OCMW

Vragen/antwoorden betreffende wonen en zorg.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 dec 2015, 15:54

In ons gebouw van 177 app zijn er een 30 tal studio's en 15 kleine app.
Meer en meer eigenaars die verhuren kiezen voor het OCMW om zeker te zijn van hun huur.
Wij zitten dan met de last van halve kwieten, alkhoholisten en ander tuig.
Men wil ons nu opzadelen met vluchtelingen.
Mensen die onze taal niet spreken; laat staan de orderegelementen kunnen lezen.
Wat die anderen trouwens ook niet doen.Sluikstort is een dagelijkse bezigheid van huisbewaarster en kuisvrouw.

Wat kunnen wij in hemelsnaam hier aan doen.

Dit wordt een Chicagoblok i.p.v een residentie.

rjl
Lid geworden op: 29 okt 2012, 14:24

27 dec 2015, 17:00

Beste Voorn,

Ik begrijp uw frustratie, ik krijg elke dag mensen aan mijn buro die over soortgelijke dingen komen klagen. Mensen die hun zuurverdiende centen gestoken hebben in een (klein) eigendom waar ze, tot ze niet meer zelfstandig kunnen wonen, zouden kunnen verblijven. Ik zeg wel ZOUDEN.

Bij mij komen ze klagen over parkeerplaatsen die ingepikt worden, barbecueën op het balkon of op een gezamenlijk terras (met 20 genodigden die geen van allen onze taal spreken en wanneer er iets van het lawaai wordt gezegd dat de andere huishoudens kinderen hebben die moeten slapen, het bijna 'boel' is), vuilzakken die gewoon in de gangen worden achtergelaten, honden die boven in de gang worden uitgelaten (en de muren letterlijk als pispaal gebruiken), op de meest onvoorstelbare uren er met de deuren wordt gesmeten, wasmachines opgezet, ..., ...

Ik ken de hele waslijst van (terechte) klachten en ik vrees dat u er niet veel aan zal kunnen doen, u heeft de keuze uit twee dingen: het ondergaan of verhuizen.

Voor wie denkt dat ik een racist ben, er zijn ook goede en fatsoenlijke vreemdelingen en dat zeg ik met mijn hand op mijn hart. Maar ze lopen niet dik. En aangezien de wereld altijd maar verder verloederd, zal het aantal junkies, alcholiekers, mensen die hun kinderen niet baas kunnen, .... altijd maar toenemen.
Jeugd is een voorschot, ouderdom de afrekening (El Espectador)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

04 jan 2016, 15:26

En als KLAP op de vuurpijl kan men bij de politiek ook niet meer terecht met je grieven; ook verkiezingen (al of niet "democratisch") zullen je ook niet baten. Deze is al verziekt door ons corrupte Europa. Het Europa dat voor haar onderdanen moest opkomen, maar die nu zelf langzaam wordt uitgeperst door haar overreglementering en regeltjes. Het bastion dat daar verandering in zou kunnen brengen heeft zich zodanig -op onze kosten- verschanst dat welke smeekbede dan ook in dovemans' oren te recht komt. Berust dus in je lot, of kom in opstand... Allah zal in z'n baardje lachen...

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

05 jan 2016, 18:25

Niet alleen zijn er nestbevuilers die hun appartement aan het OCMW verhuren, zodat er uitschot komt in te wonen.

Maar ook als ge geen uitschot in uw huurappartement wilt, zijt ge verplicht ook aan vreemdelingen of onvermogenden te verhuren of ge krijgt dat inquisitiecentrum van Verhofstadt en pater Leman op uw dak.

Onze samenleving is compleet om zeep.
Vreemd gespuis heerst in de straten, nu ook al in onze huizen en ze stellen er hun wetten.

Dankuwel politiekers.

En wat is de reactie van de Vlaming?

Keer op keer voor dezelfde bedriegers stemmen.
Ondank is 's werelds loon

yoly
Lid geworden op: 25 mei 2006, 16:18
Locatie: aan de grens

06 jan 2016, 08:43

42 jaar geleden kochten wij een 2 woonst, uiterst kleine huisjes zoals vroeger het geval was. onze bedoeling was natuurlijk hier 1 ruime woning van te maken . Enkele maanden na aankoop komt er een Turkse man kloppen en vragen om het aan hem te verhuren voor een deel; Neen want wij gaan dit verbouwen. uur later staat hij er terug met de politie en zijn wij de racisten !!!!!!!!!!! Gelukkig hadden wij bij de aankoop samenvoeging gevraagd en stond hij nergens met zijn eis omdat wij al in de andere helft woonden. Er is in die 42 jaar dus nog altijd niks veranderd. Gelijk op wie wij stemden .
MaLoReg

06 jan 2016, 09:59

Al die migranten weten veel beter dan wij waar ze hun gelijk moeten gaan halen en hoe voorzichtig je ook bent en hoe je ook alles op voorhand incalculeert, 't mag niet baten want ze sleuren en direct gerecht of politie of nen advocaat bij en daar sta je dan voor schut. Misérie misérie!

doggy
Lid geworden op: 08 aug 2006, 16:02

06 jan 2016, 11:53

Antwoorden op 'voorn' zijn opmerking. Heb hier ook zo'n artikel op gezet vorig jaar en de conclusie is : ze hebben geen plichten, alleen rechten. Vriend was woordvoerder van alle buren die van de oostblokkers serieuze last hadden. Hij is dat mogen gaan uitleggen aan de vrederechter, met het resultaat : "men" mag alles, alleen geen schapen slachten op het appartement. Hij mag zijn mond niet meer opendoen, geen enkele kleine opmerking, geen enkele opmerking over hun gedrag of ze gaan er direkt mee naar de vrederechter. Ge weet wel wie ik bedoel.
Een boek kunt ge erover schrijven en wat nog... de vriendschap, het vertrouwen, het plezier tussen al de geburen, die hier al 40 jaar tesamen wonen, die mekaar al die jaren hebben geholpen als er problemen waren (gezondheid enz.) die is ook weg. En ge moogt eens raden wie erom lachen...... en ze geven dit aan mekaar door.
En wat nu ??????

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

06 jan 2016, 12:21

Laat ons hopen dat er iemand naar Etienne Vermeersche wil luisteren.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

06 jan 2016, 12:51

En wat vertelt die éminence grise?

Ik word soms heel down van seniorennet te lezen.
Niets dan kommer en kwel.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

06 jan 2016, 19:02

Van SN te lezen ? Allez, allez... wat vertel je me nu ? Niet naar TV gekeken, radio geluisterd en rondom U gekeken in supermarkt of ten tijde van de Rammelmadam, pas dàn mag je "down" worden, pas dàn alle ziekten van Jericho over je laten neerdalen... maar toch niet van ons "babbelhukske" zeker... :lol: