nut dakisolatie

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

04 apr 2022, 11:38

wij wonen op 2e verdiep (onder platdak) van een appartementsgebouw. syndicus zegt ons dat dak moet vernieuwd worden. de eigenaars die op gelijkvloers wonen betwisten het nut hiervan en zeggen dat zij wel mee moeten betalen maar enkel de bewoners van bovenste verdieping er geld mee uitsparen... is dit zo ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

04 apr 2022, 18:11

Neen, dat is niet zo.
Hoe warmer het op de hogere verdiepingen is, hoe minder warmteverlies die op 't gelijkvloers hebben, toch?

En als jullie het dak isoleren ga je minder verbruiken MAAR voor 't zelfde geld de thermostaat waarschijnlijk een graadje hoger zetten :lol:

Golf 5
Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17

04 apr 2022, 18:32

wij wonen op 2e verdiep (onder platdak) van een appartementsgebouw. syndicus zegt ons dat dak moet vernieuwd worden. de eigenaars die op gelijkvloers wonen betwisten het nut hiervan en zeggen dat zij wel mee moeten betalen maar enkel de bewoners van bovenste verdieping er geld mee uitsparen... is dit zo ?

Als het plat dak moet vernieuwd worden , ga iedereen meebetalen in de kosten mede eigenaars .
Zij zien het nut er niet van gelijkvloers . En trouwens zal ook beter zijn met isolatie als vernieuwd is
is voor gebouw altijd goed .Uiteraard zal beter zijn als jou plat dak wordt vernieuwd .

Trouwens zij moeten aan de normen voldoen dat kun je laten opmeten door dakwerker hoeveel dikte nodig is en wat er nu voor moment op ligt .

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

05 apr 2022, 11:03

De kosten voor de lift worden toch ook door iedereen betaald. Die op het gelijkvloers gebruiken die ook niet.

vagelis
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:46

07 apr 2022, 09:27

het gaat er niet over dat ze niet willen meebetalen (ze kunnen niet anders, dit ligt vast) maar ze beweren dat enkel de appartementen die onder het dak liggen ttz de hoogste verdieping er voordeel bij hebben. ik zou graag weten of er één of andere berekening is die zegt : gelijkvloers doet zoveel "profijt", 1e verdiep zoveel "profijt' enz in %... bestaat er zo iets ?
ik ben als rode wijn die wordt ook "zwaarder" met de jaren !