een lapje grond ,in mijn tuin , waar alleen maar bloemen bloeien

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort

mary-lou
Lid geworden op: 13 nov 2019, 16:31

20 jun 2022, 17:27

Is dat te realiseren , hoe leg ik dat aan ?
TTZ, ik ben daar al aan begonnen, ,, heb eerst zo veel mogelijk de onkruiden en grasjes verwijderd en ja , de plantjes staan nu 10cm hoog. (2 lapjes grond 4meter op 4 )
eenjarige en tweejarige door elkaar .
Maar er is een stoorder opgedoken, klaver ! kleine gele bloemekens, ,,,en dat groeit , elke dag zie ik nieuwe struikjes , mooi hoor , maar gaat dit klaverken niet alles overwoekeren ?
Ik weet niet wat te doen , ik wil ook niet te veel werk en tijd daar aan besteden , en wat zal er volgend jaar nog van te zien zijn ? "ik kan altijd bijzaaien hé" ?

Heeft er soms iemand ervaring of goede raad ? Dank bij voorbaat

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

21 jun 2022, 08:33

mary-lou schreef:
20 jun 2022, 17:27
Is dat te realiseren , hoe leg ik dat aan ?
TTZ, ik ben daar al aan begonnen, ,, heb eerst zo veel mogelijk de onkruiden en grasjes verwijderd en ja , de plantjes staan nu 10cm hoog. (2 lapjes grond 4meter op 4 )
eenjarige en tweejarige door elkaar .
Maar er is een stoorder opgedoken, klaver ! kleine gele bloemekens, ,,,en dat groeit , elke dag zie ik nieuwe struikjes , mooi hoor , maar gaat dit klaverken niet alles overwoekeren ?
Ik weet niet wat te doen , ik wil ook niet te veel werk en tijd daar aan besteden , en wat zal er volgend jaar nog van te zien zijn ? "ik kan altijd bijzaaien hé" ?

Heeft er soms iemand ervaring of goede raad ? Dank bij voorbaat
Denk dat je dees bedoeld,
indien ja niet te lang wachten met manueel verwijderen want de witte zaadjes die daar aankomen springen weg en je krijgt er meer.

https://www.hovenierroelzuidema.nl/tuin ... averzuring
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

lorekke
Lid geworden op: 25 feb 2009, 16:47
Locatie: Evergem

21 jun 2022, 15:47

Ik raak ze al vele jaren niet meer kwijt!
Ik vrees dat als je deze woekerende plantjes eens in je tuin krijgt, je ze nooit meer kwijt raakt!
Ik heb alles reeds geprobeerd, maar het is echt hopeloos, helaas.

benq
Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
Locatie: Antwerpen

25 jun 2022, 08:30

mary-lou schreef:
20 jun 2022, 17:27

Heeft er soms iemand ervaring of goede raad ? Dank bij voorbaat
En? :roll:
Wakker worden! :wink:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol: