achterste voren

Hier kan je allerlei spelletjes spelen op het forum: woordspelletjes, associatie spelletjes, titelsong-spelletjes, ...
Veel speelplezier!
Gast

01 aug 2006, 01:12

hier is het komen en gaan van de zon en de wind

! enik ed raan stree lew teom negrom tot ne lew paalS

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 aug 2006, 11:06

Hugie, ik ben niet zo een fervent spelletjes gebruiker, doch ik zal er mij ook eens aan wagen als het mag.

Eerst de vertaling van je zin:
Slaap wel en tot morgen moet wel eerst naar de kine !

Nu aan mij!
.tleov reteb un ej ej tad ne ,tfeeh neploheg ej keozeb enik ej tad pooh ki ,eiguH leW
:negeoveot nelliw ejtsket nielk nee gon koo ki uoz nekam et rednennaps taw fo stei teh mo raaM
.negadpo mawk tein raam eid redeom njiz mo nenew et ejtegnoj nielk nee taz edlehcs ed nav reveo ed naA


Anderen mogen er zich ook aan wagen! :wink:

Succes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

neele
Lid geworden op: 04 mar 2006, 03:05
Locatie: Graafschap Loon

02 aug 2006, 11:18

Aan de oever van de schelde zat een klein jongetje te wenen om zijn moeder die maar niet kwam opdagen.
Maar om het iets of wat spannender te maken zou ik ook nog een klein tekstje willen toevoegen: Wel Hugie, ik hoop dat je kine bezoek je geholpen heeft, en dat je je nu beter voelt
:D


!nero njiz dnor daardgeird nee tem, nerok teh ni taz eid eppiteppiL :leps kuel nee daadredin si teH

Gast

02 aug 2006, 11:20

Aan de oever van de schelde zat een klein jongetje te wenen om zijn moeder die maar niet kwam opdagen.Maar om het iets spannend te maken zou ik nog een klein tekstje willen toevoegen;Wel Hugie ik hoop dat je kinr bezoek je geholpen hheft;en datje je nu beter voelt.


oz neraj la si tad ne naag keew rep laameewt lew teoM!mahretob eleh nee si tad ynnaD iamA

neele
Lid geworden op: 04 mar 2006, 03:05
Locatie: Graafschap Loon

02 aug 2006, 11:43

Amai Danny dat is een hele boterham!Moet wel tweemaal per week gaan en dat is al jaren zo.

!tiu nerok teh neppiteppiL ne, tiup nee gnorps neteov njiz rooV

:D

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 aug 2006, 11:43

Neele, hier is de vertaling:
Het is niderdaad een leuk spel: Lippetippe die zat in het koren, met een driegdraad rond zijn oren.

Noteer dat je zelf schreef “niderdaad”, maar dat ook ik foutief was. Mijn zinnen stonden niet in de goede volgorde.

!rekez naatseb evagtiu ewuein neeg gon re laz )wueinpo( gnilleps ewuein eid tem raaM
.nedrow dgeelpdaareg neteom "laat esdnalredeN ed nav ejkeob eneorG" teh reih uoz etief nI
?"nettez stei po nenniz njiz" niz ed ni sla nedrow nepergeb tid teom fo ,niz nav duovreem teh tad si ,nenniz raaM
.nevjirhcs et edroglov edeog ed ni nenniz njim nereborp snee raam sud reih laz kI


Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 aug 2006, 11:44

Ai, Hugie, ik ben iets te laat, ik kom er later nog op terug, maar het ga je goed.
Ons moemoe roept dat ik de aperitief mag klaar zetten
Tot later
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
Gast

02 aug 2006, 14:28

IK zal hier dus maar eens proberen mijn zinnenin de goede volgorde te schrijven..maar zinnen;is dat het mmervoud van zin,of moet dir begrepen worden als in de zin "zijn zinnen op iets zetten ?"in feite zou hier het groene boekje van de nederlandse taal"moeten geraadpleegd worden" Maar met die nieuwe spelling(opnieuw)zal er nog geen nieuwe uitgave bestaan zeker?

ahahahahah !tezeg rettel enielk tem un tdrow sretteldfooh tem sella ne neverhcseg retteldfooh tem nu tdrow ,si gitsneidsdog taw sellA.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

02 aug 2006, 21:01

Alles wat godsdienstig is, wordt un (staat zo geschreven) met hoofdletter geschreven en alles met hoofdletters wordt nu met kleine letter gezet! hahahahaha

Hier nog eentje om het goed te leren:

.ynnaD nav sejteorg eD !nevjirhcs mo rekjilieom stei sflez si teH .si keok eredna tid tad lew kned kI ?rekjilieom ejteeb nee oz tein tid tdroW
?miehegskeirbaf ,hcsitsaiselcce ,diehkjillib ,emsinoitcetorp ,emsinoisulli ,emsimehpue ,emsinorhcana slaoz nedroow rekjilieom tem tad tiz eoh raaM
?nedroow ekjilieom ed tem tad tiz eoh raam ,nerefjictno et kjilekkameg lagon njiz nedroow ekjilieom et la tein tem sejtenniz enoweG
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

bioske
Lid geworden op: 17 mar 2006, 18:56

02 aug 2006, 23:52

Gewone zinnetjes met niet al te moeilijke woorden zijn noal gemakkelijk te ontcijferen, maar hoe zit dat met de moeilijke woorden?
Maar hoe zit dat met moeilijke woorden zoals anachronisme, euphemisme, illusionisme, protectionisme, billijkheid, ecclesiastisch, fabrieksgeheim?
Wordt dit niet zo een beetje moeilijk? Ik denk wel dat dit andere koek is. Het is zelfs iets moeilijker om schrijven! De groetjes van Danny.

?hcot, ljilieom raam neella flezej teh tkaam ej, ynnaD tein kjilnegie neeN
Gast

03 aug 2006, 01:32

is al vroeg en ga slapen,kwam even piepen Danny un is wel NU he :lol: :lol: :lol:

neele
Lid geworden op: 04 mar 2006, 03:05
Locatie: Graafschap Loon

03 aug 2006, 11:32

Neen eigenlijk niet Danny, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk, toch?

?gon ej teew, laatmieheg, nedleeps nerednik sla regeorv ew tad ekelleps teh po tkjil, nerefjictno et teh mo kuel lew si teh raam, eksoiB oz lew si tad aJ

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 aug 2006, 11:45

hugie schreef:is al vroeg en ga slapen,kwam even piepen Danny un is wel NU he :lol: :lol: :lol:
Just begot, mijn fout :oops:
groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

03 aug 2006, 11:48

neele schreef:Neen eigenlijk niet Danny, je maakt het jezelf alleen maar moeilijk, toch?
Absoluut niet, ik zal iets verklappen namelijk dat ik een beetje vals gespeeld heb. Ik heb namelijk een tekstverwerker ietsjes aangepast. Ik geef de juiste zin in, en hij geeft mij alles terug maar achterstevoor.
Ik beken :oops: :oops:
Groetjes
Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

neele
Lid geworden op: 04 mar 2006, 03:05
Locatie: Graafschap Loon

04 aug 2006, 14:45

!gniniartleknorknesreh sla deog ne neod et mo kuel snathcon si teH ? eilluj neppotS