bosduiven;

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

30 jan 2016, 16:19

Kan iemand mij zeggen wat er moet gebeuren. En wie daar verantwoordelijk voor is.
Onder de goot van mijn dak zitten 2 duiven op een bak van de electriciteits kabels. de mensen van de electriciteit zijn hier geweest en zeggen dat het geen kwaad kan. Maar die beestjes zitten daar laat in de namiddag tot s'morgens en zijn dan een hele tijd weg.Maar intussen hebben ze op hun toilet geweest namelijk het voetpad ligt vol met duivenmest.alsook een deel tegen mijn gevel. Als men daar passeert kan men ook gezegend worden op je hoofd .
Ik heb de stad verwittig en een speciale maatschappij zou komen kijken zijn en kunnen er niets aan doen en voilà basta Ik heb dus gezegd dat het gevaarlijk is als iemand uitglijd over die mest. Daar een emmer water over gieten is niet mogelijk Het moet afgeschraapt worden en dat laat mijn ouderdom niet toe; Daarbij wil ik weten of ik daar verantwoordelijk voor ben?
Moet ik de politie daarvan op de hoogte brengen??
Kan mij iemand daar de goede raad over geven aub

groetjes en dank Gerarda

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

30 jan 2016, 16:38

In de handel is een product te koop om dit te vermijden: een soort boord met puntjes op zodat de duiven zich niet kunnen neerzetten. Het dient eigenlijk om op dakranden terrassen te kleven om zo ook duiven te vermijden met hun vreselijke hardnekkige str....
In het gebouw waar ik syndicus was en beneden woonde, had men ook dat probleem met stadsduiven, op de dakrand en op de uitstekende terrassen zat het vol en al hun str... kwam op mij mooie gelijksvloersterras terecht. Na het aanbrengen van de strips was het helemaal gedaan. Die strips waren aangekocht in de Brico en niet eens zo duur

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

30 jan 2016, 18:33

Kitten Vriendelijk bedankt voor uw hulp.Maar ik veronderstel dat de stad dit moet regelen ? Het was dus in die richting dat ik mijn vraag stelde. Wie moet daar iets aan doen.Ze hebben een speciale firma laten komen en die konden niets doen zeiden ze .En u en nog iemand weten dat het gaat door pinnen te plaatsen.

Hopelijk kan mij iemand zeggen wie dit moet oplossen.

Kitten Nogmaals dank
Groetjes Gerarda

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

30 jan 2016, 18:53

Dag Gerarda,

Zoals Kitten voor stelt is zeer goed, het dient er trouwens speciaal voor.
Heb je geen familielid of buurman met een ladder, het is eigenlijk niet zo moeilijk en vlug gedaan.
Als je op de mannen van de gemeente of de maatschappij moet rekenen ben je ver van huis.

groetjes
baron
Geniet van de kleine dingen des levens....

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

30 jan 2016, 20:08

Dag baron,
Neen het spijt mij maar ik ken niemand die met een ladder dat kan plaatsen.
Ik veronderstel dat dit toch iets is voor de gemeente; want die mest op het voetpad ,heb ik niet veroorzaakt en er kunnen daar mensen op uitglijden.
Ik dacht dat het mijn plicht was de gemeente te verwittigen .

Bedankt om te reageren.

groetjes gerarda

baron
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:32
Locatie: West Vlaanderen

30 jan 2016, 20:39

Dag Gerarda,

Je deed er goed aan de gemeente te verwittigen hoor., want het kan inderdaad gevaarlijk zijn.
Ik reageerde met mijn voorstel omdat je in je eerdere bericht geen resultaat haalde bij de bevoegde instantie.
Als die gasten er niets aan doen moet je sowieso een oplossing proberen te zoeken.

suc6
groetjes,
baron
Geniet van de kleine dingen des levens....