Mijn kater valt mij aan...

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.
Ice

19 feb 2020, 15:12

mary-lou schreef:
14 feb 2020, 17:16
Als ik even mag ?
graag wilde ik weten wat de juiste voeding is voor katten ,?
Hier komt er bijna alle dagen , vooral als ik in de tuin bezig ben en zij mij ziet is ze zo zot als een deur als ik haar roep " kattepoessss" kattepoesss! en dan komt ze mee naar binnen , ik wil haar dan wat te eten geven . Ik kocht katte brokjes , maar ze trekt haar neus op , en gaat verder , ik zoek dan iets waarvan ik denk dat zal ze wel eten ,maar vraag mij toch af wat ik het best kan kopen . Ik vernam dat een kat geen koolhydraten verteert , daarom hier mijn vraag .
Neen ,deze kat is niet van mij , en ik vraag mij af of ik ze dan ook wel te eten mag geven ? Ben ik strafbaar ?
Ik weet het niet !'t Is toch beter dat ze iets te eten krijgt , dan dat ze het zoekt her en der op de straat !
Ik kijk uit naar een reactie , Met dank !
Hoi mary-lou,
De zwervertjes zijn hier gek op de natte brokjes Coshida van de Lidl, daar komen ze luidkeels om roepen....aaien mag je ze niet maar voederen wel.. :mrgreen:
Natuurlijk mag je katten eten geven, ook als het niet jouw kat is, daar is niks strafbaar aan.
Zelf heb ik ook geen katten meer maar ik heb eentje opgevangen van een buurvrouw en intussen komen er elke dag twee (volle) katers zeuren om brokjes...je snapt vast waarom die niet binnen mogen..
Whiskas blijkt niet geschikt te zijn voor katten want dat zijn carnivoren en bij whiskas is de basis plantaardig..dat lusten ze dus ook niet.
Ook overschot van de tafel, vlees dan wel, krijgen ze hier...zelfs kippebotjes zijn dan helemaal opgegeten... :wink:

Wat dat bijten betreft: soms bijt mijn logeeke ook in mijn kuiten, dat is dan om aandacht te trekken, soms omdat ze dan buiten wil maar meestal omdat ze niet snel genoeg haar goesting krijgt: nog maar eens een zakje coshida brokjes... :wink: