Canada

Dit is de plaats voor stamboomonderzoek of ook genealogie genoemd.

jackie12
Lid geworden op: 11 jan 2005, 17:09
Locatie: groot Ieper

22 nov 2010, 19:46

Hallo,
Is er iemand die mij kan vertellen waar ik een Vlaming, die in 1907 naar Canada uitweek kan terug vinden?
En waar ik eventueel nog afstammelingen zou weervinden.
Ik heb reeds geGoogle’d maar als ik iets vind dan is inkijken altijd tegen betaling.
Of zoek ik op de verkeerde plaats?
Dank bij voorbaat
Jackie
Gast

22 nov 2010, 22:19

Dat moet heel makkelijk zijn,is de oudste bewoner van Canada,naar ginder gaan aan 20 jaar


De vraag is,...gaat die U nog herkennen met zijn 123 jaar


Kan ook zijn dat hij jonger is,in het beste geval...1907,en laten we zeggen 9 maand zwangerschap , is die nu ietske van een 104 jaar.Ongelooflijk,ze migreren al voor ze in moeders buikje zitten.
Gast

22 nov 2010, 22:30

Beetje serieus nu hé...
In het beste geval vind je die op het boek records Guinness.
En in het slechtste op een grafsteen.

dobeke
Lid geworden op: 02 feb 2005, 14:08
Locatie: heist op den berg

30 dec 2010, 23:40

Jacky,
wanneer je over de naam van de te zoeken persoon beschikt , is een on-line telefoongids misschien wel een optie om eventuele afstammelingen te traceren .
Je kan de naam ook eens proberen te vinden op FaceBook .
Op deze manier heb ik een boel familie in Canada teruggevonden .
Veel succes .
Wat je zelf doet , doe je meestal beter !

peet
Lid geworden op: 26 nov 2004, 22:18
Locatie: Turnhout

04 jan 2011, 17:36

Heb zelf ook via Facebook (gratis) veel familie in Canada getraceerd en onderhoud nu geregeld contacten met veel (achter)neven en nichten ginder. Heb zelfs oude familiefoto's die in België onbekend waren.
Het is wel makkelijker als je weet in welke stad in Canada je moet gaan zoeken en als het om een weinig voorkomende familienaam gaat. Maar om afstammelingen van iemand die in 1907 is vertrokken, dan gaat het toch wel minstens om zijn kleinkinderen of de kinderen daarvan. Het is dan ook niet zeker of ze nog veel weet hebben van hun verre voorvader.
Maar in ieder geval veel succes
Peet