electriek

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

13 okt 2022, 23:35

Hallo , ik wil een probleempje uitéén doen , die zomaar uit het niets is opgedoken.
het is in een apartement , 3 jaar oud , op het 2de verdiep, met aan beide kanten een gebuur.
aan de ene kant is een lange muur , daartegen staat een dressoir en ernaast een nadien ingemaakte kast , daar het een aflopende plafond, nl het dak, model , zoals je een trap zou hebben, daaronder een aangepaste kast om tv en andere klein spul te plaatsen, de kast is met schroeven vast gemaakt , met daarachter een stekker voor tv, in achterwand een gat van 10cm diameter . na drie jaren zonder problemen heeft die mens plots vanuit die stekker geen elektriceit meer !!! het is zeer moeilijk aan die stekker te komen en verplicht geweest de kast te demonteren. er zat een stekker doos in . nu dacht ik eerst dat de stekkerdoos kapot was en een andere gaan kopen. (8€50) . maar die nieuwe deed het ook niet. dan maar in 1 van die stekker achter de dressoir geprobeerd en daar had ik wel stroom. hoe kan dit ? de bedrading zit in een spauw van mijn gebuur. zou die gebuur iets kunnen gedaan hebben , zoals geboord of aftappen ? de elektrieker komt volgende week om uit te meten. zie de tekening. mvg ps , het is voor mijn vriendin.
Afbeelding
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018

deklusser
Lid geworden op: 22 sep 2017, 00:36

17 okt 2022, 22:47

probleem opgelost ! twas een vrouwen probleem , een prise die in de inkomhal verbonden was met schakelaar , om zogezegd bij het binnenkomen avonds een lampedeire te doen branden !!!!
Windows 10 Pro 64-bit
Intel Core2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz 5,0GB RAM, NVIDIA GeForce 8400 GS
Norton Security 2018