Dvd spelers Pal, NTSC en .... zijn ze ....

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (digitaal) filmen, technieken, problemen, montage, video, bewerking en materiaal; alsook over Digitale TV.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

27 apr 2020, 03:56

.... zijn ze nog te verkrijgen ?
Ooit kocht ik bij een Nederlandse keten, Bl*kk°r, een dvd speler, die zowel het systeem Pal en NTSC aankon. Bovendien bleek dat toestel regiovrij te zijn.

Jaren heb ik genoten van zijn eerder bescheiden, maar toch kwaliteitsvolle prestaties, die gelet op de prijs, meer dan voldeden.

Mijn vraag is of er nog dvd spelers te verkrijgen zijn die PAL en NTSC ondersteunen en bovendien liefst regiovrij zijn. Nog een bijkomende eis, is het aanwezig zijn van een HDMI verbinding. Ik zie welicht het bos door de bomen niet meer en stel zelfs vast dat er nog toestellen te koop zijn met een oudere scart verbinding, een verbinding die je niet meer ziet op nieuwere televisies.

Graag lees ik eens de ondervinding van forumleden en goede raad - natuurlijk waarom niet - apprecieer ik zeker.
O ja, gelijk elk bezorgd hobbyist in deze materie, speelt de kostprijs een grote rol. Niet altijd verenigbaar die eigenschappen, weet ik wel, maar toch. Dus ....

Bedankt alvast.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

27 apr 2020, 09:01

Ik heb hier ook nog zo'n ding staan, van LG. Die was ook goedkoop. En de uitleg in die tijd was dat er in die doos in feite een DVD-speler van een PC stak.
Of dat er nu nog zijn, heb je al eens gegoogled, desnoods in het engels?

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

27 apr 2020, 18:48

Eventueel een "verloopstekker" van SCART <> HDMI
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

30 apr 2020, 22:46

E.T. schreef:
27 apr 2020, 18:48
Eventueel een "verloopstekker" van SCART <> HDMI
Die heb ik al geprobeerd, maar kreeg alleen een blauw scherm.
Volgens de handleiding zou ik de resolutie van de televisie moeten aanpassen aan de dvd speler.
Hoe dat juist moest, vind ik niet.
Ik denk dat de enigste oplossing is met HDMI, vertrekken van de televisie zo naar de dvd speler.
Overigens zijn die SCART stekkers heel moeilijk op hun plaats te houden na verloop van tijd en verlies je goed contact.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

30 apr 2020, 22:47

hviaene schreef:
27 apr 2020, 09:01
Ik heb hier ook nog zo'n ding staan, van LG. Die was ook goedkoop. En de uitleg in die tijd was dat er in die doos in feite een DVD-speler van een PC stak.
Of dat er nu nog zijn, heb je al eens gegoogled, desnoods in het engels?
Nee, ook met te googelen in het Engels, geen meer bruikbare gegevens gevonden. Toch zoek ik nog verder.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !

Mebo870
Lid geworden op: 22 mei 2005, 13:11
Locatie: Laarne

26 jun 2020, 01:20

Waarom zou je nog een DVD speler willen met Pal en NTSC,
Geen enkele fabrikant houd zich daar nog mee bezig, want dat zijn beide analoge kleursystemen
Zulke verouderde DVD spelers hebben enkel een scart aansluiting (analoog) en op de moderne digitale tv niet meer aan te sluiten, want daar loopt alles via HDMI en dat is digitaal.
m.a.w. niet uitwisselbaar.
The key to happiness
Stay away from idiots

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

28 aug 2020, 17:37

Mebo870 schreef:
26 jun 2020, 01:20
Waarom zou je nog een DVD speler willen met Pal en NTSC,
Denkelijk wil de persoon die het item heeft gestart zijn oude dvd's nog bekijken. er zijn nog flat screen tv met een scart of composiet ingang of sommige met RGB aansluiting; anders kan men een toestelletje kopen om het signaal om te zetten naar HDMI.

https://www.google.be/search?q=upscaler ... WTLzVsysXM

https://www.bol.com/nl/p/av-rca-composi ... guage=null

Normaal gezien kan een gewone PAL dvd speler regio vrije NTSC dvd's spelen.

Ik zelf heb ook zo'n regio vrije dvd speler van Blokker.

Ooit heeft mij een tv technicus gezegd dat men sommige dvd spelers regio vrij kan maken door een bepaalde code in te voeren die men zou kunnen vinden op het internet(ik weet niet of het waar is daar ik een regio vrije dvd speler heb)

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 aug 2020, 09:50

@ Toby
Andere mogelijkheid misschien: op je computer (desktop of laptop???) de TV aansluiten als tweede scherm.

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

20 jan 2022, 05:21

hviaene schreef:
29 aug 2020, 09:50
@ Toby
Andere mogelijkheid misschien: op je computer (desktop of laptop???) de TV aansluiten als tweede scherm.
Behoorlijk laat tot zeer late reactie natuurlijk, maar heb intussen een en ander meegemaakt dat kan tellen ...
De tv als tweede scherm aansluiten is zeker een mogelijkheid.
Dank je wel. :)
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !