Schimmel in huis.

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

pussycat
Lid geworden op: 25 jun 2011, 12:43
Locatie: leuven

08 jan 2016, 12:26

Ik stel deze vraag voor vrienden van me.Dit ishun verhaal.

We huren sinds november 2013 een woning,dit is via een immo kantoor gebeurd daar de eigenaars zelfstandigen zijn en geen tijd konden vrij maken.
De woning was in 2006 helemaal vernieuwd en het voldeed aan onze wensen.Wel merkten we op dat er op bepaalde plaatsen vocht verkleuringen waren maar ze verzekerden ons dat dit te wijten was aan een periode toen het erg gesneeuwd had en dit opgelost was.
De voorste kelder was aan één zijde nat maar dat kwam omdat de vorige huurster het daar pas gekuist had,zei men.Een land meter heeft de plaatsbeschrijving opgemaakt en werd door huurder en verhuurder betaald.
Na een tijdje zagen we dat alles in de voorste kelder beschimmeld was.We hebben de kelder toen leeg gemaakt en dachten bij onszelf,dan gebruiken we die maar niet.Maar toen zagen we waar die vochtige plek in één van de slaapkamers was dat er schimmel vorming was.We mailden de eigenaar op 2 januari 2015 en vroegen heel vriendelijk om dit eens komen te bekijken en er iets aan te doen.Onder tussen reeds meerdere keren de schimmel afgewassen maar kwam steeds terug.De vorige huurster gecontacteerd via mail en deze zei dat ze de eigenaars daar van op de hoogte gebracht had en zelfs nogmaals bij haar vertrek maar dat ze nooit iets onder nomen hebben.
Na meerdere telefoontjes stuurt de eigenaar een dakwerker die 5 minuten op het dak gekropen is en terug weg was!
In februari 2015 krijgen we een mail of de natte kamer muur nu opgedroogd is??Wij antwoorden onmiddellijk dat dit helemaal niet het geval is en vragen om er iets aan te doen vermits het verder gaat op muur en plafond en onze pas gekochte wandkast tegen deze muur staat.
Geen enkele respons.
Op 10 juni sturen we een mail om dit dringend op te lossen!! Mijn vriend wou al naar de huurders bond stappen maar ik hield hem steeds tegen omdat ik echt graag hier woon en we op voorhand gezegd hadden dat we hier wilden blijven wonen.In onze vorige woning hebben we 15 jaar gewoond tot het verkocht werd.
Nu staat er overal boven in de slaapkamers en de 2 overlopen schimmel,zelfs één van de kasten tegen de muur boven zit onder de schimmel,2 jassen ook!.We weten niet meer wat te doen.We betalen 970 euro huur de maand en onder houden alles heel goed.Al de muren en plafonds boven staan vol,we kunnen dit niet meer blijven kuisen.De overlopen zijn zo hoog,daar geraken we niet aan.De ganse eerste en tweede verdieping zou moeten schimmel vrij gemaakt worden en opnieuw geverfd worden.Onze verzekering dekt de schade niet want het komt van het dak en de eigenaar zou dit naar het schijnt aan zijn verzekering moeten doorgeven.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 jan 2016, 13:14

Je weet toch dat dat heel ongezond is die schimmel, dat je je gezondheid schaadt? Je vriend had gelijk.
Dit probleem moet je zo vlug als mogelijk doorgeven, hier moet een oplossing komen.
Afwassen e.d. helpt niet, afplakken helpt niet want het komt er allemaal terug door.
Overheidsdienst is hier aan de orde via Vrederechter in de eerste plaats!

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

08 jan 2016, 16:31

Internet zoektermen: schimmel huis onbewoonbaar
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

lindeboom
Lid geworden op: 13 apr 2013, 07:42
Locatie: Bilzen

26 jan 2016, 04:57

Hoi,
Wat betreft deze schimmel in huis zijn er nog teveel vragen om een oorzaak en een oplossing te kunnen geven en daarom bel mij liefst in de voormiddag.
0483678092
bouwkundig probleem;zoek eerst de oozaak en verdoezel de kwaal niet.