WIFI verbinding maken met omvormer zonnepanelen?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

19 sep 2022, 11:14

Beste, ik weet dat het niets met video te maken heeft maar MONTAGE heeft me verleid om de vraag te stellen..
Ik "had" een verbinding tussen de Omvormer (op zolder)van mijn zonnepanelen en mijn Smartphone Apple. Om onbekende reden is die weggevallen en ik krijg de volgende boodschap.
"Safari kan de pagina niet openen omdat de server niet reageert".
Weet er iemand hoe ik dit kan herstellen please?
De zon is gratis voor iedereen

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

19 sep 2022, 12:43

En mocht je nu ook eens merk & type van je omvormer vermelden......?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

19 sep 2022, 17:31

De installateur contacteren.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

19 sep 2022, 19:26

hovel schreef:
19 sep 2022, 17:31
De installateur contacteren.
Niet noodzakelijk....maar misschien aangewezen ?
alléén lijkt mij het volgende een beetje bizar:
Idefix schreef:
19 sep 2022, 11:14
Ik "had" een verbinding tussen de Omvormer (op zolder)van mijn zonnepanelen en mijn Smartphone Apple. Om onbekende reden is die weggevallen.......
In normale omstandigheden staat de omvormer in verbinding met uw modem en worden de gegevens gelezen door de fabrikant.
Jij kunt dan online je verbruik in "real-time"volgen via uw account en monitoring op de site van de fabrikant.

Sommige omvormers hebben een display via dewelke je de instellingen kunt doen, andere hebben dan weer geen display; deze zijn dan normaal gezien voorzien van een eigen wifi verbinding waar je via een app kunt inloggen om de instellingen te bereiken. wifi paswoord van de omvormer staat normaal gezien op de omvormer zelf.
Zo werkt het toch bij mij in alle geval - zonder display - Smartphone of tablet werkt dan als display door middel van een app.

Maar zoals ik reeds zei: lijkt mij een beetje bizar dat de omvormer een rechtstreekse verbinding zou hebben met de smartphone omdat het normaal gezien alléén voor "programmatie" dient.
Temeer dat er vermelding gemaakt wordt van "safari", en safari maakt gebruik van het netwerk waar de smartphone in normale omstandigheden mee verbonden is; de modem dus, en niet de omvormer.

Ik denk eerder dat om een of andere reden de verbinding tussen de omvormer en modem is weggevallen, dit kan b.v. zijn dat telenet of proximus een andere modem is komen installeren, of dat idefix in zijn modem zelf het wifi paswoord heeft veranderd..........en dan moet dat natuurlijk terug ingesteld worden op de omvormer zelf.
Of.....dat de installatie gewoon om een of andere reden af ligt......??
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

24 sep 2022, 11:18

Dank voor de reactie's. Ondertussen heb ik vernomen dat zowel de fabrikant van de omvormer 5OMNIK) als de installateur in faling zijn. De verbinding -kan volgens Telenet wel terug gemaakt worden met een andere (krachtiger) antenne op de modem. Ik heb die ondertussen besteld en ik heb een buur gevonden die dat gaat installeren.
Nogmaals bedankt allemaal.
De zon is gratis voor iedereen

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

24 sep 2022, 14:07

Idefix schreef:
24 sep 2022, 11:18
Dank voor de reactie's. Ondertussen heb ik vernomen dat zowel de fabrikant van de omvormer (OMNIK) als de installateur in faling zijn.
Omnik is zo te zien idd. failliet.......
Servers zijn "offline" gehaald, dan is het niet moeilijk dat je een foutmelding krijgt.
De diensten zouden overgenomen zijn door "Solarman"

https://geaskb.nl/omnik/
https://geaskb.nl/faillissement-omnik/

Normaal gezien zou je moeten kunnen inloggen op het platform van solarman met je vorige login & paswoord..

https://home.solarmanpv.com/login

Daar sta je dan met je service & garantie..... :roll:
Idefix schreef:
24 sep 2022, 11:18
.....De verbinding -kan volgens Telenet wel terug gemaakt worden met een andere (krachtiger) antenne op de modem. Ik heb die ondertussen besteld en ik heb een buur gevonden die dat gaat installeren.
Lijkt mij ook bizar dat er een antenne zou moeten bijgeplaatst worden als voorheen alles normaal verliep.......
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier