Welk gratis stamboomprogramma is veilig?

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

Evie
Lid geworden op: 07 jan 2023, 18:56

07 jan 2023, 19:53

Hey,
Geneanet zou samen zijn met My Heritage. Aldfaer met Ancestry. Ik voel mij hier niet veilig bij. Ik heb op My Heritage My family builder gedownload en zonder dat ik daar 1 naam heb ingevoerd, sta ik al tussen de mensen die met dezelfde achternaam een stamboom aan het opmaken zijn. Ik heb op die sites te veel het gevoel dat wat je typt, meteen door de hele wereld gelezen wordt. Ook de reviews over Geneanet en My Heritage zijn niet echt positief. Hoe kan je dit veilig aanpakken? Ik vind op die sites ook geen uitleg over hoe je nog levende personen en je eigen gegevens afschermt. Of gebeurt dit automatisch? Ze sturen allemaal aan om meteen je ouders in te voeren en zo aan je stamboom te beginnen. Maar staat dan alles meteen online te grabbel? Ik durf nu geen letter meer in te voeren. Hoe maakt men tegenwoordig op een veilige manier een stamboom aan? Zonder dat direct iedereen meekijkt en me begint te contacteren? Welk programma is dan het veiligste? Bestaan er nog programma's waarmee je offline kan blijven?
Graag jullie ervaringen hierover.
Evie

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

08 jan 2023, 08:35

Das niet alleen bij die stamboom.
Je bent nergens veilig.

Als je nog maar 1 letter typt in google blijft dat eeuwig en altijd staan en iedereen kan dit zelfs na 100 jaar of meer nog lezen of zien over gans de aarde.

Allee na 100 jaar, op voorwaarde dat de aarde nog bestaat
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

08 jan 2023, 11:13

Ik ben bang dat zelfs een betalend stamboomprogramma niet echt ´prive´ is.

Misschien gewoon terug, zoals vroeger, pen en papier gebruiken. En alles terplaatse in stoffige archieven opzoeken ...