Converteren naar DVD9

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

31 okt 2022, 00:01

Ik heb ooit 2 concertopnames van het internet gedownload, de ene is een TS-bestand van 8,54 GB en het andere een MP4-bestand van 8,8 GB. Ik zou die nu willen branden op een double-layer DVD zonder kwaliteitsverlies. Ik heb al verschillende free tools geprobeerd (Any Video Converter, Free TS Converter, DVD Flick ...) maar geen enkele geeft een bevredigend resultaat. Ofwel is de beeldkwaliteit minder goed dat het origineel, ofwel is de klank niet synchroon meer, etc...

Weet iemand een oplossing om deze bestanden zonder verlies van kwaliteit om te zetten in VOB-formaat die ik dan kan branden op een DVD9 ?

Groeten,
Bojangles

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

31 okt 2022, 09:06


janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

31 okt 2022, 12:00

dit zijn waarschijnlijk HD filmbestanden als je dit omzet om op een DVD als dvd te branden wordt dit SD. Het is dus normaal dat de beeldkwaliteit slechter wordt.
Als je dezelfde kwaliteit wil behouden dan kan je die bestanden als databestand op een DVD branden. Bepaalde DVDspelers kunnen deze dan afspelen. Een DVD speler aan een PC kan dit wel afspelen.
Recente TV's kunnen meestal ook MP4 bestanden van een USB stick afspelen. Je kan dus een of meer mp4 bestanden op een USB stick zetten en dan afspelen op je TV.
TS bestanden kan je op de meeste TV's niet afspelen.
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

02 nov 2022, 22:49

Bedankt voor de reacties. Het zijn inderdaad bestanden die ik op het internet vond en via streaming-diensten uitgezonden werden in HD kwaliteit. Jammer dat er geen conversie naar VOB kan gedaan worden zonder kwaliteitsverlies. Mocht dit wel bestaan, wil iemand mij laten weten hoe dit precies kan en met welke tool dit moet gebeuren.

Groeten,
Bojangles

bojangles
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:50
Locatie: West-Vlaanderen

01 apr 2023, 20:05

Ik heb uiteindelijk de bestanden door iemand als data-bestand op een bluray disc laten branden en ik kon ze vervolgens perfect afspelen op mijn bluray-speler, zonder kwaliteitsverlies.

Dus mocht iemand hetzelfde probleem hebben, dan is dit de oplossing.

Groeten,
Bojangles