voor te leggen --- eens zien wat AI erop zou antwoorden :lol:

Antwoord van Bing-chat met Edge op
Tussentijdse update omtrent de RU economie:

- de inflatie is hoog en stijgend (nu 7.7%)
- RU is erg afhankelijk van import. Die moet nu duurder betaald worden omwille van de inflatie.
- de Centrale Bank heeft de interestvoet opgetrokken tot 16% om de inflatie te bestrijden. Maar wie wil er dan nog een lening aangaan om een zaak op te starten??
- De waarde van de roebel blijft op bodemkoers en dit niettegenstaande de hoge rente die je zou kunnen krijgen als je een obligatie in roebel zou kopen.
De economische situatie die u beschrijft, lijkt inderdaad uitdagend. Hier zijn enkele overwegingen:

Hoge inflatie:
Een inflatie van 7,7% is inderdaad hoog. Dit kan leiden tot een vermindering van de koopkracht van de consument, wat op zijn beurt de economische groei kan belemmeren.
Afhankelijkheid van import:
Als een land sterk afhankelijk is van import, kan inflatie inderdaad de kosten van geïmporteerde goederen verhogen. Dit kan leiden tot verdere prijsstijgingen en mogelijk tot een nog hogere inflatie.
Verhoging van de rentevoet:
Het verhogen van de rentevoet is een veelgebruikte strategie om inflatie te bestrijden. Het maakt lenen duurder, wat de vraag kan verminderen en de inflatie kan vertragen. Echter, zoals u opmerkt, kan dit ook ondernemerschap ontmoedigen.
Waarde van de roebel:
Een lage wisselkoers kan de inflatie verder verergeren door de kosten van import te verhogen. Het kan echter ook de export stimuleren, wat een positief effect kan hebben op de economie.

Het is belangrijk op te merken dat economie een complex veld is en dat de effecten van deze factoren kunnen variëren afhankelijk van een breed scala aan andere economische en politieke factoren. Het is ook mogelijk dat beleidsmakers andere strategieën overwegen om deze uitdagingen aan te pakken. Het is altijd raadzaam om advies in te winnen bij een economisch expert of een betrouwbare nieuwsbron voor de meest actuele en gedetailleerde informatie.


Let dus op , dit zijn NIET mijn schrijfsels , maar puur gegenereerd door artificiële intelligentie , goed hé 8) 8O De vraag die ik stelde was : Geef uw commentaar op + knippen & plakken van Wil-punt zijn tekst. Misschien moet ik in de toekomst al mijn replieken aan Wil-punt door Bing-chat laten genereren , dan kan hij me niet meer op type en taal fouten verkleineren ... :mrgreen:

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

29 mar 2024, 00:19

A.I. is het helemaal met me eens. Wie had dat gedacht? :lol:
Denk je dat er iemand is die nog maar zou beginnen denken dat een dergelijk antwoord uit jouw koker komt?

Economics 101 - ha, ha :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950
Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18

29 mar 2024, 10:05

Wil. schreef:
29 mar 2024, 00:19
....
Denk je dat er iemand is die nog maar zou beginnen denken dat een dergelijk antwoord uit jouw koker komt?

...
'k Zal eens aan chatGPT vragen of ge gelijk hebt. :lol: